سال گذشته که این مشخصه ارائه شد، واتساپ محدودیت زمانی ۷ روزه را برای این کار تعیین کرد. اما حالا کاربران به غیر از ۷ روز، می‌توانند گزینه‌های ۲۴ ساعت یا ۹۰ روز را هم انتخاب کنند. واتساپ خاطرنشان کرده که فعال‌سازی این مشخصه، چت‌های فعلی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. اما زمانی که یک چت جدید را ایجاد می‌کنید، یک پیام مبنی بر فعال بودن این مشخصه برای هر دو طرف به نمایش درمی‌آید. اگر هم این قابلیت را به طور پیش‌فرض فعال کرده باشید، این موضوع در پیام موردنظر ذکر می‌شود تا طرف مقابل فکر نکند که فقط برای او چنین قابلیتی را فعال کرده‌اید. همچنین برای چت‌های جداگانه می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

واتساپ

البته این قابلیت پیش‌فرض برای گروه‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در عوض باید به صورت دستی برای گروه‌های موردنظر خود چنین کاری را انجام دهید؛ همچنین باید خاطرنشان کنیم که ادمین یا ادمین‌های گروه باید این مشخصه را برای گروه موردنظر فعال کرده باشند.

این قابلیت در حال ارائه شدن است و به همین خاطر احتمالا به‌زودی تمام کاربران آن را دریافت خواهد کرد. برای بررسی این موضوع، اپلیکیشن واتساپ را در اندروید و iOS باز کنید و سپس با ضربه بر آیکون سه‌نقطه، گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید. بعد از این کار به Account و سپس Privacy سر بزنید. اگر این قابلیت برای شما ارائه شده باشد، می‌توانید گزینه‌ی Default message timer را ببینید.

با ضربه بر این گزینه، ۳ محدوده‌ی زمانی ۲۴ ساعت، ۷ روز و ۹۰ روز برای پیام‌های ناپدید شده نمایش داده می‌شود. با این کار، محتوای تمام چت‌های جدید که ایجاد می‌کنید بعد از گذشت زمان تعیین شده، حذف می‌شوند.

  • واتساپ تغییر ظاهر پیام‌های صوتی را آزمایش می‌کند

منبع: The Verge

نوشته واتساپ فعال‌سازی پیش‌فرض پیام‌های ناپدید شونده را امکان‌پذیر کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala