گلکسی تب S8 پلاس با نمایشگر ۱۲٫۷ اینچی راهی بازار خواهد شد. در این نمایشگر برخلاف مدل اولترا اثری از ناچ دیده نمی‌شود. نمایشگر سوپر امولد گلکسی تب S8 پلاس رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۲۸۰۰ در ۱۷۵۲ پیکسل را به ارمغان می‌آورد. بر روی صفحه نمایش هر سه مدل شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۵ تعبیه شده و نباید پشتیبانی از قلم S Pen را هم از قلم بیندازیم.

گلکسی تب S8

گلکسی تب S8 اولترا

کوچک‌ترین مدل این خانواده گلکسی تب S8 است که از نمایشگر ۱۱ اینچی LCD استفاده می‌کند. با وجود LCD بودن این نمایشگر، کماکان شاهد پشتیبانی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز هستیم و همچنین حداکثر روشنایی آن کمی از دو برادر بزرگ‌تر خود بیشتر است.

هر سه مدل دارای چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ هستند. پردازنده‌ی این تراشه مطابق معمول از ۳ بخش تشکیل شده ولی حالا تمام هسته‌های پردازشی مبتنی بر معماری جدید ARMv9 هستند. اول از همه باید به هسته‌ی اصلی یعنی Cortex-X2 اشاره کنیم که سرعت ۳.۰ گیگاهرتز را ارائه می‌کند. همچنین در کنار آن ۳ هسته‌ی Cortex-A710 با سرعت ۲.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف A510 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز تعبیه شده است. روی هم رفته پردازنده‌ی این چیپست حدود ۲۰ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون ۸۸۸ است و تا ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

گلکسی تب S8

گلکسی تب S8 پلاس

از نظر نرم‌افزاری هم این تبلت‌ها از One UI 4.1 مبتنی بر اندروید ۱۲ بهره می‌برند. مدل استاندارد هر سه مبتنی بر ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هستند. اما در این میان مدل‌های S8 و S8 پلاس حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی هم دریافت کرده‌اند و از سوی دیگر باید به وجود مدل اولترا با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هم اشاره کنیم. البته خوشبختانه هر سه مدل از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کنند.

این تبلت‌ها از قابلیت DeX سیمی و بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. از دیگر ویژگی‌ها نباید پشتیبانی از اینترنت ۵G، وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۲ را از قلم بیندازیم. گلکسی تب S8 اولترا از باتری ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و وزن آن به ۷۲۸ گرم می‌رسد. از سوی دیگر مدل پلاس مبتنی بر باتری ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپر ساعتی است و با داشتن وزن ۵۶۷ گرمی کمی سبک‌تر محسوب می‌شود. در نهایت باید به تبلت S8 اشاره کنیم که انرژی خود را از طرف باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند و وزن آن به ۵۰۷ گرم می‌رسد.

گلکسی تب S8

گلکسی تب S8

هر سه تبلت مجهز به چهار اسپیکر هستند، حسگر اثر انگشت آن‌ها زیر نمایشگر تعبیه شده و در پنل پشتی هم شاهد دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و اولترا واید ۶ مگاپیکسلی هستیم. همچنین در پنل پشتی یک نوار مغناطیسی وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد قلم S Pen را به آن وصل کنند.

به لطف لو رفتن قیمت این تبلت‌ها، می‌توانیم به این موضوع هم بپردازیم. به طور خلاصه، گلکسی تب S8 با قیمت پایه‌ی بین ۶۸۰ تا ۷۰۰ یورو راهی بازار می‌شود و کاربران برای خرید مدل پلاس و اولترا به ترتیب باید حدود ۹۰۰ و ۱۰۵۰ یورو بپردازند. البته این قیمت‌ها مربوط به مدل وای‌فای این تبلت‌ها است و برای بهره‌گیری از مدل ۵G باید حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ یورو روی این قیمت‌ها بگذارید.

  • ۴ تبلت بالارده برتر که همین حالا می‌توانید بخرید (آذر ۱۴۰۰)

منبع: GSM Arena

نوشته مشخصات کامل تبلت‌های سری گلکسی تب S8 لو رفت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala