جدیدترین سیستم‌عامل اپل برای آیفون و آیپد تحت نام iOS 11 در پاییز سال جاری منتشر می‌شود. اپل می‌گوید این سیستم‌عامل «گامی بزرگ برای آیفون» و «جهشی عظیم برای آیپد» است. در این مقاله ۱۳ مورد از ویژگی‌های iOS 11 را بررسی می‌کنیم که موردعلاقه‌ی همه قرار خواهد گرفت.

۱. بهبود Live Photos

قابلیت جدید iOS 11

حالا می‌توانید «عکس‌های زنده» (Live Photos) خود را به «جیف» (GIF) تبدیل کنید؛ یعنی انیمیشن‌هایی که به‌صورت متمادی پخش شوند. همچنین، می‌توانید یکی از فریم‌ها را به‌عنوان تصویر اصلی انتخاب کنید تا راحت‌تر از قبل، لحظه‌ی عالی مورد نظرتان را برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بیابید.

۲. می‌توانید ویدیو و عکس‌های بیشتری ذخیره کنید

قابلیت جدید iOS 11

اپل با تغییر فرمت‌های فشرده‌سازی در iOS 11 به شما امکان می‌دهد که عکس‌ها و ویدیوهای بیشتری را در موبایل خود ذخیره کنید. اپل می‌گوید که با این تغییر، میزان ذخیره‌سازی ویدیوها و عکس‌ها ۲ برابر نسبت به iOS 10 افزایش پیدا خواهد کرد.

۳. تغییر شکل ظاهری اپ استور

قابلیت جدید iOS 11

درنهایت اپل از شکل و شمایل اپ‌های جدیدش مانند Music و News، در طراحی اپ استور جدید استفاده کرد. اپل نه‌تنها اپ استور را با فونت‌های بهتر و درشت‌تر ازلحاظ ظاهری تمیزتر کرده، بلکه ساختار آن را هم تغییر داده است. در این اپ استور یک تب جدید به نام Today برای برجسته کردن اپ‌ها و بازی‌های خاص وجود دارد و هر کسی می‌تواند این تب را شخصی‌سازی کند. درزمینه‌ی بازی‌ها هم اپل سرانجام یک تب را به بازی‌ها اختصاص داده است تا پیدا کردن بازی‌های جدید و قدیمی به کار ساده‌تری تبدیل شود.

۴. مرتب‌تر شدن اپ Messages

قابلیت جدید iOS 11

هنگامی‌که اپل App Drawer را به اپ Messages اضافه کرد، این برنامه بیش‌ازحد شلوغ می‌شد. ناگهان شما می‌توانستید انواع و اقسام برچسب‌ها، جیف‌ها، دکمه‌ها و جلوه‌های بصری را به این برنامه اضافه کنید، ولی پیدا کردن دوباره‌ی آن‌ها کار آسانی نبود. اپل در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل iOS، طراحی App Drawer در اپ Messages را تغییر داده که باعث می‌شود همه‌ی برچسب‌ها و ایموجی‌ها در دسترس شما قرار داشته باشند.

۵. صدای سیری طبیعی‌تر شده و می‌تواند ترجمه هم انجام دهد

قابلیت جدید iOS 11

اپل می‌گوید سیری از طریق یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی پیشرفته‌تر می‌شود. البته مشخص نیست که آیا این تغییرات موجب بهبود عملکرد سیری می‌شود یا نه. اما حداقل اپل صدای سیری را کمی از حالت رباتیک خارج و آن را طبیعی‌تر کرده است؛ تا حدی شبیه صدای الکسا، دستیار هوشمند آمازون. اپل همچنین در حال آزمایش یک ویژگی جالب درزمینه‌ی ترجمه برای سیری است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید از سیری بخواهید که جمله‌ی موردنظرتان را به زبان‌های دیگری بیان کند.

۶. صفحه‌کلید آیفون هوشمندتر می‌شود

قابلیت جدید iOS 11

یکی از ویژگی‌های اصلی Google Now سرانجام به اکوسیستم iOS می‌آید: هنگام تایپ کردن در iOS 11، صفحه‌کلید بر اساس کلماتی که به‌طور مثال در اپ Messages یا Safari مشاهده کرده‌اید، کلماتی را به شما پیشنهاد می‌دهد. بنابراین وقتی دوستتان نام یک رستوران را برای شما پیامک می‌کند، ممکن است این نام یکی از اولین پیشنهادهای صفحه‌کلید هنگام جستجو برای آن رستوران در وب باشد. همچنین می‌توانید از قابلیت تایپ یک دستی صفحه‌کلید استفاده کنید. فقط کافی است گزینه‌ی ایموجی را نگه‌دارید و قابلیت تایپ یک دست را انتخاب کنید تا کلیدهای صفحه‌کلید به انگشت شصت شما نزدیک‌تر شوند.

۷. مدیریت کنترل سنتر

قابلیت جدید iOS 11

کنترل سنتر شاید بهترین ویژگی iOS 7 بود که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. با کشیدن از پایین صفحه به بالا، می‌توانید به انواع میانبرها و دکمه‌ها دسترسی پیدا کنید. چهار سال پس از معرفی کنترل سنتر، سرانجام می‌توانید انتخاب کنید کدام دکمه‌ها و میان‌برها در آن قرار داشته باشند.

۸. ساده‌تر شدن نوتیفیکیشن‌ها

قابلیت جدید iOS 11

در iOS 11، همه‌ی نوتیفیکیشن‌ها (هم نوتیفیکیشن‌های تازه و هم نوتیفیکیشن‌های ازدست‌رفته‌ها) در یک مکان هستند و در تب‌های جداگانه قرار ندارند. فقط کافی است از بالای صفحه انگشتتان را به پایین بکشید تا بتوانید همه‌ی نوتیفیکیشن‌ها را یکجا ببینید.

۹. یک ویژگی که واقعا می‌تواند جانتان را نجات دهد

قابلیت جدید iOS 11

رانندگی بدون حواس‌جمع یک مشکل مرگبار است. اپل قابلیت هوشمندانه‌ای را فراهم کرده که وقتی آیفون در ماشین در حال حرکت قرار دارد، حالتی از Do Not Disturb را فعال می‌کند که نوتیفیکیشن‌های پیام‌ها، تماس‌ها و دیگر اپ‌ها از شما مخفی بماند. این ویژگی حتی می‌تواند افراد را از رانندگی شما مطلع کرده و بگوید که بعدا با آن‌ها تماس می‌گیرید.

۱۰. بهبود اپل مپس در محیط داخلی و بیرونی

قابلیت جدید iOS 11

«اپل مپس» (Apple Maps) قرار است نقشه‌ی داخلی صدها فرودگاه و مرکز خرید را از سرتاسر دنیا اضافه کند تا کاربران در چنین مکان‌هایی راحت‌تر از گذشته مسیرشان را پیدا کنند. همچنین اپل سرانجام قابلیت Lane Guidance (راهنمای تغییر لاین) را برای مسیریابی گام‌به‌گام (turn-by-turn) دقیق‌تر به این نقشه اضافه کرده است.

۱۱. آسان‌تر شدن راه‌اندازی آیفون یا آیپد جدید

قابلیت جدید iOS 11

اگر شما یک آیفون یا آیپد جدید خریداری کردید، می‌توانید آن را به آیفون یا آیپد قدیمی‌تان نزدیک کنید تا به شکلی جادویی تمام تنظیمات، ترجیحات و رمزهای اصلی iCloud به دستگاه جدید منتقل شود. این قابلیت به شما کمک می‌کند که خیلی زودتر کار با دستگاه جدیدتان را آغاز کنید.

۱۲. تغییر شکل نمایشگر آزاردهنده‌ی صدا

قابلیت جدید iOS 11

هنگامی‌که در آیفون و آیپد میزان صدا را کم‌وزیاد کنید، مربعی مات در وسط صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود که کمی آزاردهنده است. به همین خاطر اپل در iOS 11 شکل آن را تغییر داده و دیگر به شکل تصویر بالا به نمایش درمی‌آید.

۱۳. اشتراک‌گذاری سریع رمز وایفای

قابلیت جدید iOS 11

به‌زودی، دیگر لازم نیست برای اشتراک‌گذاری رمز وایفای به‌زحمت بیفتید. در iOS 11 برای اتصال به هر شبکه‌ی وایفای، فقط کافی است کسی را  پیدا کنید که قبلا به این شبکه متصل شده است؛ با نزدیک کردن گجت iOS خود به گجت او، رمز وایفای خیلی سریع به دستگاه شما منتقل می‌شود.

منبع: Business Insider

منبع متن: digikala