ایلان ماسک، مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت فعال در زمینه‌ی تولید خودروهای الکتریکی، امروز اعلام کرد که اگر کاربری قصد خرید محصولات این شرکت را دارد می‌تواند به‌جای پرداخت پول از رمزارز دوج کوین استفاده کند. البته فعلا فقط برخی از محصولات این شرکت با این رمزارز قیمت‌گذاری شده‌اند اما به نظر می‌رسد باید شاهد بیشتر شدن تعداد آن‌ها در آینده‌ای نزدیک باشیم. همین خبر کافی بود تا ارزش دوج کوین چیزی حدود ۱۶ درصد افزایش پیدا کند و به ۰.۲۰ دلار برسد.

البته خبر مربوط به این موضوع را پیش‌تر یعنی در ماه دسامبر سال گذشته شنیده بودیم. خود ایلان ماسک بود که در توییتر اعلام کرد می‌خواهد ببیند اگر گزینه‌ی پرداخت از طریق رمزارز هم وجود داشته باشد شرایط چگونه پیش خواهد رفت. در واقع از قبل هم می‌دانستیم تسلا انجام چنین کاری را در برنامه‌های خود دارد اما نمی‌دانستیم این اتفاق قرار است امروز رخ دهد. فعلا همانطور که گفته شد امکان خرید برخی از محصولات شرکت از این طریق فراهم هست. مشخص نیست برای خرید خودروهای الکتریکی شرکت هم گزینه‌ی خرید با رمزارز فعال خواهد شد یا خیر. اگر این اتفاق رخ دهد قطعا شاهد افزایش چشمگیر قیمت دوج کوین خواهیم بود. از آن جایی هم که دوج کوین رمزارز مورد علاقه‌ی ایلان ماسک به حساب می‌آید این احتمال وجود دارد که سیاست کاری تسلا به صورت کامل بر پایه‌ی پرداخت رمزارزی تغییر کند.

این تغییر شیوه‌ی پرداخت فقط به آمریکا محدود نمی‌شود چرا که در شعبه‌ی انگلستان تسلا امکان خرید ماگ S3XY با پرداخت ۱۵۰ دوج کوین معادل ۲۹ دلار فراهم است. در حال حاضر فقط امکان خرید این لوازم با پرداخت دوج کوین فراهم است و مشخص نیست آیا تسلا می‌خواهد بعدا امکان خرید لوازم با پرداخت رمزارز دیگر را هم فراهم کند یا خیر. همچنین دیگر گزینه‌ی پرداخت قدیمی هم در دسترس نیست و کاربر فقط با پرداخت دوج کوین می‌تواند یک سری از لوازم را خریداری کند.

البته تسلا چند ماه قبل اعلام کرد برای خرید خودروهای الکتریکی خود بیت‌کوین هم دریافت می‌کند اما ۴۹ روز بعد به خاطر مصرف انرژی زیاد برای استخراج هر بیت کوین، تسلا سیاست خود را تغییر دهد. ایلان ماسک هم در طول یکی از صحبت‌های خود در رابطه با رمزارزها گفته بود که این نحوه‌ی پرداخت خوب است و آینده‌ی درخشانی هم داد اما این نباید به قیمت از دست رفتن محیط زیست باشد. همانطور که می‌دانید، بیت‌کوین برای استخراج به منابع بسیار زیادی نیاز دارد و به همین خاطر خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

دوج کوین در حال حاضر انرژی بسیار کمتری برای استخراج نیاز دارد اما طبق گفته‌های الکس د وریس، یکی از اقتصاددان‌های ارز دیجیتال، همچنان مصرف انرژی دوج کین بسیار بالاست و دلیل اصلی اینکه انرژی استخراج آن خیلی بالا نیست به خاطر ارزش کمتر آن به نسبت بیت‌کوین است.

البته ایلان ماسک در ماه مه سال گذشته گفته بود که در حال صحبت با توسعه‌دهندگان دوج کوین است تا بتواند راهی برای کاهش مصرف انرژی مورد نیاز برای استخراج این رمز ارز پیدا کند. ایلان ماسک حتی قصد داد سال آینده یک ماهواره با نام «دوج ۱» به فضا بفرستد. ظاهرا ایلان ماسک و تسلا حالا حالاها قصد رها کردن دوج کوین را ندارند حال باید دید طی سال‌های آتی تغییری در این روند ایجاد خواهد شد یا خیر.

  • یک محقق امنیتی ۱۹ ساله کنترل ۲۵ خودروی تسلا را از راه دور به دست گرفت
  • سلطه‌ی بیت‌کوین بر بازار رمز ارز به پایین‌ترین حد خود از سال ۲۰۱۸ رسید
  • مهم‌ترین رویداد‌های دنیای رمز ارز در سال ۲۰۲۱
  • ۳ رمزارز برنده و ۳ رمزارز بازنده‌ی بزرگ در سال ۲۰۲۱

منبع: The Verge

نوشته امکان خرید محصولات تسلا با پرداخت دوج کوین فراهم شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala