حالا که به رونمایی از سری آیفون ۱۴ نزدیک شده‌ایم، حجم خبرها و اطلاعات پیرامون آن‌ها هم به شدت افزایش پیدا کرده است. در جدیدترین خبرها در رابطه با این محصولات هم متوجه شدیم که اپل می‌خواهد آن‌ها را در تاریخ ۱۳ سپتامبر رسما رونمایی کند (۲۲ شهریور). اما یک خبر مهمی که به تازگی منتشر شده، نه در رابطه با این گوشی‌ها بلکه درباره‌ی تأمین‌کننده‌ی نمایشگر OLED آن‌هاست.

اینطور که به نظر می‌رسد، BOE قرار بود یکی از تأمین‌کنندگان اصلی نمایشگر OLED گوشی‌های مورد انتظار اپل باشد. اما به گزارش پایگاه خبری The Elec، این شرکت هنوز تأییده‌ی رسمی را از اپل مبنی بر شروع تولید پنل‌های OLED دریافت نکرده است. چرا که BOE برای اینکه بتواند بازده تولید این پنل‌ها را افزایش دهد، تقلب کرده و در نتیجه باعث نارضایتی شرکت آمریکایی شده است.

البته این نخستین باری نیست که چنین چیزی را شاهد هستیم. BOE یک‌بار به صورت خودسرانه، طراحی پنل‌های سری آیفون ۱۳ را تغییر داد که این موضوع به مذاق شرکت آمریکایی خوش نیامد. در تولید نمایشگر آیفون ۱۲ هم چون BOE از فناوری لازم برای ساخت پنل OLED مقاوم و با کیفیت بهره‌مند نبود، نتوانست تست‌های اپل را به سلامت پشت سر بگذارد و در نتیجه از لیست تأمین‌کنندگان نمایشگر آیفون کنار گذاشته شد.

حالا یک بار دیگر این موضوع را در سال ۲۰۲۲ هم شاهد هستیم. البته هنوز مشخص نیست آیا قطع همکاری اپل با این شرکت به صورت موقتی است یا دائمی، اما اگر دائمی باشد، شرکت آمریکایی می‌تواند ۳۰ میلیون سفارشی را که به BOE داده بود، به سامسونگ یا LG واگذار کند که شرکت‌های مطمئن‌تری هم در این زمینه به حساب می‌آیند. بنابراین خوشبختانه این قطع همکاری حتی اگر دائمی باشد، تأثیری در زمان رونمایی یا عرضه‌ی سری آیفون ۱۴ نخواهد داشت.

از جمله اطلاعاتی که از سری آیفون ۱۴ داریم می‌توان به وجود چهار گوشی با نمایشگرهایی ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی اشاره کرد که در دو مدل پرو و پرو مکس، رفرش‌ریت به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و شاهد استفاده از حفره روی نمایشگر به جای ناچ خواهیم بود. در دو مدل استاندارد و مکس اما نه تنها رفرش‌ریت ۶۰ هرتزی یا به احتمال خیلی کم ۹۰ هرتزی خواهد بود، بلکه همچنان شاهد حضور ناچ روی صفحه خواهیم بود.

  • آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو مکس پرفروش‌ترین گوشی جهان در سه ماهه نخست امسال بوده‌اند
  • هر آنچه درباره آیفون ۱۴ اپل می‌دانیم

منبع: Tom’s Guide

نوشته تأمین‌کننده‌ی نمایشگر OLED آیفون ۱۴ ظاهرا به اپل خیانت کرده است! اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala