طبق گزارشی از بلومبرگ، آن‌ها به نقل از افراد آشنا به این موضوع می‌گویند که اپل به تازگی یکی دیگر از اعضای اصلی تیم طراح تراشه‌‌ی خود را از دست داده و این شخص به استخدام شرکت مایکروسافت درآمده است. این گزارش ادعا می‌کند که مایک فیلیپو، طراح تراشه‌ی اپل، این شرکت را ترک کرده و برای مایکروسافت کار می‌کند. فیلیپو به مایکروسافت کمک می‌کند تا تراشه‌های خود را ایجاد کند که می‌تواند خدمات محاسبات ابری Azure را به آن‌ها ارائه دهد.

  • اپل می‌گوید توسعه‌دهندگان اپ استور بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند

مایکروسافت که با رقابت سختی در فضای رایانش ابری مانند گوگل و آمازون مواجه شده، منطقی است که سعی دارد با ایجاد سخت افزار سفارشی بیشتری که به آن‌ها کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوند، پیشنهادات بیشتری را به سمت شرکت خود جذب کنند. اپل پس از رفتن جانی آیو از این شرکت، مهندس ارشد ARM یعنی مایک فیلیپو را به‌عنوان معمار تراشه خود در سال ۲۰۱۹ استخدام کرد و او با توسعه‌ی برخی از فناوری‌های اساسی مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها به شهرت رسید. او قبل از اپل به‌مدت ۱۰ سال به‌عنوان معمار ارشد پردازنده در ARM فعالیت می‌کرده است. او علاوه‌بر ARM، تجربه‌ی فعالیت در AMD و اینتل را نیز دارد.

فیلیپو مسئول توسعه‌ی چندین تراشه Arm، از جمله Cortex A76، Cortex A72، Cortex A57 و تراشه‌های ۷ و ۵ نانومتری آینده بود. می‌توان گفت که فیلیپو برای برنامه‌ی اپل مبنی‌بر خودکفایی در تولید پردازنده‌های برپایه معماری ARM به‌جای استفاده از پردازنده‌های اینتل در محصولات مک، فردی کلیدی محسوب می‌شد. همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، این مهندس طراح تراشه در AMD و اینتل نیز سابقه‌ی فعالیت دارد و یک مهندس با سابقه در تیم طراحی تراشه‌ی اپل به شمار می‌آمد.

  • نمایشگر آیفون ۱۴ پرو اپل احتمالا از دو حفره‌ی دایره‌ای و کپسولی شکل بهره می‌برد

غول فناوری آمریکایی پیش‌تر نیز یکی دیگر از طراحان تراشه‌ی خود را از دست داده بود. در این راستا باید گفت که «جف ویلکاکس»، مدیر معماری سیستم مک اپل که مسؤول نظارت بر انتقال تراشه‌های مک به تراشه‌‌ی اختصاصی اپل بوده، این شرکت را ترک کرد و به دنبال ماجراجویی جدید خود به شرکت اینتل پیوست.

مایک فیلیپو

به گزارش Tom’s Hardware، اینتل جف ویلکاکس را به‌عنوان مدیر ارشد فناوری گروه مهندسی طراحی شرکت خود استخدام کرده است. او پیش از اپل عضوی از تیم فناوری اینتل بود و به‌عنوان مهندس اصلی در بخش چیپست‌های رایانه خدمت می‌کرد و قبل از آن در Magnum Semiconductor و انویدیا کار کرده است. باید دید اپل در نهایت چطور می‌تواند جایگزین مناسبی برای این دو مهندس بااستعداد و خلاق پیدا کند.

  • BOE نمایشگرهای OLED تا ۱۵ اینچی را برای آیپدهای آینده‌ی اپل تولید می‌کند

منبع: Macrumors و Ubergizmo

نوشته اپل یکی دیگر از طراحان کلیدی تراشه‌‌ی خود را از دست داد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala