سامسونگ گلکسی S21 فن ادیشن با قیمت ۶۹۹ دلاری خود در رده‌ی قیمتی تقریبا برابری با گوگل پیکسل ۶ قرار می‌گیرد. گوشی هوشمند گوگل در بررسی‌های انجام شده موفق به دریافت ۴ ستاره شد و این یعنی سامسونگ برای شکست دادن رقیب گوگلی خود کار سختی پیش رو دارد. لازم به ذکر است که گوگل از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود اواخر مهر ماه رونمایی کرد. این گوشی‌ها اگرچه با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شده بود، اما به مرور زمان کاربران از وقوع مشکلاتی در این سری از گوشی‌های خبر دادند که ظاهرا گوگل با انتشار به‌روزرسانی‌هایی این مشکلات را مرتفع کرده است.

  • پیکسل نوت‌پد؛ نام احتمالی گوشی هوشمند تاشوی گوگل که ارزان‌تر از زد فولد است

بنابراین اگر شما قصد خرید یک گوشی هوشمند در بازه‌ی قیمتی ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار (حدود ۱۳ تا ۲۰ میلیون تومان) را دارید دو گوشی گلکسی S21 فن ادیشن و گوگل پیکسل ۶ می‌تواند انتخاب خوبی باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا این دو گوشی هوشمند را از همه‌ی جنبه‌های ممکن با هم مقایسه کنیم تا در نهایت شما بتوانید برای خرید آن‌ها راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید و دریابیم که کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد. پس بدون فوت وقت، به اصل مطلب می‌پردازیم تا بفهمیم پولی که شما به سختی بدست می‌آورید را باید خرج کدام محصول کنید؛ گلکسی S21 فن ادیشن یا گوگل پیکسل ۶؟

مشخصات کلی S21 فن ادیشن و گوگل پیکسل ۶

گوگل پیکسل ۶ گلکسی S21 فن ادیشن سامسونگ
۱۵۸.۶ در ۷۴.۸ در ۸.۹ میلی متر ۱۵۵.۷ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلی متر اندازه
۲۰۷ گرم (۷.۳۰ اونس) ۱۷۷ گرم (۶.۲۴ اونس) وزن
صفحه‌نمایش لمسی خازنی OLED 6.4 اینچی (۹۰ هرتز) صفحه‌نمایش لمسی خازنی ۶.۴ اینچی Dynamic AMOLED 2X (120 هرتز) اندازه نمایشگر
۲۴۰۰ در ۱۰۸۰  پیکسل (۴۱۱ پیکسل در هر اینچ) ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰  پیکسل (۴۱۱ پیکسل در هر اینچ) رزولوشن
اندروید ۱۲ اندروید ۱۲، One UI 4 سیستم عامل
۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی
خیر خیر پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو SD
گوگل پلی گوگل پلی سرویس مورد استفاده
گوگل تنسور، پردازنده‌ی کمکی Titan M2 اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام پردازنده
۸ گیگابایت ۶ گیگابایت، ۸گیگابایت حافظه‌ی رم
۵۰ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض، ۸ مگاپیکسل سلفی ۱۲ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض، ۸ مگاپیکسل تله فوتو، ۳۲ مگاپیکسل سلفی دوربین
۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری
نسخه‌ی ۵.۰ نسخه‌ی ۵.۲ نسخه‌ی بلوتوث
USB-C, 3.1 USB-C, 3.1 پورت‌ها
زیر نمایشگر زیر نمایشگر حسگر اثر انگشت
IP68 IP68 گواهی ضدآب
۴۶۱۴ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع (۳۰ وات)
شارژ بی‌سیم سریع (۲۱ وات)
۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع (۲۵ وات)
شارژ بی‌سیم سریع (۱۵ وات)
ظرفیت باتری
گوگل پلی استور گوگل پلی استور استور اپلیکیشن
۵G ۵G پشتیبانی شبکه
سیاه و مرجانی سبز زیتونی، آبی کم رنگ، سفید و خاکستری رنگ‌های عرضه شده
۵۹۹ ۶۹۹+ قیمت عرضه شده

طراحی، نمایشگر و دوام

طراحی گوشی‌ هوشمند گوگل پیکسل ۶ با گوشی‌های پیکسل سال گذشته تفاوت زیادی دارد، به خصوص وقتی به پنل پشتی می‌رسید این تفاوت محسوس‌تر می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که تغییرات طراحی ایجاد شده در این گوشی مورد پسند مردم سراسر جهان قرار گرفته است. عنصر اصلی طراحی در اینجا نوار بزرگ و مرتفع دوربین است که تمام عرض گوشی را در بر می‌گیرد. این طراحی جدا از ایجاد آرامش بصری ناشی از یک پنل پشتی صاف و یکدست، تا حدودی ماهیت عملکردی دارد و به شما امکان می‌دهد پیکسل ۶ را روی سطوح صاف و بدون لرزش نگه دارید. باید اشاره کنیم که این گوشی هوشمند گوگل از نمایشگر ۶.۴ اینچی Dynamic AMOLED با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد.

  • Wear OS بالاخره قابلیت پشتیبانی از دست راست را دریافت می‌کند

گلکسی S21 فن ادیشن اما هیچ تلاشی برای پنهان کردن ارتباط خود با خانواده سری S21 نشان نمی‌دهد. این موضوع از ماژول دوربین پشتی ظاهراً معروف سری گلکسی S21 مشهود است. اما جدا از این، هیچ چیز هیجان انگیزی در طراحی این گوشی هوشمند دیده نمی‌شود. سامسونگ چهار گزینه‌ی رنگی بسیار خوب را در اختیار شما قرار می‌دهد و این همان چیزی است که پنل پشتی پلی کربنات این گوشی را می‌تواند جذاب کند. باید خاطر نشان کنیم که گلکسی S21 فن ادیشن با نمایشگر ۶/۴ اینچی FHD+ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز راهی بازار می‌شود که نسبت به نمایشگر ۶/۲ اینچی مدل استاندارد اندازه‌ی نسبتا بزرگ‌تری دارد. این نمایشگر همچنین از رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد که برای تماشای فیلم، بازی کردن و گشتن در فضای مجازی حس و حال بسیار خوبی را به شما القا می‌کند.

در مقایسه‌ی این بخش بین دو گوشی، گوگل پیکسل ۶ نسبت به گلکسی S21 فن ادیشن امتیازهای بیشتری کسب می کند و قطعاً در این مقوله برتر است. این برتری در درجه‌ی اول به دلیل بدنه‌ی فلزی با روکش شیشه‌ای آن است. اگر اینطور نبود می‌توان گفت که مشخصات و کیفیت ارائه‌ی شده این دو گوشی در این بخش تقریبا با یک دیگر برابر است. اگر در مورد اندازه‌های این گوشی دلسرد هستید و پیکسل ۶ را به دلیل اینکه دستگاهی جمع‌وجور است در نظر می‌گیرید، باید بگوییم که گلکسی S21 فن ادیشن انتخاب بهتری است. اگرچه ممکن است کمی تعجب‌آور باشد اما پیکسل ۶ کمی بزرگ‌تر است و با ۲۰۷ گرم وزن، به طور قابل ملاحظه‌ای سنگین‌تر از سامسونگ ۱۷۹ گرمی است. بنابراین، اگر گوشی‌های جمع و جور مورد علاقه شما هستند، گلکسی S21 FE بهترین گزینه‌‌ی خرید برای شماست.

پنل ۶.۴ اینچی AMOLED گوگل پیکسل ۶ هم اندازه‌ی پنل گلکسی S21 FE است. هر دوی آن‌ها رزولوشن یکسانی دارند و دارای مقاومت و دوام بهبود یافته ناشی از گوریلا گلکس ویکتوس در برابر خط و خش هستند. اما گلکسی S21 با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز در اختیار کاربران قرار گرفته که به طور واضح بهتر از نمایشگر با نرخ رفرش ریت ۹۰ هرتز و نمونه برداری ۱۴۴ هرتز پیکسل ۶ است و این نکته برای گیمرها بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر این، S21 FE همچنین دارای پنل قدرتمند AMOLED 2X در مقایسه با پنل استاندارد OLED پیکسل ۶ است. یکی دیگر از شباهت‌های مربوط به صفحه‌نمایش بین این دو گوشی، وجود اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در هر دوی آن‌هاست. با این حال، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که مکانیسم باز کردن قفل اثر انگشت S21 FE بی‌عیب و نقص کار می‌کند و این کاملاً بر خلاف مکانیزم اسکنر Pixel 6 است که از زمان رونمایی و عرضه‌ی این گوشی، اشکالات زیاد این بخش کاربران آن‌ها را بسیار ناامید کرده است.

هر دو گوشی هوشمند به دلیل داشتن گواهینامه‌ی IP68 از نظر مقاومت و دوام در برابر آب، در این بخش نیز با دیک دیگر برابرند. با این حال پرچم‌دار اقتصادی سامسونگ به دلیل پنل پلی کربنات آن، از نظر فنی مجهزتر است و هنگامی از دست کاربران بیوفتد احتمال شکستگی آن کمتر از پرچم‌دار گوگل خواهد بود.

  • گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۲ به چه مقدار رم نیاز دارند؟

برای جمع‌بندی این بخش باید بگوییم، با اینکه گوشی S21 FE سامسونگ قابلیت‌های بسیار خوبی را در این بخش از بررسی به نمایش گذاشته اما جایزه‌ی بخش طراحی، نمایشگر و دوام را باید به گوشی گوگل داد چرا که حس بهتری را به کاربر القا می‌کند و از نظر سایر ویژگی‌ها نیز پا به پای رقیبش پیش آمده و همچنین ۱۰۰ دلار قیمت کمتری نسبت به گوشی سامسونگ دارد. علاوه بر این، برخی از مشکلات پیکسل ۶ را می‌توان با یک به‌روزرسانی نرم افزاری مرتفع کرد و از این بابت نیز جای نگرانی وجود ندارد.

برنده‌ی بخش طراحی، نمایشگر و دوام: گوگل پیکسل ۶

عملکرد، عمر باتری و شارژ

تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ سامسونگ گلکسی S21 FE، اگرچه جدیدترین پردازنده‌ی سامسونگ نیست اما هنوز هم یک هیولای قدرتمند به شمار می‌آید. در این راستا باید گفت که این تراشه از نظر عملکرد خام و امتیازات معیار، تراشه‌ی جدید تنسور گوگل را به راحتی پشت سر می‌گذارد. اسنپدراگون ۸۸۸ نویدبخش عملکردی عالی در امر پردازش است. این چیپست قدرتمند برای اولین بار هسته‌ی پردازشی قدرتمندی با عنوان Cortex-X1 را به نمایش گذاشت که سرعتی برابر با ۲.۸ گیگاهرتز دارد. مجموعه‌ی هسته‌های پردازشی این تراشه با حضور سه هسته‌ی Cortex-A78 با سرعت ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A55 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز کامل می‌شود.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که  امتیازات معیار در زندگی واقعی کاربران چندان مهم نیست. علاوه بر این، به اصطلاح تفاوت در عملکرد بین این دو پردازنده تنها در کارهای فشرده مانند بازی و کارهای گرافیکی سنگین ظاهر می‌شود. برای انجام کارهای روزانه، تراشه‌ی تنسور گوگل که یک تراشه‌ی پرچم‌دار نیز هست، باید بیش از اندازه کافی باشد. برای یادآوری باید بگوییم که تراشه‌ی تنسور مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید و درون آن سه نوع هسته با توان بالا، متوسط و پایین استفاده شده است. برخلاف تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ که در آن‌ از یک هسته‌ی قدرتمند Cortex-X1 استفاده شده، در تنسور شاهد دو هسته از این نوع با فرکانس ۲/۸ گیگاهرتز هستیم که قطعا می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در سرعت پردازش گوشی داشته باشند.

تراشه‌ی تنسور یک پردازشگر هوش مصنوعی (A.I) قدرتمند به شمار می‌آید. در واقع این تراشه با هدف بهبود تجربه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در گوشی‌های جدید گوگل استفاده شده تا بدین ترتیب پیکسل‌ها در زمینه‌ی پردازش تصاویر، تشخیص صدا و مانند این، گوشی‌های منحصر بفردی تلقی شوند. این پردازنده‌ی قدرتمند به گوشی‌ پیکسل ۶ اجازه می‌دهد که ویدیوها و پیام‌ها را با استفاده از قابلیت Live Translate با سرعت بالایی ترجمه کند و در شناسایی صدای شما عملکرد هوشمندانه‌تری داشته باشند. این موضوع در هنگام تایپ با استفاده از صدا کارایی بالایی خواهد داشت.

در حالت کلی طبق اعلام گوگل، تراشه تنسور نسبت به پیکسل ۵ تا ۸۰ درصد عملکرد بالاتری از خودش نشان می‌دهد. همانطور که در بخش قبلی مورد بررسی قرار دادیم، گوگل پیکسل ۶ از لحاظ اندازه بزرگ‌تر از رقیب سامسونگی خود است اما با این حال از باتری با ظرفیت کمتری بهره می‌برد. گلکسی S21 FE انرژی خود را از باتری ۴۶۱۴ میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد و پیکسل ۶ نیز از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند.

  • نقد و بررسی کلاسیک سامسونگ گلکسی S21 فن ادیشن

گوگل همچنین از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند،که در سامسونگ به ۲۵ وات محدود شده است. Pixel 6 همچنین از شارژ بی‌سیم سریع (۲۱ وات) در مقایسه با شارژ ۱۵ واتی S21 FE برای شارژ باتری خود بهره می‌برد. بنابراین، اگرچه به نظر می‌رسد Galaxy S21 FE از نظر ظرفیت باتری و سرعت شارژ از Pixel 6 عقب‌تر است، اما انتظار داریم عملکرد واقعی آن بسیار نزدیک‌تر به آن باشد؛ در نتیجه هیچ برنده واضحی در این قسمت از بررسی وجود نخواهد داشت. تا آنجا که به عمر باتری مربوط می‌شود، این بستگی به نوع استفاده شما از گوشی شما دارد. با این حال، پیشرفت‌های اخیر در رابط کاربری OneUI و اندروید باید عمر باتری خوبی را به هر دو پرچم‌دار اقتصادی ما در این مقاله بدهد.

این بخش می‌توانست مساوی تمام شود، اما وجود تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ در گلکسی S21 FE ما را مجبور میکند که جایزه‌ی این بخش را به گوشی غول‌ کره‌ای اعطا کنیم. به غیر از این باید گفت که این دو گوشی هوشمند در سایر بخش‌های بررسی شده تقریبا عملکرد مشابه‌ای با یک دیگر داشتند.

برنده‌ی بخش عملکرد، عمر باتری و شارژ: گلکسی S21 فن ادیشن سامسونگ

دوربین

سیستم دوربین فوق‌العاده‌ی گوگل، بسیاری از کاربران را مجذوب گوشی پیکسل ۶ کرده که این بار با سخت‌افزار بهتری در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که سیستم دوربین دوگانه‌ی این گوشی هوشمند از لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. سنسور اصلی این گوشی گوگل بسیار بزرگ‌تر از سنسور اصلی ۱/۲.۲۵ اینچی که گوگل در پیکسل ۳، ۴ و ۵ نصب کرده بود است.

این سیستم دوربین دارای یک لنز اصلی نسبتاً عریض و یک لنز فوق عریض است، اما لنز تله فوتو ندارد که به یک دوربین انحصاری حرفه‌ای تبدیل شود. لنز فوق عریض آن نیز پیکسل‌های بزرگ‌تری نسبت به گوشی گوگل پیکسل ۵ دارد که با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۴۴ درجه‌ای در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند.

  • گلکسی S21 فن ادیشن در برابر گلکسی S21؛ کدام را بخریم؟

سنسور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی پیکسل ۶ می‌تواند تصاویر با کیفیتی را همانند دوربین برادر گران قیمت آن یعنی پیکسل ۶ پرو به ثبت برساند. همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره شد، این گوشی لنز تله فوتو ندارد اما لنز فوق عریض آن عکس‌های فوق‌العاده‌ای می‌گیرد. در سوی دیگر، سیستم دوربین سه‌گانه سامسونگ S21 FE در حالت کلی خوب به نظر می‌رسد اما با توجه به اینکه پیکسل ۶ دارای مشخصات بسیار قدرتمندی است، در این بخش ما شاهد رقابت بسیار نزدیکی بین دوربین این گوشی‌ها هستیم.

سامسونگ سه ماژول ۱۲، ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی برای این گوشی در نظر گرفته که شامل لنزهای واید، تله‌فوتو و اولتراواید می‌شوند. همچنین دوربین سلفی این گوشی هم ۳۲ مگاپیکسلی است و تصاویر بسیار با کیفیتی برایتان می‌گیرد. در این راستا بد نیست اشاره کنیم که لنز تله فوتو این گوشی زوم اپتیکال ۳ برابری را ارائه می‌کند.

توجه داشته باشید که سامسونگ دارای یک دوربین سلفی با وضوح بالاتر (۳۲ مگاپیکسلی) است که روی کاغذ باید سلفی‌های بهتری نسبت به لنز ۸ مگاپیکسلی پیکسل ۶ بگیرد. همچنین ویژگی‌های خاص سامسونگ مانند Single Take و حالت ضبط دوگانه وجود دارد که در پیکسل ۶ خبری از آن‌ها نیست.

در عوض گوگل در نرم‌افزار دوربین خود قابلیتی به نام Magic Eraser را قرار داده تا اشیاء و افراد ناخواسته را حذف کنید. قابلیت Face Unblur برای رفع محوشدگی چهره انسان‌هاست و ویژگی Real Tone هم با بهینه‌سازی وایت بالانس و چند الگوریتم دیگر سعی می‌کند واقعی‌ترین رنگ پوست را به ثبت برساند.

  • سامسونگ گلکسی S21 فن ادیشن در برابر گلکسی S20 فن ادیشن

علیرغم همه‌ی این‌ها، در نهایت گوگل پیکسل ۶ برای هر کسی که به دنبال بهترین دوربین با قیمت کمتر از ۷۰۰ دلار است، انتخاب واضحی خواهد بود.

برنده‌ی بخش دوربین: گوگل پیکسل ۶

نرم افزار و به‌روز‌رسانی

یکی از نکاتی که هر خریدار Google Pixel می‌تواند از آن مطمئن باشد، پشتیبانی عالی نرم افزاری و به‌روز‌رسانی‌های اولویت‌دار گوگل برای این گوشی‌هاست. در همین راستا گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت گوشی‌های پیکسل را روانه‌ی بازار کرده تا به مرور زمان با بروزرسانی نرم افزاری و ارتقا ویژگی‌ها، گوشی‌های بهتری در اختیار کاربران قرار دهد. در توضیحات این گزارش است که Pixel 6 و نسخه‌ی پرو این گوشی به مدت حداقل ۵ سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد. همچنین خریداران می‌توانند تا حداقل ۳ سال به‌روزرسانی‌های سیستم عامل اندروید را در گوشی‌های پیکسل خود تجربه کنند. بنابراین می‌توان گفت که غول موتور جستجو متعهد شده با این رویکرد گوشی‌های به‌روز و ایمن‌تری در دسترس کاربران قرار دهد. علاوه بر این نرم افزار دوربین گوگل نیز طرفداران خاص خود را دارد.

غول فناوری کره‌ای در سوی دیگر رابط نرم‌افزاری خود را ارتقا داده و هر دو گوشی در این مقایسه اندروید ۱۲ را اجرا می‌کنند. این شرکت همچنین قول سه سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری و یک سال دیگر به‌روزرسانی امنیتی را برای اکثر گوشی‌های جدید خود می‌دهد. این بدان معناست که Galaxy S21 FE به راحتی تا ۲-۴ سال آینده برای شما دوام می‌آورد و به‌روزرسانی‌های مربوطه را برای مدت طولانی دریافت می‌کند. علاوه بر این‌ها، رابط کاربری One UI سامسونگ نیز همانند نرم افزار دوربین گوگل کاربران و طرفداران خاص خود را دارد.

  • آیا خریدن گلکسی S21 فن ادیشن منطقی است؟

صادقانه بگویم، هر دو گوشی در این بخش  مساوی به نظر می‌رسند و شما باید بر اساس ترجیحات فردی خود یکی را از دیگری انتخاب کنید. بنابراین در این بخش برنده نخواهیم داشت و دو طرف به تساوی رضایت دادند.

برنده‌ی بخش نرم افزار و به‌روزرسانی: تساوی

قابلیت‌های خاص

با وجود اینکه سیستم عامل اندروید اخیراً با بهبود و پیشرفت‌های زیادی روبرو شده، اما هنوز هم از نظر تعداد زیاد ویژگی‌های اضافی و گزینه‌های سفارشی‌سازی با رابط کاربری OneUI سامسونگ همخوانی ندارد. اگر ویژگی‌هایی مانند Dex، Samsung Pay و Bixby Routines برای شما مهم هستند، Samsung Galaxy S21 FE یکی از گزینه‌هایی است که باید به سراغ آن بروید. به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم Dex mode، رابط کاربری گوشی هوشمند یا تبلت سامسونگ شما را به محیطی تبدیل می‌کند که به ویندوز یا دسکتاپ مک نزدیک‌تر است؛ به بیانی دیگر سامسونگ DeX تجربه‌ای مشابه استفاده از ویندوز را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و با استفاده از آن می‌توانید انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها را در حالت دسکتاپ استفاده کنید.

Samsung Pay نیز فناوری نسبتا جدید شرکت سامسونگ است که شما را از استفاده‌ی کارت بانکی بی‌نیاز می‌کند و به طور خلاصه همانند یک کیف پول الکترونیک عمل می‌کند. این کیف پول الکترونیک از تکنولوژی NFC بهره می‌برد تا اطلاعات کارت بانکی شما را به پایانه‌های فعال NFC منتفل کند. Bixby Routines، همانطور که احتمالا می‌دانید دستیار هوشمند سامسونگ است که می‌تواند وظایف گوناگونی را برای کاربران انجام دهد.

در مقایسه با سامسونگ، تجربه‌ی کاربری اندروید در گوشی گوگل چندان جذاب و جالب توجه نیست. سامسونگ همچنین بسیاری از قابلیت‌های دیگر را برای داشتن ویژگی‌های دوربین محور ارائه داده که قبلاً در بخش دوربین در مورد آن‌ها صحبت کردیم. اگر چه این بخش، از جمله قسمت‌هایی است که در آن ترجیحات شخصی اهمیت زیادی دارد، اما ما باید جایزه‌ی این بخش را به گوشی کره‌ای اعطا کنیم. فقط به این دلیل که مجموعه‌ای از ویژگی‌های کاربردی را به غیر از مواردی که قبلاً توسط اندروید ۱۲ ارائه شده، در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

  • نگاهی به فراز و نشیب‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱

برنده‌ی بخش قابلیت‌های خاص: گلکسی S21 فن ادیشن سامسونگ

قیمت و در دسترس بودن

گوشی هوشمند Google Pixel 6 با دو پیکربندی برای فروش در اختیار کاربران قرار گرفته است. ارزان‌ترین مدل این گوشی که در کنار ۸ گیگابایت رم از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد، ۵۹۹ دلار قیمت دارد. مدل ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این گوشی هم با قیمت ۶۹۹ دلار در بازار‌های جهانی گوشی‌های هوشمند به فروش می‌رسد. این گوشی هوشمند در سه رنگ مرجانی، فوم دریایی و مشکی در دسترس کاربران قرار دارد.

از طرفی دیگر فروش سامسونگ گلکسی S21 FE نیز از ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۱ دی) آغاز شده و در دو گزینه‌ی پیکربندی به فروش می‌رسد: نسحه‌ با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۶۹۹ دلار و نسخه‌ی ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمتی گران‌تر در حدود ۷۶۹ دلار در اختیار کاربران قرار دارد. این گوشی هوشمند در رنگ‌های سفید، سبز، آبی و خاکستری در بازار به فروش می‌رسد.

برنده‌ی کلی این رقابت: گوگل پیکسل ۶

اگرچه هنوز برای ما کمی زود است که در مورد این مورد قضاوت کنیم، اما در این مقایسه به این نتیجه رسیدیم که در این بازه‌ی قیمتی گوشی گوگل پیکسل ۶ عملکرد کلی بهتری نسبت به رقیب سامسونگی خود دارد. Pixel 6 بدون شک بهترین دوربین را در بین گوشی‌های هوشمند هم قیمت دارد، آخرین و بهترین نسخه‌ی اندروید را اجرا می‌کند و سخت‌افزار بسیار خوبی برای عملکرد پردازشی طولانی مدت در اختیار دارد.

علاوه بر این، پیکسل ۶ در مجموع از ظاهر و طراحی بهتری نسبت به S21 FE بهره می‌برد و با وجود اینکه با قیمت در حدود ۱۰۰ دلار کمتر از گوشی غول فناوری کره‌ای در حال فروش است، اما کاربران با در دست گرفتن آن حس بسیار خوبی را تجربه می‌کنند. این به معنی نیست که Samsung Galaxy S21 FE نقاط قوت خود را ندارد. اتفاقا باید گفت که نقاط قوت این گوشی هوشمند حتی سرسخت‌ترین کاربران سامسونگ را نیز راضی نگه می‌دارد، اما باید توجه به مشخصات و عملکرد کلی می‌توان گفت که نماینده‌ی گوگل در این بازه قیمتی می‌تواند انتخاب بهتری برای کاربران باشد.

در این مقاله ما به بررسی دو پرچم‌دار اقتصادی گلکسی S21 فن ادیشن و گوگل پیکسل ۶ پرداختیم و تقریبا از همه‌ی جوانب ممکن آن‌ها را مقایسه و بررسی کردیم تا اگر شما کاربران قصد خرید گوشی در این رنج قیمتی را داشته باشید بتوانید از این مقایسه به یک نتیجه‌گیری خوب برسید. امیدواریم از خواندن این مطلب کاربردی لذت برده باشید.

  • طراحی گوگل پیکسل تاشو در دومین نسخه‌ی بتای اندروید ۱۲L دیده شد

منبع: Digitaltrends

نوشته گلکسی S21 فن ادیشن در برابر پیکسل ۶؛ نبرد پرچم‌داران اقتصادی اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala