اپل تاکنون از دوربینی با اندازه‌ی بزرگ‌تر از ۱۲ مگاپیکسل برای گوشی‌های خود استفاده نکرده است. این شرکت کار خود را با دوربین ۵ مگاپیکسل در گوشی‌های آیفون ۴ تا ۴S آغاز کرد و سپس به ۸ و در نهایت هم به ۱۲ رسید اما هیچوقت از این مرز تجاوز نکرد. به شکل عجیبی هم کیفیت دوربین تصاویر ثبت شده توسط گوشی‌های این شرکت همیشه بسیار عالی بوده و اصلا به نظر نمی‌رسید که از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی خارج شده باشند که البته عملکرد فوق‌العاده‌ی شرکت در زمینه‌ی نرم‌افزار را نشان می‌داد.

اما اینطور که به نظر می‌رسد، امسال شرکت آمریکایی قصد دارد برای دستیابی به کیفیت فیلم‌برداری بیشتر، حداقل دو مدل پرو و پرو مکس از سری آیفون ۱۴ را به یک دوربین اصلی بسیار قدرتمندتر مجهز کند. این دوربین جدید اندازه‌ای ۴ برابر اندازه‌ی سنسور کنونی بکار رفته در جدیدترین و قدرتمندترین آیفون دارد و به احتمال بسیار فراوان آیفون ۱۴ را قادر می‌سازد تا در وضوح ۸K فیلم‌برداری کند. محصولات اپل تا همینجا بدون بهره‌مندی زا سنسورهای قدرتمند هم در زمینه‌ی فیلم‌برداری بی‌نظیر بوده‌اند و قطعا با اضافه شدن چنین قابلیتی، آیفون‌ها حتی بیشتر از این می‌توانند در زمینه‌ی فیلم‌برداری درخشان ظاهر شوند.

در حالت عادی این سنسور می‌تواند با همان اندازه‌ی ۴۸ مگاپیکسل به ثبت تصاویر بپردازد اما در شرایطی که نور مساعد نیست یا مثلا در شرایطی که کاربر بخواهد در نور شب عکاسی کند، این ۴۸ مگاپیکسل را به صورت ۴تایی در کنار هم ترکیب می‌کند و یک خروجی ۱۲ مگاپیکسلی ارائه می‌دهد.

یکی از معروف‌ترین تحلیل‌گران اپل که به لطف او تاکنون از بسیاری از جزئیات مربوط به گوشی‌های آیفون باخبر شدیم یعنی مینگ چی‌کو گفته که احتمالا در آیفون ۱۴ پرو از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی استفاده خواهد شد. او همچنین به این نکته اشاره کرد که دوربین پریسکوپی با زوم چندین برابری یا حداقل زوم بیشتر از ۳ برابری در سال ۲۰۲۳ و در آیفون ۱۵ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای دوربین سلفی هم طبق جدیدترین خبرهای منتشر شده یک حفره روی نمایشگر در نظر گرفته خواهد شد که در کنار آن، سنسورهای تشخیص چهره در زیر نمایشگر تعبیه می‌شوند. بدین ترتیب اپل به اولین شرکتی تبدیل خواهد شد که علی‌رغم استفاده از حفره برای تعبیه‌ی دوربین سلفی و برخی از اجزای سنسور تشخیص چهره در آن، یک سری از سنسورهای دیگر مربوط به تشخیص چهره را نیز در زیر نمایشگر پنهان می‌کند. البته تمام این خبرها فعلا در حد یک شایعه‌ی بسیار محتمل است و باید صبر کنیم ببینیم تا سپتامبر امسال که چندین ماه هم تا رسیدن آن زمان باقی مانده چه خبرهای بیشتری در رابطه با نماینده‌های اپل منتشر می‌شود.

  • طرح لو رفته از آیفون ۱۴ پرو بدون ناچ عجیب‌تر از آن است که فکر می‌کنید
  • اپل با احیای زنجیره تأمین برای عرضه‌ی محصولات ۲۰۲۲ جان تازه‌ای گرفت
  • گوشی‌های اندرویدی ۲۰۲۲ شاید شبیه آیفون باشند
  • اپل شاید قیمت آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس را افزایش دهد

منبع: GSMArena

نوشته گزارش جدید نشان می‌دهد آیفون ۱۴ پرو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی خواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala