به طور کلی ساعت‌های هوشمند امروزه تبدیل به یک گجت شخصی شدند، حتی به نوعی شخصی‌تر از گوشی‌های هوشمند. بنابراین ما سعی کرده‌ایم به جای تلاش برای رتبه‌بندی بهترین‌های این گجت‌ها، فهرست جامع‌تری را به شما ارائه دهیم تا اگر قصد خرید ساعت هوشمند را دارید با خواندن این مطلب بتوانید در نهایت گزینه‌ی مناسب مد نظر خود را پیدا کنید. به نظر می‌رسد که ساعت هوشمند یک نسخه‌ی کوچک شده‌ی گوشی‌های هوشمند شما هستند و می‌توان گفت که هدف از ساخت ساعت‌های هوشمند این بوده که شما بتوانید تمام کارهایی که با گوشی موبایل خود انجام می دهید را توسط این محصولات دیجیتال انجام داده و نیازی به گوشی برای انجام دادن آن‌ها نداشته باشید.

  • ساعت هوشمند متا شاید ۳ سنسور دوربین و نمایشگر جدا شدنی داشته باشد

این گجت‌های پوشیدنی محبوب فعالیت‌های زیادی را برای شما انجام می‌دهند. در درجه‌ی اول تمام نوتیفیکشن‌های گوشی‌ هوشمند شما را روی نمایشگر ساعت به شما نشان می‌دهند. شما می‌توانید از این ساعت‌ها برای مکالمه استفاده کنید. با برخی از آن‌ها می‌توانید عکس بگیرید. می‌توانید با آن‌ها تجربه‌ی خرید کردن را داشته باشید و به عنوان کارت پول از آن‌ها استفاده کنید. همچنین این ساعت‌ها می توانند با دنبال کردن حرکات و فعالیت‌های روزمره‌ی شما وضعیت سلامتی و میزان کالری دریافتی و مصرف شده را مورد بررسی قرار داده و به شما اعلام کنند.

امسال در بازار ساعت‌های هوشمند اتفاق خاص و شگفت‌انگیزی نیوفتاد؛ همانطور که انتظار می‌رفت، سیستم‌ عامل‌های Wear OS و WatchOS بر بازار تسلط دارند و سامسونگ نیز از سیستم‌عامل تایزن خود فاصله گرفت. تصمیمی که شاید عجیب به نظر برسد اما استفاده از سیستم عامل Wear OS مزایای خاص خود را دارد و سری گلکسی واچ را برای کاربران گوشی‌های غیرسامسونگی نیز خواستنی‌تر کرده است. به همین دلیل در صدر لیست پیشنهادی ما گلکسی واچ ۴ قرار دارد. پیش از آنکه به بررسی ساعت‌ها بپردازیم بد نیست نگاهی به لیست بهترین ساعت‌های سال ۲۰۲۱ داشته باشیم:

  • ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ کلاسیک سامسونگ
  • اپل واچ سری ۷
  • هواوی واچ ۳ و ۳ پرو
  • هواوی واچ GT 3
  • ساعت هوشمند امیزفیت GTR 3 پرو
  • ساعت هوشمند فسیل Gen 6
  • ساعت هوشمند موبوی تیک‌واچ E3 و پرو ۳

می‌پردازیم به بررسی اولین ساعت این لیست یعنی گلسی واچ ۴ کلاسیک غول فناوری کره‌ای.

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ کلاسیک سامسونگ

نسخه‌ی کلاسیک سامسونگ گلکسی واچ ۴ با قاب چرخشی خود جذابیت فوق‌العاده‌ای را در این گجت سامسونگ به ارمغان آورده است. نسخه‌ی استاندارد گلکسی واچ ۴ این قابلیت را ندارد و ممکن است برای برخی از کاربران نبود این قابلیت کمی ناامید کننده باشد. این ساعت هوشمند با نمایشگر سوپر امولد ۱.۳۶ اینچی راهی بازار شده که وضوح تصویر آن به ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل می‌رسد. نمایشگر ۶۰ هرتزی گلکسی واچ ۴ کلاسیک زاویه‌ی دید فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد و زیر نور شدید آفتاب هم روشنایی و خوانایی بسیار خوبی دارد. واچ فیس‌های این ساعت هوشمند علاوه‌ بر ظاهری جذاب و رنگارنگ، قابلیت شخصی‌سازی دارند و می‌توان به آن‌ها گزینه‌های مختلفی اضافه کرد.

  • بررسی ساعت هوشمند امیزفیت مدل T-Rex؛ همه‌چیز تمام با قیمت مناسب

همانطور که می‌دانید سیستم عامل WearOS گوگل به‌جای تایزن در این ساعت هوشمند استفاده شده است. تایزن که سال‌ها در ساعت‌های هوشمند شرکت کره‌ای استفاده شد، اصلا در حد و اندازه‌های سیستم‌عامل گوگل نبود. این مهاجرت به سیستم عامل WearOS گوگل برخی از ویژگی‌های بسیار جالب را برای کاربران گوشی‌های هوشمند غیر سامسونگ نیز به ارمغان آورده است. یکی از این قابلیت‌ها، تجزیه و تحلیل توده‌های بدن است که اگرچه به اندازه‌ی تجهیزات حرفه‌ای دقیق نیست، اما وجود این قابلیت وضعیت عمومی پیشرفت چربی بدن و توده بدون چربی بدن را در طول زمان بررسی می‌کند.

گلکسی واچ ۴ کلاسیک بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ دارد و در دو مدل با اندازه‌های ۴۶ و ۴۲ میلی‌متری در بازارهای جهانی گجت‌های پوشیدنی برای فروش در اختیار کاربران قرار دارد. این ساعت هوشمند محبوب، از پوشش گوریلاگلس DX برای محافظت از نمایشگر خود بهره می‌برد و استاندارد ضد آب IP68 هم دارد و این یعنی مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متری. باید خاطرنشان کنیم که قلب تپنده‌ی این ساعت‌های هوشمند را پردازنده‌ی قدرتمند اگزینوس W920 تشکیل می‌دهد که گفته می‌شود ۱/۲۵ برابر به نسبت پردازنده‌ی اگزینوس ۹۱۱۰ سریع‌تر و ۸/۸ برابر از لحاظ قدرت گرافیکی بهتر است. همچنین ۱/۵ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابیت حافظه‌ی داخلی این پردازنده را در امر پردازش یاری می‌کنند تا بدین ترتیب تجربه‌ی کاربری به نسبت نسل قبل دگرگون شود.

منبع انرژی این ساعت هوشمند از باتری با ظرفیت ۳۶۱ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که غول فناوری کره‌ای برای این ساعت وعده‌ی شارژدهی ۴۰ ساعته را داده است. اگر بخواییم به قابلیت‌های کاربردی این ساعت اشاره کنیم باید بگوییم که این ساعت‌ هوشمند از طریق اپلیکیشن Samsung Health قادر است قدم‌های کاربران را بشمارد، ضربان قلب را محاسبه کند و همچنین سطح اکسیژن خون را نیز بسنجند. علاوه بر تمامی این قابلیت‌ها، امکان ثبت نوار قلب هم وجود دارد. از دیگر قابلیت‌های مهم گلکسی واچ ۴ کلاسیک می‌توان به بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۰، وای فای ۲.۴+۵GHz، سنسور ویژه‌ای موسوم به BioActive، شتاب‌سنج، بارومتر، ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیس، سنسور نور و کیفیت ساخت بالا به عنوان یک ساعت هوشمند پرچم‌دار اشاره کرد.

  • آنر واچ ۳ GS با نمایشگر ۱٫۴۳ اینچی امولد و عمر باتری دو هفته‌ای معرفی شد

همچنین شایان ذکر است که سری گلکسی واچ ۴ اولین نمونه از مجموعه گجت‌های سامسونگ است که از Google Pay پشتیبانی می‌کند. اکنون همه می‌توانند از Google Pay در ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۴ بهره ببرند. گلکسی واچ ۴ کلاسیک با قیمت ۳۴۹/۹۹ دلاری خود گلچینی بی‌نقص از طراحی با کیفیت، مشخصات سخت‌افزاری جذاب و ویژگی‌های نرم‌افزاری متنوع است که از آن به عنوان رقیب اصلی اپل واچ سری ۷ یاد می‌کنند؛ ساعت هوشمندی در که رده‌ی دوم لیست ما قرار دارد.

اپل واچ سری ۷

مهم نیست که طرفدار اپل هستید یا نه، این شرکت یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار و بدون شک بهترین آن را برای کاربران iOS می‌سازد. شما همچنین می‌توانید از آن با گوشی هوشمند اندرویدی خود استفاده کنید، اما قطعاً تجربه‌ی کاربری آن با گوشی‌های iOS یکسان نیست. جدا از ساختار بادوام‌تر و نمایشگر بزرگ‌تر با حاشیه‌های کمتر، در دو نسل گذشته اپل واچ تغییر زیادی نکرده است. می‌توان به بیانی دیگر گفت که تغییراتی که اپل در اپل واچ پدید آورده است بیشتر در راستای یکپارچه کردن آن با زبان طراحی گوشی‌های آیفون و آیپد است.

اپل واچ سری ۷ همانند نسل قبلی خود در دو مدل تولید شده است، اما این‌بار با اندازه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌تری. بنابراین کاربران اکنون فضای بیشتری برای کار با ساعت‌های جدید خواهند داشت. اپل واچ سری ۷ با الهام از آیفون‌ها و آیپدهای جدید و همچنین آیفون ۴، اکنون زبان طراحی جدیدی دارد که کاملا به چشم می‌آید. دکمه‌ی چرخان و سنسور نوار قلب نیز در این ساعت هوشمند دیده می‌شود زیرا  اپل متوجه شده است نباید آنچه را که کاربران به آن تمایل نشان می‌دهند تغییر دهد.

  • فسیل و ریزر از ساعت هوشمند مخصوص گیمرها رونمایی کردند

ساعت هوشمند اپل سری ۷ بهترین نمایشگر را در بین تمام ساعت‌های هوشمند دارد. این ساعت مجهز به نمایشگر ۱.۹ اینچی است از نوع Retina LTPO OLED با وضوح ۴۸۴ در ۳۹۶ که کیفیت فوق‌العاده‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد. این صفحه‌نمایش دارای تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ است با ۱۰۰۰ نیت روشنایی که زیر نور آفتاب کاربران می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

افزایش ۲۰ درصدی سایز نمایشگر نسبت به مدل قبلی، موجب این می‌شود تا کاربران از رابط کاربری نهایت بهره را ببرند. در همین راستا روی نمایشگر ۵۰ درصد متن بیشتری به نسبت نسل گذشته قابل مشاهده است. همچنین اپل یک صفحه کلید تمام صفحه (QWERTY) هم برای این محصول در نظر گرفته است تا بدین ترتیب تایپ کردن راحت‌تر باشد. همچنین به لطف یادگیری ماشین، ساعت جدید اپل ورودی شما را پیش‌بینی کرده و کلمات جدید را پیشنهاد می‌دهد تا کار راحت‌تری در فرآیند نوشتن داشته باشید.

قلب تپنده‌ی این ساعت هوشمند محبوب را پردازنده‌ی بسیار قدرتمند اپل S7 تشکیل می‌دهد که با سیستم عامل Watch OS 8 و همچنین ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی تجربه‌ی کاربری بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اپل واچ سری ۷ از باتری قدرتمند ۳۰۹ میلی آمپر ساعتی استفاده بهره می‌برد که تا ۱۸ ساعت بازدهی دارد و با شارژ سریع بی‌سیم می توانید آن را شارژ کنید. طبق گفته‌های اپل، این ساعت هوشمند تنها در مدت ۴۵ دقیقه از ۰ به ۸۰ درصد شارژ می‌رسد و در مدت زمان ۸ دقیقه هم می‌توان تا ۸ ساعت پایش مداوم خواب روی آن حساب کرد.

از قابلیت‌های دیگر این ساعت هوشمند می‌توان به استاندارد ضد گرد و غبار IP6X، مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متری، سنسور‌های شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، نسل سوم حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، الکتروکاردیوگرام، فشارسنج، ارتفاع‌سنج و سنسور تشخیص شست‌و‌شوی دست اشاره کرد. در هر صورت، اگر کاربر iOS هستید و قصد دارید تا بهترین گزینه‌ی ممکن از بین ساعت‌های هوشمند را برای خود انتخاب کنید، ساعت هوشمند اپل واچ سری ۷ بهترین گزینه برای شما از بین دیگر مدل‌های سال ۲۰۲۱ است.

هواوی واچ ۳ و ۳ پرو

ساعت‌های هوشمند هوای واچ ۳ و ۳ پرو اولین ساعت‌های هوشمند هواوی با سیستم عامل مناسب از سال ۲۰۱۸ و در این مورد HarmonyOS 2.0 هستند. این موضوع به این معناست که این ساعت‌ها می‌توانند از برنامه‌های مستقل و عملکرد گسترده‌تر ردیابی حالت‌های ورزشی پشتیبانی کنند. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که هواوی واچ ۳ از نمایشگر ۱/۴۳ اینچی بهره می‌برد که بسیار روشن است و حداکثر روشنایی آن به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. هواوی بر روی این نمایشگر شیشه‌ی محافظی تعبیه کرده و همچنین بدنه‌ی آن هم از فولاد باکیفیت و پنل پشتی آن از سرامیک تشکیل شده است.

  • شیائومی از ساعت هوشمند Watch S1 و هدفون بی‌سیم بادز ۳ رونمایی کرد

هواوی واچ ۳ از سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) پشتیبانی کرده و بنابراین از اینترنت ۴G نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب این ساعت، پشتیبانی از تماس‌های تصویری است که البته به دلیل نداشتن دوربین، فقط کاربران هواوی واچ ۳ می‌توانند طرف مقابل را ببینند. همچنین ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی پردازنده‌ی این ساعت هوشمند را همراهی می‌کنند.

در مورد عمر باتری هواوی واچ ۳ نیز باید گفت که در حالت استاندارد و با فعال ماندن اینترنت ۴G به ۳ روز می‌رسد. همچنین با فعال‌سازی حالت مخصوص به صرفه‌جویی در مصرف انرژی، می‌توانید تا حداکثر ۱۴ روز از این ساعت بدون نیاز به شارژ کردن آن استفاده کنید. از قابلیت‌ها و سنسورهای این ساعت هوشمند می‌توان به پشتیبانی از ۱۷ حالت ورزشی حرفه‌ای، قابلیت تشخیص سقوط، قابلیت سنجش ضربان قلب، اکسیژن خون، قابلیت تشخیص دمای پوست، بررسی استرس و قابلیت پایش خواب اشاره کرد.

مدل پروی این ساعت هوشمند از ظاهر کلاسیک‌تری بهره می‌برد و به جز جنس متفاوت بدنه و البته عمر باتری بالاتر، تفاوت خاصی با مدل استاندارد ندارد. بدنه‌ی این ساعت از جنس تیتانیوم است، اما در پنل پشتی آن شاهد سرامیک هستیم. در ضمن هواوی برای محافظت از نمایشگر این ساعت از شیشه‌ی یاقوت کبود استفاده کرده است. این سازنده‌ی چینی در این ساعت از باتری با ظرفیت بالاتری استفاده کرده که وعده‌ی شارژدهی ۲۱ روزه را به کاربران داده است.

هواوی واچ GT 3

در حالی که سری GT در چند سال گذشته اصلی‌ترین گزینه و در واقع پرچم‌دار ساعت‌های هوشمند هواوی بودند، اکنون به محصولات ثانویه این شرکت تبدیل شده‌اند، زیرا ساعت‌های GT تجربه‌ی کاربری برتر و قابلیت‌های ساعت‌های سری هواوی واچ ۳ را به کاربران القا نمی‌کنند. جذابیت ساعت هوشمند هواوی واچ GT 3 از ساختار خوب و قیمت مناسب آن به خصوص در مقایسه با سری هواوی واچ ۳ ناشی می‌شود. هواوی GT 3 در واقع نسخه‌‌ی بهینه‌شده و متفاوتی از سری هواوی واچ ۳ است که در دو نسخه با قطر نمایشگر ۴۶ و ۴۲ میلی‌متری طراحی شده است.

این ساعت هوشمند هواوی مجهز به نمایشگر ۱.۴۳ اینچی AMOLED با رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسلی است که کیفیت بسیار خوبی دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ساعت هوشمند عمرباتری آن است که نسخه‌ی ۴۶ میلی‌متری هواوی واچ GT 3 با ۱۴ روز دوام شارژ باتری در استفاده‌های سبک یا ۸ روز استفاده سنگین و از طرفی نسخه‌ی ۴۲ میلی‌متری آن با ۷ روز شارژدهی در سناریوهای کاری سبک و ۴ روز استفاده سنگین، می‌توانند به نیاز کاربران به خوبی پاسخ دهند.

  • راهنمای خرید گلکسی واچ؛ هر آنچه درباره‌ی ساعت هوشمند سامسونگ باید بدانید

این ساعت هوشمند به سیستم موقعیت‌یاب و GNSS دو بانده نیز مجهز شده که آن را قادر می‌سازد تا ۵۰ درصد سریع‌تر از قبل، موقعیت مکانی کاربر را تشخیص دهد. از قابلیت‌های کاربردی هواوی واچ GT 3 می‌توان به پشتیبانی از نسل پنجم فناوری TrueSeen، قابلیت Healthy Living Clover، قابلیت Running Ability Evaluation و قابلیت Route Back اشاره کرد که هر کدام از این قابلیت‌ها برای ورزشکاران بسیار کاربردی هستند. مشخصات اصلی این ساعت مانند اندازه و کیفیت صفحه‌نمایش در مقایسه با سری هواوی واچ ۳ کمی اختلاف دارد که طبیعتاً افراد وزرشکار می‌توانند برای بهره‌مندی از این قابلیت‌ها و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ی اضافی برای خرید هواوی واچ ۳ و ۳ پرو این ساعت هوشمند را برای خرید انتخاب کنند.

ساعت هوشمند امیزفیت GTR 3 پرو

Amazfit یکی از شرکت‌های برتر در حوزه‌ی ساخت ساعت‌های هوشمند است که به دلیل شارژدهی بسیار خوب ساعت‌های این شرکت طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. برند Amazfit در سال ۲۰۱۵ ایجاد شده که زیرمجموعه‌ی شرکت هوامی محسوب می‌شود. هوامی هم یکی از شرکای کلیدی شیائومی است و در حوزه‌های مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنند. ساعت هوشمند امیزفیت GTR 3 پرو یک گزینه‌ی عالی برای هر کسی است که به دنبال سبکی، احساس و ظاهر کلاسیک، حسگرهای ردیابی (از جمله GPS) و اعلان‌های گوشی هوشمند روی مچ دست خود است و باتری با شارژدهی بیش از دو هفته تجربه‌ی کاربری بی‌نظیری را به کاربر می‌دهد.

این ساعت هوشمند از نمایشگر Ultra HD AMOLED با اندازه‌ی ۱.۴۵ اینچی بهره می‌برد که رنگ‌های زنده و پویا، زاویه دید گسترده، ضخامت بسیار کم و روشنایی قابل قبولی دارد. باید خاطر نشان کرد که نسبت به ساعت هوشمند آمیزفیت GTR 3 کمی بزرگ‌تر بوده و حاشیه‌های باریک‌تری دارد. یعنی نسبت نمایشگر به بدنه حدود ۷۰.۶ درصد و رفرش‌ریت هم با نرخ خارق‌العاده ۶۷ درصد بهبود یافته است. پوشش روی نمایشگر ضد خش و ضد اثر انگشت بوده و رزولوشن ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسل را با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت به کاربران ارائه می‌دهند که در زیر نور آفتاب مشکلی برای کار کردن با ساعت ایجاد نمی‌کند.

  • گوگل پیکسل واچ شاید سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار ‌شود

یکی از نکات مثبت این ساعت آن است که از آنجایی که Wear OS یا سیستم‌عامل اختصاصی دیگری را اجرا نمی‌کند، سخت‌افزار مورد نیاز برای ساخت این گجت پوشیدنی آن‌ قدر گران نیست، که به نوبه خود تأثیر مثبتی بر قیمت‌گذاری آن دارد. از دیگر ویژگی‌های این ساعت می‌توان به بکارگیری آلیاژ آلومینیوم در بدنه، حدود ۳۲ گرم وزن، کنترل سلامت ۲۴ ساعته، سیستم عامل قدرتمند Zepp، دکمه‌ی ناوبری کلاسیک و بندهای مینیمالی اشاره کرد. ساعت هوشمند امیزفیت GTR 3 پرو معقولانه‌ترین ساعت هوشمند در لیست ما به حساب می‌آید.

ساعت هوشمند فسیل Gen 6

لیست بهترین‌ ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ یک نماینده از شرکت فسیل دارد و آن هم ساعت هوشمند فسیل Gen 6 است که با وجود طراحی مشابه با نسل گذشته، عملکردش بهبود چشمگیری داشته است. این سری از ساعت‌های هوشمند فسیل در مدل‌های ۴۲ و ۴۴ میلی‌متری در بازار به فروش می‌رسند و از قابلیت‌های بسیار خوبی نیز برخوردارند. ساعت هوشمند فسیل Gen 6 از نمایشگر ۱.۲۸ اینچی لمسی با تراکم پیکسل ۳۲۶ پیکسل بر اینچ، ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. قلب تپنده‌ی این ساعت هوشمند را تراشه‌ی اسنپدراگون +Wear 4100 تشکیل می‌دهد که موجب روشن شدن سریع‌تر نمایشگر، نظارت پیوسته روی ضربان قلب، ردیابی خواب، گام‌شمار و سایر فعالیت‌ها جدا از پردازنده اصلی می‌شود.

ظاهر کلاسیک، حس ممتاز و تمام عملکردهای یک ساعت هوشمند بدون فدا کردن سنسورها در این ساعت شرکت فسیل دیده می‌شود. بنابراین علیرغم ابعاد جمع و جورتر، فسیل Gen 6 در مقابل رقبای خود می‌تواند حرف‌های زیادی برای زدن داشته باشد. استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون کوالکام باعث شده تا ۲۵ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی شود و عمر باتری بسیار بالایی داشته باشد. فسیل ادعای شارژدهی ۲۴ ساعته را برای این ساعت‌های هوشمند کرده که با حالات خاص ذخیره باتری از جمله خاموش کردن ویژگی‌های مختلف برای امکان استفاده طولانی مدت از آن همراه است.

  • سامسونگ احتمالا روی یک ساعت هوشمند با نمایشگر رول‌شونده کار می‌کند

از قابلیت‌های این ساعت هوشمند پیشرفته می‌توان به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، سنسور سنجش ضربان قلب جدید، سنسور SpO2، بلوتوث ۵.۰ LE، وای‌فای، NFC، مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر و GPS اشاره کرد. باید خاطر نشان کرد که این ساعت از اپ‌های نظیر یوتیوب موزیک، اسپاتیفای و Nike Run Club نیز پشتیبانی می‌کند.

ساعت هوشمند موبوی تیک‌واچ E3 و پرو ۳

در یک کلام می‌توان گفت ساده، مقرون به صرفه و کاربردی. ساعت‌های هوشمند موبوی تیک‌واچ E3 و پرو ۳ هر دو ساعت‌های هوشمندی هستند که بر روی تراشه‌ی اسنپدراگون Wear 4100 و Wear OS اجرا می‌شوند، بنابراین این ساعت‌های هوشمند از مشخصات خوبی برخوردار هستند که بد نیست به آن‌ها اشاره‌ای داشته باشیم. ساعت هوشمند موبوی تیک‌واچ E3 از نمایشگر جمع و جور ۱.۳ اینچی و باتری ۳۸۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که ۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم تراشه‌ی اسنپدراگون Wear 4100 آن را همراهی می‌کنند. همچنین پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مستقل و مجموعه کامل حسگرها از جمله سنسور SpO2 و GPS نیز در این ساعت هوشمند به چشم می‌خورد.

حتی نسخه‌ی پرو این ساعت نیز چندان گران نیست و ارزش خرید آن را نسبت به E3 دارد. نسخه‌ی پرو تیک‌واچ E3 مجهز به نمایشگر سوپر امولد رتینا ۱.۴ اینچی با تراکم پیکسل ۴۵۴ در ۴۵۴ است. این ساعت هوشمند با بدنه‌ی فولادی ضد زنگ، باتری بسیار بزرگ ۵۹۵ میلی‌آمپر ساعتی و در اندازه ۴۷ میلی متری در بازار جهانی گجت‌های هوشمند به فروش می‌رسد. از سنسور‌های نسخه‌‌ی پرو تیک‌واچ E3 می‌توان به سنسورهای NFC، ردیاب خواب ،سنسور اکسیژن، سنسور اندازه‌‌گیری سطح استرس، سنجس نور محیط و ضربان قلب اشاره کرد.

در این مقاله ما به بررسی و معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱ در بازارهای جهانی گجت‌های پوشیدنی پرداختیم و سعی کردیم که نکات مثبت و منفی هر یک از این ساعت‌های هوشمند را در اختیار شما قرار بدیم تا شما بتوانید با خواندن این مطلب، اگر قصد خرید ساعت هوشمندی را دارید، بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

  • ساعت هوشمند هواوی واچ D با قابلیت پایش فشار خون و نوار قلب معرفی شد

منبع: GSMArena

نوشته بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala