اگر خبر مربوط به راهیابی این نمایشگر به هر ۴ مدل آیفون ۱۴ صحت داشته باشد، پس سال آینده کاربران برای بهره‌گیری از این قابلیت دیگر لازم نیست حداقل ۹۹۹ دلار بپردازند. همچنین این افشاگر اعلام کرده که این ۴ مدل همراه با ۶ گیگابایت رم معرفی می‌شوند. برای مقایسه باید بگوییم که مدل‌های پرو آیفون ۱۳ از ۶ گیگابایت رم بهره می‌برند ولی دو مدل استاندارد مبتنی بر ۴ گیگابایت رم هستند.

افشاگری که این اطلاعات را ارائه کرده به اندازه‌ی افرادی مانند مینگ-چی کو سابقه ندارد و به همین خاطر چنین شایعاتی را باید با شک و تردید بیشتری در نظر بگیریم. با توجه به اینکه اپل سال گذشته نمایشگرهای پروموشن را برای مدل‌های پرو آیفون ۱۳ استفاده کرده، راه‌یابی این قابلیت به مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ کمی بعید به نظر می‌رسد. مطمئنا اپل می‌خواهد تمایز بین مدل‌های مختلف آیفون را تا حد ممکن افزایش دهد ولی چنین کاری احتمالا فروش مدل‌های پرو را تا حدی کاهش خواهد داد.

آیفون 14

از طرف دیگر، در مورد افزایش ظرفیت رم مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ گزارش‌های متعددی منتشر شده و به همین خاطر به احتمال زیاد شاهد عملی شدن این قابلیت خواهیم بود. طبق گزارش‌های مطرح شده، اپل سال آینده از ۴ مدل سری آیفون ۱۴ رونمایی خواهد کرد. آیفون ۱۴ با نمایشگر ۶٫۱ اینچی، آیفون ۱۴ مکس با نمایشگر ۶٫۷ اینچی، آیفون ۱۴ پرو با نمایشگر ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس با نمایشگر ۶٫۷ اینچی راهی بازار خواهند شد. در دو سال گذشته اپل مدل مینی آیفون را هم عرضه کرده که گویا این گوشی چندان توجه کاربران را جلب نکرده است و به همین خاطر سال آینده خبری از آیفون ۱۴ مینی نخواهد بود.

همچنین طی هفته‌های گذشته گزارش‌های متعددی در مورد مدل‌های پرو آیفون ۱۴ منتشر شده است. در ابتدا گفته می‌شد که این دو گوشی از نمایشگر دارای یک حفره بهره می‌برند. اما به تازگی یکی از افشاگران مشهور مدعی شده که نمایشگر این دو گوشی با دو حفره‌ی دایره‌ای و قرصی شکل راهی بازار می‌شوند. ظاهرا حفره‌ی دایره‌ای میزبان پروژکتور نقطه‌ای فیس آی‌دی خواهد بود و در حفره‌ی بزرگ‌تر دوربین سلفی و دوربین مادون قرمز مربوط به سیستم فیس آی‌دی تعبیه شده است.

طبق گزارش خبرگزاری‌های کره‌ای، سامسونگ تمام پنل‌های حفره‌دار ۶٫۱ اینچی برای آیفون ۱۴ پرو را تأمین خواهد کرد و پنل‌های ۶٫۷ اینچی حفره‌دار مختص آیفون ۱۴ پرو مکس در کنار سامسونگ از طرف LG هم تأمین خواهد شد. باید خاطرنشان کنیم در حال حاضر تمام پنل‌های استفاده شده در سری آیفون ۱۳ از طرف سامسونگ تأمین می‌شود و اگرچه LG تلاش کرد که بخشی از این پنل‌ها را تامین کند، ولی کیفیت نمایشگرهای ساخت این شرکت نتوانستند نظر مدیران اپل را جلب کنند.

آیفون 14

در ضمن باید به بهره‌گیری مدل‌های پرو از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی هم اشاره کنیم. ظاهرا این سنسور نسبت به سنسور به کار گرفته شده در مدل‌های پرو فعلی ۴ برابر بزرگ‌تر است و احتمالا برای این گوشی‌ها فیلمبرداری ۸K را هم امکان‌پذیر می‌کند. آیفون‌ها بدون بهره‌مندی از سنسورهای قدرتمند هم در زمینه‌ی فیلم‌برداری بی‌نظیر بوده‌اند و قطعا با اضافه شدن چنین قابلیتی، این گوشی‌ها بیش از پیش می‌توانند در زمینه‌ی فیلم‌برداری درخشان ظاهر شوند.

ظاهرا این ویژگی‌های جدید مدل پرو منجر به افزایش قیمت آن‌ها می‌شود. گفته می‌شود آیفون ۱۴ پرو با حداقل قیمت ۱۰۹۹ دلار راهی بازار می‌شود و آیفون ۱۴ پرو مکس هم با حداقل قیمت ۱۱۹۹ دلار به دست کاربران می‌رسد. با این افزایش قیمت، اپل در ازای فروش مدل‌های پرو سود بیشتری دریافت خواهد کرد و از طرف دیگر ممکن است آمار فروش مدل‌های استاندارد بیشتر از گذشته شود.

اگرچه گفته می‌شود که اپل در این زمینه هنوز تصمیم قطعی نگرفته است، ولی با توجه به مشکلات زنجیره تامین و بحران کمبود تراشه که منجر به افزایش قیمت چیپست‌ها و بسیاری از قطعات شده، چنین افزایش قیمتی چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد.

  • آیفون ۱۴ و گلکسی S22 ثابت می‌کنند تحول بزرگ بعدی، گوشی نیست

منبع: ۹To5Mac

نوشته تمام مدل‌های آیفون ۱۴ احتمالا از نمایشگر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala