برخی از کاربران ممکن است با شنیدن این شایعات کمی ناامید شوند، زیرا آن‌ها منتظر عرضه‌ی آیفونی هستند که هیچ بریدگی و حفره‌ای روی نمایشگر خود ندارد. اما این طراحی دو بخشی  بر اساس مدل‌هایی که دیده‌ایم، در واقع خیلی بد به نظر نمی‌رسد. اپل اندازه‌ی ناچ نمایشگر را در آیفون ۱۳ کاهش داده بود. این کاهش در اندازه اگرچه ممکن است خیلی محسوس نباشد، اما توجه برخی از کاربران را به خود جلب کرده است.

  • BOE نمایشگرهای OLED تا ۱۵ اینچی را برای آیپدهای آینده‌ی اپل تولید می‌کند

اگر بخواهیم کمی منصفانه به قضیه‌‌ی دوربین زیر نمایشگر اپل نگاه کنیم، باید بگوییم که بسیاری از سازندگان گوشی‌های اندرویدی هنوز سیستم دوربین زیر نمایشگر را معرفی نکرده‌اند. برخی از شرکت‌ها تلاش کرده‌اند، اما احتمالاً دلیل این که کاملاً به این فناوری توجه نشده این است، برای اینکه دوربین جلوی زیر نمایشگر کیفیتی برابر با دوربین‌های قرار گرفته روی ناچ یا حفره‌ی نمایشگر داشته باشد، ممکن است شرکت‌ها را با مشکلات زیادی برای ساخت و طراحی آن روبرو کند و از این رو، بهره‌گیری از دوربین‌های با کیفیت زیر نمایشگر به این سادگی‌ها نخواهد بود.

اگرچه تا زمان معرفی و رونمایی از آیفون‌های سال ۲۰۱۵ فاصله‌ی بسیار زیادی داریم، اما گاهی اوقات خبر‌ها و شایعاتی در مورد این گوشی‌های پرچم‌دار منتشر می‌شود که اطلاعاتی در مورد قابلیت‌ها و مشخصات آن‌ها به ما می‌دهد. در همین راستا یکی از تحلیلگران معروف شرکت Haitong International Securities یعنی «جف پو» به مشخصات دوربین آیفون‌‌های سال ۲۰۱۵ اشاره کرده است. طبق گفته‌ی او حداقل یکی از مدل‌های آیفون ۱۵ که در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد، دارای سیستم دوربین پریسکوپی است که قابلیت زوم اپتیکال را افزایش می‌دهد.

  • شیائومی: می میکس ۴ برای لذت نمایشگر تمام‌صفحه است، نه عکاسی سلفی

او نحوه‌ی عمکلرد این سیستم را در ادامه توضیح می‌دهد که با لنز پریسکوپی، نور وارد شده به لنز تله فوتو در پشت آیفون توسط یک آینه‌ی زاویه‌دار به سمت سنسور تصویر دوربین منعکس می‌شود. تغییر جهتی که نور به سمت آن حرکت می‌کند به اپل این امکان را می‌دهد که تنظیمات تله فوتو بیشتری را در داخل آیفون قرار دهد و کاربران را قادر می‌سازد تا بدون هیچ‌گونه تاری از زوم بیشتر بهره ببرند. در ابتدا شایعاتی مطرح بود که اپل قصد دارد از این لنز پریسکوپی در سری آیفون‌های ۱۴ بهره ببرد و حتی تحلیلگر معروف اپل «مینگ چی کو» نیز در گزارش‌های خود به این موضوع اشاره کرده بود، اما به نظر می‌رسد که احتمالا در سال ۲۰۲۳ غول فناوری آمریکایی از این لنز در سری آیفون‌های ۱۵ خود بهره ببرد.

از دیگر شایعات مربوط به آیفون ۱۵ می‌توان به حذف شیار سیم‌کارت آن اشاره کرد. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های خبری، آیفون ۱۵ پرو که قرار است در سال ۲۰۲۳ عرضه شود، اولین مدل آیفونی خواهد بود که بدون خشاب فیزیکی سیم‌‌کارت روانه بازار خواهد شد. خبر دیگری نیز به این موضوع پرداخته و اشاره کرده که اپل مدت‌هاست که روش‌هایی برای بی‌نیازی به استفاده از خشاب سیم‌‌کارت را آزمایش می‌کند و در حال توسعه‌ی فناوری eSIM است. همچنین گفته می‌شود که پرچم‌دار سال ۲۰۲۳ کوپرتینویی‌ها با تاچ آیدی زیر نمایشگر و تراشه‌‌های جدید با فرآیند ساخت ۳ نانومتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

باید دید در روز‌های آینده چه اخبار و شایعات دیگری در مورد سری آیفون‌های ۱۵ در فضای مجازی منتشر می‌شود، کما این که اخبار مربوط به آیفون‌های ۱۴ امسال اپل نیز بسیار داغ است و هر روز اخبار زیادی در این مورد منتشر می‌شود.

  • گوشی ZTE Axon 30 5G با نسل دوم دوربین زیر نمایشگر معرفی شد

منبع: Ubergizmo

نوشته دوربین زیر نمایشگر ممکن است در سال ۲۰۲۳ به آیفون ۱۵ اپل بیاید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala