روز گذشته یکی از افشاگران اعلام کرد که سامسونگ در تاریخ دیگری از جدیدترین چیپست پرچم‌دار خود رونمایی خواهد کرد. حالا یکی از مدیران ارشد سامسونگ طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که این تراشه در کنار گوشی‌های جدید این شرکت معرفی خواهد شد. او همچنین وجود مشکلات در تولید و عملکرد این تراشه را کاملا تکذیب کرده است.

بنابراین به نظر می‌رسد شایعات مربوط به عدم استفاده از این تراشه در گوشی‌های گلکسی S22 صحت ندارند. زیرا یکی از افشاگران اعلام کرده که گوشی‌های سری S22 در تمام بازارها همراه با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی خواهند شد. البته صحبت‌های این مدیر سامسونگ هم ابهامات زیادی دارد. اگرچه او اعلام کرده که تراشه‌ی موردنظر در کنار گوشی جدید این شرکت معرفی می‌شود، اما به طور مشخص به سری S22 اشاره‌ای نشده است. بنابراین ممکن است در کنار نسل جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ که چندین ماه دیگر معرفی می‌شوند، شاهد رونمایی از اگزینوس ۲۲۰۰ باشیم.

اگزینوس 2200

روی هم رفته در مورد عملکرد اگزینوس ۲۲۰۰ خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد. مدتی قبل اعلام شد پردازنده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ نسبت به نسل قبلی فقط ۵ درصد سرعت بیشتری دارد و پردازنده‌ی گرافیکی آن هم حدود ۱۷ درصد سرعت بیشتری ارائه می‌کند. باید خاطرنشان کنیم اگزینوس ۲۱۰۰ در مقایسه با اگزینوس ۹۹۰ از نظر پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی به ترتیب ۳۰ و ۴۰ درصد سرعت بیشتری را ارائه کرده است.

برای یادآوری باید بگوییم که این چیپست از پردازنده‌ی گرافیکی طراحی شده توسط AMD بهره می‌برد. با وجود اینکه AMD یکی از مهم‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه‌ی ساخت کارت گرافیک محسوب می‌شود، اما هنوز در رابطه با پردازنده‌ی گرافیکی طراحی شده توسط این شرکت نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم. AMD اگرچه در حوزه‌ی کامپیوترها سابقه‌ی زیادی دارد، اما در زمینه‌ی موبایل هیچ تجربه‌ای ندارد و همین موضوع ریسک سامسونگ برای همکاری با این شرکت را افزایش داده است. برخی کارشناسان بر این باور هستند که اولین پردازنده‌ی گرافیکی AMD موجود در چیپست اگزینوس حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت و احتمالا نسل دوم و سوم در این زمینه عملکرد بسیار بهتری را ارائه خواهند داد.

از سوی دیگر، روز گذشته یکی دیگر از افشاگران مشهور اعلام کرد که اگزینوس ۲۲۰۰ از نظر پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی حتی از Dimensity 9000 هم ضعیف‌تر عمل کرده است. بدون شک طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری از وضعیت این چیپست فاش خواهد شد و باید ببینیم آیا همراه با گوشی‌های سری گلکسی S22 به دست کاربران می‌رسد یا نه.

منبع: SamMobile

نوشته سامسونگ تأخیر در عرضه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ را تأیید کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala