منبعی که در گذشته از برنامه‌های پیکسل گوگل آگاه بوده به ما می‌گوید که نوت‌پد نام تجاری این گوشی هوشمند تاشو خواهد بود. ظاهرا در دیگر گزارش‌ها از نام «لُگ‌بوک» نیز برای گوشی تاشوی گوگل آینده گوگل نام برده شده که گویا قبلاً برای آن انتخاب شده است. باید به این نکته اشاره کنیم که معمولاً برنامه‌های از پیش تعیین شده‌ی شرکت‌های سازنده با تغییراتی همراه می‌شوند و قطعاً این مقوله شامل شرکت گوگل نیز خواهد شد. بنابراین ممکن است که این‌ نام‌های احتمالی دستخوش تغییراتی شوند.

  • روسیه گوگل را به دلیل حذف نکردن محتوای غیرقانونی ۹۸ میلیون دلار جریمه کرد

در رویه‌ی نام‌گذاری گوشی‌های هوشمند شرکت گوگل، این شرکت از اعداد برای نشان دادن نسل گوشی‌ها استفاده می‌کند و برای گوشی‌های اقتصادی خود از حرف «a» بهره برده است. در سال ۲۰۲۰ با افزودن واضح نام ۵G به نام گوشی‌ها تغییری اتفاق افتاد. گوشی تاشوی پیکسل احتمالا طراحی جدیدی دارد و در همین راستا تنها پیشینه‌ی مدرنی که ما داریم تبلت پیکسل اسلیت است که با سیستم عامل کروم روانه‌ی بازار شده است. از نمونه‌های دیگر می‌توان به تبلت پیکسل سی نیز اشاره کرد.

  • Wear OS بالاخره قابلیت پشتیبانی از دست راست را دریافت می‌کند

علاوه بر نام، همان منبع به ما گفت که نوت‌پد پیکسل به طور قابل توجهی (و در کمال تعجب) قیمتی کمتر از گلکسی زد فولد ۳ ۱۷۹۹ دلاری خواهد داشت. برای یک گوشی پیشرفته رده‌بالا، این قیمت کاملاً غیرمنتظره است. جالب است بدانید که گوشی تاشوی آینده‌ی سامسونگ نیز زیر ۲۰۰۰ دلار خواهد بود. طبق آخرین شایعات، نوت‌پد پیکسل با طراحی مشابه اوپو Find N عرضه خواهد شد که از نمایشگر اصلی و بیرونی بهره می‌برد و در سمت راست بدنه‌ی این گوشی دکمه‌های تنظیم صدا تعبیه شده است.

از لحاظ ابعادی، ظاهرا طراحی این گوشی بیشتر یادآور اولین گوشی تاشوی اوپو خواهد بود زیرا نسبت به گلکسی زد فولد ۳ قد کوتاه‌تری دارد. در حالت باز شده، نسبت ابعاد نمایشگر این گوشی حدود ۷:۸ و نسبت ابعاد گوشی تاشوی اوپو ۸.۴:۹ است. گوگل احتمالا از تراشه‌ی اختصاصی تنسور در این گوشی تاشو استفاده می‌کند که ما این تراشه را در سری پیکسل ۶ دیدیم. گوگل با بهره‌گیری از این تراشه می‌تواند کنترل بیشتری بر روی گوشی‌های خود داشته باشد و به‌خصوص در زمینه‌ی الگوریتم‌های پردازش تصویر امکانات جذاب‌تری را ارائه کند. این تراشه از دو هسته‌ی قدرتمند cortex-X1 بهره می‌برد و به همین خاطر توان بالایی را برای گوشی‌های خود به ارمغان می‌آورد.

گفته می‌شود که گوگل این گوشی تاشو را همانند پیکسل ۴a ابتدا در بازار ایالات متحده آمریکا وارد و سپس در کشورهای دیگری عرضه می‌کند. اگرچه پیکسل ۴a در بازه زمانی یک ماهه وارد بازارهای دیگری شد، اما انتظار می‌رود تا پیکسل نوت‌پد مدت زمان بیشتری را در انحصار بازار ایالات متحده آمریکا باشد.

مجدداً تاکید می‌کنیم که امکان دارد برنامه‌ی شرکت گوگل در روند نام‌گذاری این گوشی هوشمند تاشو تغییر کند، اما نوت‌پد جدیدترین نامی است که در فضای مجازی در مورد این گوشی هوشمند تاشو دست به دست می‌شود. اگرچه احتمالا این گوشی از تراشه گوگل تنسور بهره می‌برد اما از نظر دوربین با گوشی‌های سری پیکسل ۶ تفاوت‌های دارد و از سیستم دوربین ضعیف‌تری بهره خواهد برد.

  • گوشی تاشوی گوگل پیکسل با اسم رمز Pipit در گیک‌بنچ دیده شد

منبع: ۹to5google

نوشته پیکسل نوت‌پد؛ نام احتمالی گوشی هوشمند تاشوی گوگل که ارزان‌تر از زد فولد است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala