اپل 2022

۱. آیپدهای مجهز به نمایشگرهای بزرگ‌تر

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل روی آیپدهای مجهز به نمایشگرهای بزرگ‌تر کار می‌کند. در حال حاضر بزرگ‌ترین مدل‌های آیپد از نمایشگرهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی بهره می‌برند. اگرچه هر دو انداره نیازهای بیشتر کاربران را برطرف می‌کنند، اما بخشی از کاربران هم خواستار استفاده از آیپدهای مبتنی بر نمایشگرهای بزرگ‌تری هستند.

با وجود اینکه نمایشگر بزرگ‌تر از ۱۲.۹ اینچ از نظر ارگونومی مشکلات زیادی را برای استفاده‌ی طولانی‌مدت ایجاد می‌کند، اما در صورت قرارگیری تبلت موردنظر بر روی یک پایه، هنرمندان می‌توانند از آن به عنوان یک بوم دیجیتالی غول‌پیکر استفاده کنند. در همین زمینه می‌توانیم به مایکروسافت سرفیس استودیو اشاره کنیم. همچنین با نزدیک‌تر شدن اندازه‌ی آیپد به مک‌بوک‌های موجود، احتمالا آیپدهای موردنظر تعداد بیشتری از ویژگی‌های کامپیوترهای مک را دریافت خواهند کرد.

با این حال، اپل برای کاربردی کردن چنین نمایشگری باید تغییرات زیادی را روی سیستم‌عامل iPadOS اعمال کند. در کنار این چالش‌ها، باید به گزارش‌هایی اشاره کنیم که طبق آن‌ها در سال ۲۰۲۲ نباید انتظار معرفی این آیپدهای غول‌پیکر را داشته باشیم.

۲. عینک هوشمند

اپل 2022

طبق شایعات منتشر شده از طرف منابع مختلف، اپل حداقل روی دو محصول مربوط به واقعیت مجازی و افزوده کار می‌کند که یکی از آن‌ها هدست واقعیت ترکیبی و دیگری یک عینک هوشمند است. هدست واقعیت ترکیبی اپل ظاهرا از نمونه‌های موجود کوچک‌تر و سبک‌تر است و برای کارهایی مانند ارتباطات و بازی و سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، باید به عینک هوشمند اپل هم اشاره کنیم که مشابه عینک‌های معمولی است و به طور ویژه روی واقعیت افزوده تمرکز کرده است. ظاهرا اپل برای این محصول در حال آماده‌سازی یک نمایشگر micro OLED بسیار پیشرفته است که اندازه‌ی آن به کمتر از ۱ اینچ می‌رسد. همچنین گفته می‌شود اپل این عینک هوشمند را به عنوان وسیله‌ی جانبی آیفون عرضه خواهد کرد و به همین دلیل بدنه‌ی کوچک و وزن پایینی خواهد داشت.

اپل 2022

در رابطه با هدست اپل گزارش‌های زیادی منتشر شده ولی طبق جدیدترین گزارش‌ها، اواخر ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳ شاهد رونمایی از آن خواهیم بود. اما در رابطه با عینک هوشمند اپل اطلاعات ضد و نقیضی مطرح شده است. ظاهرا اپل در ابتدا قصد داشته این عینک را در سال ۲۰۲۳ به دست کاربران برساند ولی مینگ-چی کو، یکی از تحلیلگران مشهور محصولات اپل، اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۵ نباید انتظار عرضه‌ی این عینک را داشته باشیم. همچنین خبرگزاری بلومبرگ هم نوشته که هنوز چند سال تا عرضه‌ی این عینک هوشمند فاصله داریم.

۳. اپل تی‌وی با اسپیکر و دوربین فیس‌تایم

اپل 2022

گفته می‌شود اپل در حال ساخت نسل جدید اپل تی‌وی است که از اسپیکر و دوربین برای برقراری تماس تصویری هنگام اتصال به تلویزیون بهره می‌برد. به غیر از امکانات مربوط به تماس‌های تصویری، این محصول در کنار ویژگی‌های مربوط به اپل تی‌وی ظاهرا می‌تواند به‌عنوان اسپیکر هوشمند هم انجام وظیفه کند.

به نظر می‌رسد این محصول در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و بنابراین عرضه‌ی آن در سال ۲۰۲۲ بسیار بعید خواهد بود. از طرف دیگر باید خاطرنشان کنیم که اپل تی‌وی معمولا هر سه سال یک‌بار به‌روزرسانی می‌شود و آخرین نسل این محصول در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است.

۴. اسپیکر هوم‌پاد با نمایشگر متصل به بازوی رباتیک

اپل 2022

یکی دیگر از محصولات در حال ساخت اپل یک اسپیکر هوشمند است که از نمایشگر مشابه آیپد متصل به بازوی رباتیک بهره می‌برد و ظاهرا با حرکت این بازوی رباتیک، نمایشگر موردنظر همواره به سمت کاربران در خانه قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد این محصول را برای رقابت با محصولاتی مانند آمازون اکو ۱۰ ارائه کند که آن هم یک اسپیکر هوشمند مجهز به نمایشگر متصل به بازوی رباتیک محسوب می‌شود.

از بین تمام محصولات این فهرست، این اسپیکر کمترین شانس را برای معرفی در سال ۲۰۲۲ دارد. در گزارش خبرگزاری بلومبرگ آمده که این اسپیکر فعلا یک طرح مفهومی یا کانسپت محسوب می‌شود و به همین خاطر احتمال عدم عرضه‌ی آن هم وجود دارد. از سوی دیگر باید خاطرنشان کنیم سال گذشته اپل تولید هوم‌پاد را متوقف کرد و حالا این شرکت بیشتر روی هوم‌پاد مینی تمرکز کرده که به لطف قیمت پایین‌تر محبوبیت بیشتری دارد.

۵. اتومبیل اپل

اپل‌ ‌2022

در رابطه با اولین اتومبیل اپل گزارش‌های متعددی منتشر شده و توسعه‌ی آن با موانع زیادی روبرو شده است. طی چند سال گذشته که اپل ساخت یک اتومبیل خودران را آغاز کرده، تعداد زیادی از مدیران و کارکنان کلیدی این پروژه از شرکت اپل خارج شده‌اند. اما اپل این پروژه را کنار نگذاشته و این شرکت قصد دارد یک اتومبیل تماما خودران را بدون نیاز به دخالت انسان تولید کند که هیچ شرکتی هنوز موفق به عرضه‌ی چنین اتومبیلی نشده است.

اپل در حال حاضر مشغول تامین قطعات موردنظر و مذاکره با شرکت‌های مختلف برای آماده‌سازی این اتومبیل است. اگرچه برخی گزارش‌ها از احتمال عرضه‌ی این اتومبیل خودران تا سال ۲۰۲۵ خبر داده‌اند، اما ممکن است عرضه‌ی آن به تعویق بیفتد و به همین خاطر در رابطه با تاریخ معرفی این اتومبیل همچنان ابهامات زیادی وجود دارد. اما در این میان با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که اپل در سال ۲۰۲۲ از این اتومبیل رونمایی نخواهد کرد.

۶. آیفون مجهز به فیس آی‌دی زیر نمایشگر

اپل‌ ‌2022

مدت‌ها قبل اعلام شد که اپل قصد دارد برای سری آیفون ۱۴ که در سال ۲۰۲۲ راهی بازار می‌شوند، از فیس آی‌دی زیر نمایشگر استفاده کند. برخی از افشاگران مدعی شدند که مدل‌های پرو از نمایشگر حفره‌دار بهره می‌برند و فیس آی‌دی این گوشی‌ها به طور کامل زیر صفحه‌نمایش قرار دارد. مدتی بعد هم گزارش‌هایی مبنی بر بهره‌گیری این گوشی‌ها از حفره‌ی بیضی شکل منتشر شد.

اما حالا طبق اعلام یکی از افشاگران مشهور، ظاهرا نمایشگر مدل‌های پرو در کنار حفره‌ی دایره‌ای شکل از حفره‌ی بیضی شکل هم بهره می‌برند. ظاهرا در حفره‌ی دایره‌ای شکل پروژکتور نقطه‌ای فیس آی‌دی تعبیه شده و حفره‌ی بیضی شکل هم میزبان دوربین سلفی و دوربین مادون قرمز مختص سیستم فیس آی‌دی است.

به نظر می‌رسد اپل تا سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ فیس آی‌دی را به زیر نمایشگر منتقل نمی‌کند و این یعنی برای آیفون ۱۵ پرو یا نسل بعدی آن می‌توانیم انتظار عملی شدن چنین مشخصه‌ای را داشته باشیم.

  • هر آنچه از اپل در سال ۲۰۲۲ انتظار داریم

منبع: MacRumors

نوشته ۶ محصول اپل که به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۲ عرضه نخواهند شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala