برخی از کاربران می‌گویند که چنین محصولاتی اصلا منطقی نیستند زیرا افراد مختلف خواهان استفاده از کیبوردهای فیزیکی هستند و برخلاف گوشی‌های هوشمند، در لپ‌تاپ‌ها کیبوردهای لمسی نمی‌توانند تجربه‌ی کاربری مناسبی را ارائه کنند. از سوی دیگر، برخی می‌گویند که این نوع لپ‌تاپ‌ها در مواقع موردنظر به یک نمایشگر غول‌پیکر تبدیل می‌شوند و می‌توانند کاربردهای جذاب‌تری به ارمغان بیاورند.

در این میان، مهندسان سامسونگ از یک زاویه‌ی دیگر به این موضوع نگاه کرده‌اند. این شرکت ظاهرا به جای اینکه نحوه‌ی استفاده‌ی کاربران از لپ‌تاپ‌ها را به طور انقلابی تغییر دهد، ایده‌ی امکان دو بار تا زدن لپ‌تاپ را مدنظر خود قرار داده است. در پتنتی که به تازگی سامسونگ ثبت کرده، شاهد لپ‌تاپی هستیم که مانند دیگر محصولات یک بار تا می‌شود و نمایشگر و کیبورد روی یکدیگر قرار می‌گیرد. بعد از این کار، کاربران می‌توانند لپ‌تاپ مورنظر را بار دیگر تا بزنند تا اندازه‌ی آن نصف شود.

لپ‌تاپ

در این طرح، علاوه بر استفاده از نمایشگر تاشو از کیبورد تاشو هم استفاده شده است. به همین خاطر در نهایت باید لپ‌تاپ بسیار کوچک‌تری روبرو خواهیم شد که حمل و نقل آن را بسیار راحت‌تر می‌کند. همانطور که احتمالا می‌دانید، ثبت پتنت‌ها لزوما به معنای عملی شدن طرح‌های موردنظر نیست. شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی سالانه هزاران پتنت را ثبت می‌کنند که فقط بخش اندکی از آن‌ها به واقعیت تبدیل می‌شوند.

اما در این میان، بحث کاربردی بودن چنین محصولی یک سوال بسیار مهم محسوب می‌شود. اگرچه جابجایی لپ‌تاپ‌هایی که دو بار تا می‌شوند بدون شک کار راحت‌تری خواهد بود، اما از سوی دیگر ساخت چنین محصولی هزینه‌ی زیادی در پی دارد و مشخص نیست که آیا این افزایش هزینه‌ها ارزش چنین ایده‌ای را دارد یا نه. به نظر شما چنین ایده‌ای باید عملی شود یا اینکه سامسونگ باید آن را برای همیشه کنار بگذارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

  • ۷ ویژگی که گوشی‌های تاشو برای موفقیت نیاز دارند

منبع: PhoneArena

نوشته سامسونگ ساخت یک لپ‌تاپ با قابلیت دو بار تا شدن را در نظر دارد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala