به نقل از منابع موثق در چین، این گزارش ادعا می‌کند که آیپد ایر جدید می ‌تواند در کنار نسل سوم آیفون SE در بهار ۲۰۲۲ معرفی شود. این گزارش در ادامه توضیح می‌دهد که آیپد ایر جدید همان طراحی کلی مدل فعلی، از جمله دوربین پشتی تک لنز را خواهد داشت. باید خاطر نشان کنیم که آیپد ایر فعلی که در اکتبر ۲۰۲۰ عرضه شد، دارای صفحه‌نمایش ۱۰.۹ اینچی با حاشیه‌های باریک، دکمه پاور Touch ID و پورت USB-C با گزینه‌های رنگی خاکستری، نقره‌ای، سبز، رزگلد و آبی آسمانی است.

  • BOE نمایشگرهای OLED تا ۱۵ اینچی را برای آیپدهای آینده‌ی اپل تولید می‌کند

در این راستا باید گفت که حفظ اسکلت مدل پیشین برای آیپد ایر ۵ موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید اپل شده و به این شرکت کمک می‌کند تا محدوده قیمت مناسبی را برای مشتریان خود هدف قرار دهد. طبق گفته‌ی تحلیلگر معروف «مارک گورمن» از بلومبرگ، اولین رویداد محصولات سال اپل احتمالا طبق معمول در ماه مارس یا آوریل (فروردین-اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد، بنابراین این احتمال وجود دارد که مدل‌های جدید آیپد ایر و آیفون SE در آن رویداد معرفی شوند.

طبق آخرین گزارشات منتشر شده در مورد این گجت‌های اپل، «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مشهور محصولات اپل به نکته اشاره کرد که که اپل به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه و کیفیت، برای نسل جدید آیپد ایر از نمایشگر اولد استفاده نخواهد کرد. در این راستا باید بگوییم که بیشتر نمایشگرهای اولد از نوع تک‌لایه هستند که در این ساختار پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی یک لایه را تشکیل می‌دهند. گفته می‌شود اپل از میزان روشنایی پنل‌های اولد تک‌لایه راضی نیست و بابت طول عمر آن‌ها هم نگرانی زیادی دارد.

  • نمایشگر پروموشن برای آیفون‌های ۱۴ پرو به صورت انحصاری باقی خواهد ماند

در عوض اپل برای نسل جدید آیپد ایر قصد دارد از پنل اولد دو لایه استفاده کند. با این کار میزان روشنایی آن دو برابر می‌شود و عمر آن هم تا ۴ برابر افزایش پیدا می‌کند. مک اوتاکارا به طور دقیق گزارش داد که نسل پنجم آیپد ایر به درگاه USB-C مجهز خواهد شد و همچنین آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی ۰.۵ میلی متر ضخامت بیشتری خواهد داشت تا بتواند یک صفحه‌نمایش LED کوچک را در خود جای دهد.

بد نیست خاطر نشان کنیم که نسل چهارم آیپد ایر که اواخر شهریور ۱۳۹۹ وارد بازارهای جهانی شد، از تراشه‌ی A14 Bionic بهره می‌برد که بر اساس معماری ۵ نانومتری ساخته شده است. این پردازنده‌ی جدید در حدود %۴۰ از پردازنده‌ی استفاده شده در نسل قبلی آیپد ایر قوی‌تر است. علاوه‌ بر طراحی ظاهری، اپل برخی دیگر از ویژگی‌های ایپد پرو خودش مانند پشتیبانی از قلم جدید Apple Pencil و همچنین کیبورد جدید را به آیپد ایر اضافه کرده است. باید دید در نهایت، نسل پنجم این گجت‌های محبوب می‌تواند با استقبال خوب کاربران غول فناوری آمریکایی روبرو شوند یا نه.

  • هدست AR/VR اپل ممکن است قیمتی بالاتر از ۲۰۰۰ دلار داشته باشد

منبع: Macrumors

نوشته آیپد ایر جدید اپل احتمالا در بهار امسال با تراشه‌ی A15 5G معرفی می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala