در ماه ژوئن گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه که این ساعت هوشمد می‌تواند دو دوربین داشته باشد. اولین سنسور برای تماس‌های ویدیویی و دومین نیز که قابل جدا شدن را دارد برای گرفتن عکس و فیلم مانند دوربین GoPro. سرانجام در اکتبر سال گذشته، یک روز پس از تغییر نام شرکت فیس‌بوک به متا، بلومبرگ اعلام کرد که این شرکت آمریکایی برای طراحی قاب ساعت خود از اپل واچ الهام گرفته است.

  • آنر واچ ۳ GS با نمایشگر ۱٫۴۳ اینچی امولد و عمر باتری دو هفته‌ای معرفی شد

این هفته، متوجه شدیم که پروژه‌ی ساعت هوشمند متا از نظر ارگونومی بسیار نوآورانه‌تر است. در همین راستا، پتنتی در تاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۲۱ (۳ تیر ماه) توسط این شرکت در سازمان جهانی مدیریت مالکیت فکری (WIPO) ثبت شد. این سازمان پتنت شرکت متا را در ۱۳ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۳ دی ماه ۱۴۰۰) تأیید و منتشر کرد؛ سندی در حدود پنجاه صفحه که یک ساعت هوشمند با صفحه‌نمایش جدا شدنی را نشان می‌دهد. در توضیحات این پتنت آمده که این اختراع مربوط به یک دستگاه قابل حمل است که شامل یک بند، یک پایه، یک نمایشگر با قابلیت جدا شدن و همچنین یک دوربین تعبیه شده در داخل نمایشگر است.

  • اپل برای عرضه‌ی هدست واقعیت افزوده مدیر ارتباطات AR متا را جذب کرد

شگفت‌آورترین نکته در مورد این ایده‌ی مفهومی این است که صفحه‌نمایش قابلیت جدا شدن دارد که می‌تواند در اطراف محیط بچرخد تا جهت دوربین را تنظیم کند. اگر مدل اول (در بالای این مقاله) یک مدل مستطیلی از نوع اپل واچ با یک دوربین را نشان می‌دهد، در طرح دوم مدل دیگری با صفحه‌نمایش دایره‌ای مانند گلکسی واچ به نظر می‌رسد که می‌تواند مجهز به دو یا سه لنز باشد. با چرخش صفحه‌نمایش، کاربر می‌تواند لنز جلوی سنسور را تغییر دهد و در نتیجه زاویه دید آن را به شکل دلخواه خود تنظیم کند.

طبق آخرین شایعات و گمانه‌زنی‌ها، ساعت هوشمند متا برای عرضه در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است. باید دید این شرکت از پتنت‌های خود برای نسل اول این ساعت‌ها چه طرح‌هایی را عملی خواهد کرد و چه مواردی را برای استفاده در نسل‌های بعدی این ساعت‌های هوشمند نگه می‌دارد. در این ساعت‌ها از سنسورهای دمای بدن، کنترل ضربان قلب، سنسورهای حرکت و سنسورهای تشخیص فعالیت بدنی نیز استفاده خواهد شد. این حسگرها در بین تمام ساعت‌های هوشمند بسیار رایج هستند. بنابراین ما دقیقاً مطمئن نیستیم که متا چگونه قصد استفاده از آن‌ها را دارد. باید صبر کرد و دید که در ماه‌های آینده درمورد این ساعت‌های هوشمند این غول فناوری چه اطلاعات دقیق‌تری منتشر خواهد شد.

اینستاگرام توجه به ریلز و محتوای ویدیویی در سال ۲۰۲۲ میلادی را بیشتر می‌کند

منبع: Gizchina

نوشته ساعت هوشمند متا از ۳ سنسور دوربین و یک نمایشگر جدا شدنی بهره می‌برد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala