شایان ذکر است که انتخاب‌های این مطلب بسته به محبوبیت و بازدید کاربران عزیز فروشگاه دیجی‌کالا از لپ‌تاپ‌ها در بازه زمانی یک هفته‌ی گذشته هستند. بنابراین اگر قصد خرید لپ‌تاپ را دارید از شما دعوت می‌کنیم که این مقاله را بخوانید. در هشتمین لیست محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌های سال ۱۴۰۱ ما شاهد محصولات جدیدی هستیم که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل X543MA-DM1098

این نماینده‌ی شرکت ایسوس که هفته‌ی گذشته در لیست محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌های فروشگاه دیجی‌کالا در رده‌ی اول قرار گرفته بود، این هفته نیز با استقبال خوب کاربران موفق شد عنوان بهترین و محبوب‌ترین لپ‌تاپ هفته دیجی‌کالا را از آن خود کند. لپ‌تاپ مدل X543MA-DM1098 ایسوس مجهز به نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل Full HD است. قلب تپنده‌ی این لپ‌تاپ را پردازنده‌ی Celeron تشکیل می‌دهد که ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 و ۱ ترابایت حافظه‌ی از نوع SSD آن را همراهی می‌کنند. درباره‌ی پردازنده‌ی گرافیکی این لپ‌تاپ هم باید گفت که از UHD Graphics 600 بهره می‌برد.

منبع تغدیه‌ی این محصول باتری لیتیوم-یون ۳ سلولی با ظرفیت ۳۳ وات ساعت است که ایسوس وعده‌ی شارژدهی ۶ ساعته را به کاربران این لپ‌تاپ داده است. از دیگر قابلیت‌های این لپ‌تاپ ایسوس می‌توان به وزن ۱٫۹ کیلوگرمی، حافظه‌ی کش ۴ مگابایت، بلندگوهای داخلی استریو ۲ وات با تکنولوژی ASUS SonicMaster، تاچ پد با پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی، دو پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0 اشاره کرد. لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی مدل X543MA-DM1098 ایسوس ضمن کاهش قیمت نسبت به هفته‌ی گذشته با قیمتی حدود ۷,۱۶۰,۰۰۰ تومان در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا برای فروش در دسترس کاربران قرار گرفته است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۲.لپ‌تاپ ۱۴ اینچی ایسوس مدل R465FA-EB028

دیگر نماینده‌ی شرکت ایسوس یعنی لپ‌تاپ مدل R465FA-EB028 در رده‌ی دوم لیست این هفته ما قرار دارد. باید خاطر نشان کنیم که این مدل هفته‌ی قبل نیز در لیست محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌ هفته فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا در رده‌ی دوم قرار گرفته بود و با استقبال شما کاربران دوباره خود را در جمع محبوب‌ترین محصولات دیجی‌کالا می‌بیند. این لپ‌تاپ با نمایشگر ۱۴ اینچی IPS و با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل Full HD کیفیت بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این محصول به‌واسطه‌ی قابلیت‌ها و امکاناتی که دارد، علاوه ‌بر کاربری معمول روزمره، برای کاربری مالتی‌مدیا سبک هم مناسب است. بدنه‌ی این لپ‌تاپ ایسوس ۱۵٫۹ میلی‌متر ضخامت و ۱٫۴ کیلوگرم وزن دارد و برای جابه‌جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت.

پردازنده‌ی این محصول i3 بوده و می‌تواند تا حد معقول و نرمال و معمولی پردازش‌های شما را انجام دهد. پورت‌های متعدد و متنوعی از جمله ۲ پورت USB 2.0 و ۱ پورت USB 3.2 و پورت‌های HDMI، USB Type-C روی لبه‌های لپ‌تاپ R465FA دیده می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان انواع ابزارهای جانبی را بدون نیاز به هیچ مبدلی به این محصول متصل و از آن‌ها استفاده کرد. باتری دو سلولی ۳۷ وات‌ساعت از نوع لیتیوم-یون این لپ‌تاپ هم منبع انرژی آن را تأمین می‌کند. این لپ‌تاپ شرکت ایسوس بدون تغییر قیمت نسبت به هفته‌ی قبل با قیمتی حدود ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ تومان در فروشگاه دیجی‌کالا در حال فروش است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۳. لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل ‎IdeaPad L340-R16

رده‌ی سوم لیست محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌های این هفته فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا نماینده‌ای از شرکت موفق لنوو است. معرفی می‌کنیم؛ لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل ‎IdeaPad L340-R16. این محصول که ششمین تجربه‌ی حضورش را در لیست محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌های دیجی‌کالا سپری می‌کند، موفق شد با استقبال کاربران در رده‌ی سوم لیست این هفته جای بگیرد. بدون شک «لنوو» از جمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی تبحر خاصی دارد و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. مدل‌ «IdeaPad L340» هم از‌ جمله همین محصولات محسوب می‌شود. لنوو در ساخت بدنه‌ی این مدل کاملا از پلاستیک مشکی استفاده کرده که ظاهری ساده و یکدست، اما رضایت‌بخش به این دستگاه داده است. این جنس در برابر فشار، خمش و پیچش هم مقاومت قابل‌ قبولی دارد و نسبت به سطوح براق، لکه و کثیفی و اثر انگشت را کمتر به خود جذب می‌کند. این دستگاه حدود ۲.۲ کیلوگرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌برد؛ اما درکل برای جابه‌جایی کار را سخت نمی‌کنند.

صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ از یک پنل ۱۵/۶ اینچی IPS تشکیل شده و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. همچنین نمایشگر IdeaPad L340 همه چیزهایی را دارد که یک لپ‌تاپ مخصوص بازی باید داشته باشد. طبق اندازه‌گیری‌ها، نمایشگر لپ‌تاپ لنوو فقط با شدت روشنایی زیر ۲۰٪ با فرکانس بسیار بالای ۲۵٫۹۱۰ هرتز شروع به سوسو زدن می‌کند. از آنجا که این مقدار بسیار زیاد است، حتی کاربران با چشمان حساس نیز در استفاده از این لپ‌تاپ مشکلی نخواهند داشت. صفحه‌کلید این لپ‌تاپ با فشار کم و راحتی کار می‌کند که هنگام نوشتن، نوک انگشتان سطح خوبی را پیدا می‌کنند، اما کلیدهای جهت دار بالا و پایین در مقایسه با کلیدهای دیگر بسیار کوچک هستند.

لنوو ideapad l340 را به عنوان یک لپ‌تاپ قدرتمند برای گیمرها ارائه می‌دهد. با این وجود، این پیکربندی بیشتر به دسته سطح ابتدایی تعلق دارد و برای اجرای روان بازی‌های مدرن کافی است. پردازنده‌ی مرکزی‌ Core i7 9750H ساخت شرکت اینتل و پردازشگر گرافیکی‌ GEFORCE GTX 1650 4G مزایای این دستگاه است. در زیر صفحه‌کلید این محصول یک ClickPad تعبیه شده که روی قاب آن قرار دارد و این همان چیزی است که هنگام استفاده از آن باعث ایجاد صدا می‌شود. به عنوان مثال، دکمه‌های ماوس فقط به فشار بیش از حد گوشه‌های پایین واکنش نشان می‌دهند و سطح آن هنگام کشیدن انگشتان و انجام حرکات کمی سرسختانه عمل می‌کند که ممکن است مورد پسند همه افراد نباشد. در مجموع می‌توان گفت که این سری از تکنولوژی‌های روز بهره می‌برد و یک لپ‌تاپ گیمینگ خوب با قیمت ارزان است. اما به یاد داشته باشید که بازی‌های سطح بالا را پشتیبانی نمی‌کند. اگر شما به دنبال یک لپ‌تاپ خوب و اقتصادی هستید، می‌توانید این محصول خوب شرکت لنوو را ضمن کاهش قیمت نسبت به هفته‌ی گذشته با قیمت ۲۶,۲۵۰,۰۰۰ تومان از فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا خریداری نمایید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۴. لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-US53

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-US53 بر خلاف هفته‌ی قبل در لیست محبوب‌ترین‌های هفته‌ فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا قرار دارد و توانست با استقبال خوب کاربران در رده‌ی چهارم این لیست قرار بگیرد. باید خاطر نشان کنیم که این محصول از مشخصات فنی بسیار خوبی بهره می‌برد. شرکت ایسوس با توجه به گران قیمت بودن لپ‌تاپ‌های گیمینگ و نیاز گیمرها به لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان‌تر، سری لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی TUF را با قیمتی کمتر نسبت به سری ROG اما در عین حال مقاوم و با امکانات بسیار خوبی روانه‌ی بازار کرده است. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی این لپ‌تاپ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل، توانایی ارائه‌ی رفرش ریت ۶۰ هرتز را دارد. قلب تپنده‌ی این لپ‌تاپ را پردازنده نسل دهمی قدرتمند Intel Core i5 10300H با فرکانسی در بازه ۲٫۵ تا ۴٫۵ گیگاهرتز تشکیل می‌دهد که با توجه به پردازنده‌ی گرافیکی GEFORCE GTX1650، باید گفت که این لپ‌تاپ توانایی ارائه‌ی عملکرد خوب و کاملا قابل قبولی را با توجه به قیمت در نظر گرفته شده خواهد داشت.

همچنین استفاده از یک SSD Nvme فوق سریع PCIE با ۵۱۲ گیگابایت حافظه که قابلیت نصب بازی و نرم افزارهای سنگین با سرعت لودینگ بالا را ممکن می‌سازد، تجربه مثبت دیگری است که این لپ‌تاپ برای شما به ارمغان خواهد آورد. این لپ‌تاپ یک باتری سه سلولی لیتیوم یونی با توان خروجی ۴۸ وات ساعت دارد که به وسیله یک آداپتور ۱۵۰ واتی در سریع‌ترین زمان شارژ می‌شود. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به ۲ پورت USB 3.2 Gen 1، یک پورت USB 2.0، یک پورت Type-C USB3.2 Gen2، پورت HDMI اشاره کرد. این لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس با حدود قیمت ۲۵,۷۹۰,۰۰۰ تومان در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا به فروش می‌رسد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۵. لپ‌تاپ ۱۳ اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020

مک‌بوک ایر MGN63 2020 که پس از مدت‌ها غیبت دوباره به جمع محبوب‌ترین محصولات دیجی‌کالا اضافه شده، این بار خود را در رده‌ی پنجم لیست پربازدیدترین‌ها لپ‌تاپ‌ها می‌بیند. مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ اپل، همان‌طور که احتمالا در جریان هستید، نخستین لپ‌تاپ اپل با پردازنده‌ی مبتنی‌ بر ARM کوپرتینویی‌ها موسوم به M1 است که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این لپ‌تاپ به‌لحاظ ظاهر و طراحی هیچ تفاوتی با نسخه‌ی اینتل ندارد و همانند گذشته است. تراشه‌ی M1 این لپ‌تاپ، توان پردازشی لازم کاربر را با بهره‌وری بالاتر و مصرف انرژی کمتر فراهم می‌سازد. این تراشه با گرافیک ۷ هسته‌ای درون مک‌بوک ایر به‌کار می‌رود که در این نسخه، پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای و واحد پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای در دسترس هست.

اپل می‌گوید CPU داخل تراشه‌ی M1 به‌ لطف ۴ هسته‌ی قدرتمند و ۴ هسته‌ی کم‌مصرفش در مجموع بالغ‌بر ۳٫۵ برابر و GPU هشت هسته‌ای آن هم تا ۵ برابر سریع‌تر از نسل گذشته عمل می‌کنند. مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ اپل، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند ۱۰ گیگابیت‌برثانیه) و تاندربولت ۳ (پهنای باند ۴۰ گیگابیت‌برثانیه) را دراختیار کاربر می‌گذارد. این پورت‌‌ها هم‌اکنون از گرافیک اکسترنال پشتیبانی نمی‌کنند؛ اما به‌کمک آن‌ها می‌توان یک نمایشگر اکسترنال با وضوح ۶K و نرخ رفرش ریت ۶۰ هرتز را به مک‌بوک ایر متصل کرد. این لپ‌تاپ قدرتمند غول فناوری آمریکایی ضمن کاهش قیمت نسبت به هفته‌های قبلی با حدود قیمت ۳۰,۹۹۰,۰۰۰ تومان برای فروش در فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا قرار دارد تا شما کاربران تجربه‌ی یک خرید شیرین را به همراه داشته باشید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۶. لپ‌تاپ ۱۲.۴ اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop Go – A

در رده‌ی ششم لیست پربازدیدترین و محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های این هفته‌ی فروشگاه دیجی‌کالا محصولی از شرکت مایکروسافت قرار دارد؛ معرفی می‌کنیم لپ‌تاپ ۱۲.۴ اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop Go – A. این لپ‌تاپ که نهمین حضور خود را در لیست محبوب‌ترین‌های هفته تجربه می‌کند، موفق شد این هفته با استقبال بسیار خوب کاربران رتبه‌ی ششم محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌های هفته را از آن خود کند. سرفیس لپ‌تاپ گو ارزان‌ترین لپ‌تاپ در خانواده لپ تاپ‌های سرفیس محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ از نسل دهم پردازنده Core i5 اینتل بهره می‌برد و طراحی آن مشابه دیگر لپ‌تاپ‌های این خانواده است.

در اطراف نمایشگر ۱۲.۴ اینچی آن حاشیه‌های بسیار باریکی دیده می‌شود و رزولوشن آن هم به ۱۵۳۶ در ۱۰۲۴ می‌رسد.وزن این لپ‌تاپ فقط ۱.۱ کیلوگرم است و به گفته‌ مایکروسافت به‌ لطف کلیدهای کیبورد، کاربران حین استفاده از کیبورد تجربه‌ی لذت‌بخشی خواهند داشت. لازم به ذکر است سرفیس لپ‌تاپ گو مانند دیگر لپ‌تاپ‌های مایکروسافت، از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد که این ویژگی در دکمه‌ی پاور تعبیه شده است.درگاه های ارتباطی سرفیس لپ‌تاپ گو شامل یک پورت USB-C، یک پورت USB-A و خروجی هدفون است.

نسل دهم پردازنده‌های سری Core i5 اینتل، حافظه‌ی داخلی SSD و ۸ گیگابایت رم، از جمله عوامل قدرتمند بودن این دستگاه هستند. کاربرانی که قصد اجرای برنامه‌های نیمه‌حرفه‌ای روزمره را دارند می‌توانند به این سرفیس جدید فکر کنند. باتری پرقدرت این لپ‌تاپ قادر است تا بیش از ۱۳ ساعت انرژی سرفیس گو را تامین کند. مدل Surface Laptop Go – A همانند مدل قبلی خود دارای دو دوربین است. یک دوربین جلو پنج مگاپیکسلی با سنسورهای IR برای ورود به سیستم برای شناسایی چهره به اکانت ویندوز و یک دوربین دوم هشت مگاپیکسلی در پشت قرار دارد که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه نمایش قرار دارد.

از جمله امکانات و ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به وبکم (۵.0MP front-facing camera with 1080p HD video720p HD camera (front-facing + دوربین ورود به محیط ویندوز Windows Hello8.0MP rear-facing autofocus camera with 1080p HD video)، اسپیکری با بلندگوهای استریو با فناوری Dolby Atmos، نور پس زمینه کیبورد، پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی، شبکه بی سیم Wi-Fi، بلوتوث، پورت و Mini Display اشاره کرد. در نهایت باید اشاره کرد که این لپ‌تاپ بسیار کاربردی با حدود قیمت ۱۹,۲۶۵,۰۰۰ تومان برای فروش در اختیار کاربران فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا قرار دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۷. لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل Zenbook flip 15 q528eh

محصول دیگری از شرکت ایسوس در لیست پربازدیدترین‌های این هفته‌ی دیجی‌کالا قرار گرفته است. معرفی می‌کنیم؛ لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل Zenbook flip 15 q528eh. این محصول که دومین تجربه‌ی حضور خود را در جمع محبوب‌ترین‌ها سپری می‌کند، موفق شد با استقبال کاربران در رده‌ی هفتم قرار بگیرد. لپ‌تاپ zenbook flip 15 q528eh از محصولات شگفت‌انگیز و رده‌بالای شرکت «ایسوس» محسوب می‌شود که با طراحی زیبا روانه بازار شده است. بدنه‌‌ی شیک این مدل به‌ گونه‌ای طراحی شده که لپ‌تاپی‌ رده‌بالا را نوید می‌‌دهد. این بدنه ۱۹.۹ میلی‌‌متر ضخامت و ۱.۸ کیلوگرم وزن دارد و برای جا‌به‌‌جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت. صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی این محصول دارای وضوح تصویر fullHD است. وجود بلندگو‌های قوی Harman Kardon هم کاربری این لپ‌‌تاپ را به‌ عنوان یک محصول مالتی‌مدیا تقویت می‌کند. پورت‌های USB Type-C و HDMI روی لبه‌‌های این مدل از ایسوس دیده می‌‌شود که با استفاده از آن‌‌ها می‌توان انواع ابزارهای جانبی را بدون نیاز به هیچ مبدلی به این لپ‌‌تاپ متصل و از آن‌ها استفاده کرد.

ایسوس در کنار این امکانات متعدد، از سخت‌‌افزارهای بسیار خوبی هم در این محصول استفاده کرده است. پردازنده‌ی مرکزی کم‌‌مصرف اما بسیار قوی اینتل مدل i7، پردازشگر گرافیکی بسیار پرقدرت GTX 1650 with max-Q به‌همراه ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive) مجموعه‌ سخت‌‌افزاری بسیار قدرتمند این لپ‌تاپ را تشکیل می‌‌دهند که برای کاربری گیمینگ، مهندسی، محاسباتی، پردازشی، مالتی‌مدیا، ادیت، میکس‌ومستر، انیمیشن، فیلم‌سازی و روزانه بسیار بسیار مطلوب و ایده‌آل هستند.

این محصول فوق‌العاده دارای صفحه نمایش ۴k با نسبت صفحه نمایش به بدنه ۹۰ درصدی است که کاربران این موضوع را مدیون قاب بسیار نازک ۴.۵ میلی‌متری هستند که دور صفحه‌نمایش را احاطه کرده و به حداکثر رساندن آن در بدنه کمک کرده است. باتری این لپ‌تاپ ۹۶ وات ساعتی است که در مجموع باتری این لپ‌تاپ ۲۱ ساعت و ۲۰ دقیقه برای وبگردی و ۱۱ ساعت و ۹ دقیقه برای پخش ویدیو دوام می‌آورد. در مجموع اگر به دنبال خرید یک لپ‌تاپ خوش‌‌ساخت و بسیار قدرتمند در همه جوانب هستید، مدل zenbook flip 15 q528eh ایسوس می‌‌تواند یکی از انتخاب‌‌های شما باشد. این لپ‌تاپ شگفت‌انگیز ایسوس دارای یک صفحه‌نمایش دوم بالای صفحه‌کلید است و می‌تواند کمک شایانی به طراحان، میکس‌ومستر کاران و بسیاری دیگر از این قبیل داشته باشد. شما می‌توانید این محصول را ضمن کاهش قیمت نسبت به هفته‌های قبلی با قیمت ۳۹,۲۰۰,۰۰۰ تومان خریداری نمایید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۸. لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل TUF Dash F15 FX516PM-HN181

لیست محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌های این هفته میزبان محصول جدیدی از شرکت ایسوس است که همواره با محصولاتی که تولید می‌کند، نظر کاربران زیادی را به خود جلب می‌کند. معرفی می‌کنیم؛ لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل TUF Dash F15 FX516PM-HN181. این لپ‌تاپ که اولین تجربه‌ی حضور را در لیست محبوب‌ترین‌های دیجی‌کالا سپری می‌کند، موفق شد در اولین گام در رده‌ی هشتم این لیست جای بگیرد. وقتی صحبت از لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌شود، عملکرد و ظاهر لپ‌تاپ‌ها تا حدود زیادی تغییر می‌کند. لپ‌تاپ‌های گیمینگ مانند ایسوس TUF Dash F15 یک دستگاه بسیار حرفه‌ای برای بازی است که شما می‌توانید به وسیله آن آخرین بازی‌های سری AAA را با بالاترین تنظیمات انجام دهید و پس از اتمام بازی آن را به راحتی در داخل کوله پشتی خود قرار دهید و حمل کنید. این لپ‌تاپ به لطف پردازنده جدید نسل یازدهم اینتل، تجربه‌ی گیمینگ فوق‌العاده‌ای را به شما عرضه خواهد کرد.

ظاهر TUF Dash F15 شما را به یاد یک لپ‌تاپ غول پیکر نمی‌اندازد؛ اما لبه‌های ضخیم و آرم پشت لپ‌تاپ به شما خبر می‌دهد که با چه لپ‌تاپ سفت و سختی طرف حساب هستید. این لپ‌تاپ استاندارهای دوام MIL-STD نظامی را نیز دریافت کرده است. قاب پایینی از یک روکش صاف و مشکی پوشیده شده است. فضای داخلی لپ‌تاپ از پلاستیک صاف مات و درب آن از آلومینیوم ساخته شده که هر دوی آن لمس خوبی را ایجاد می‌کنند؛ اما تنها مشکل آنها برجای ماندن لکه است که باید به صورت دائم آن را تمیز کرد. در قسمت چپ لپ‌تاپ چهار دکمه برجسته و شیشه‌ای برای کاربران خودنمایی می‌کند. کلیدهای WASD شفاف هستند و کلید W دارای یک بریدگی ظریف است تا هنگام بازی عملکرد راحتی داشته باشید. کیبورد این مدل دارای نور پس‌زمینه است و به لطف اندازه بزرگ، فاصله استاندارد کلیدها و عمیق تقریبی ۱.۷ میلی‌متری، امکان تایپی راحت برای شما فراهم می‌شود.

طراحی خنک کننده داخلی سری TUF Dash F15 تقریبا مشابه چیزی است که ایسوس در گذشته از آن استفاده می‌کرد و برگرفته از ماژول‌های خنک کننده ۱۵ اینچی Zephyrus است. افزایش قدرت CPU/GPU منجربه به افزایش دمای داخلی می‌شود اما سیستم به خوبی قادر به کنترل اوضاع است. شاسی مدل TUF Dash F15 کمی بزرگ به نظر می‌رسد به همین خاطر پورت‌های خوب و کاربردی در آن تعبیه شده است. این مدل دارای یک پورت Type-C، سه پورت USB Type-A، یک پورت HDMI، یک پورت Thunderbolt4، یک پورت اترنت، وبکم و بلوتوث است. کاربران دیجی‌کالا مگ می‌توانند با قیمت ۳۷,۹۹۹,۰۰۰ تومان این محصول را از فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا تهیه نمایند.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۹. لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی هواوی مدل MateBook D15 Bohr‌‌B

در رده‌ی نهم لیست محبوب‌ترین و پربازدیدترین محصولات دیجی‌کالا شاهد نماینده‌‌ای از شرکت هواوی هستیم. معرفی می‌کنیم؛ لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی هوآوی مدل MateBook D15 Bohr‌‌B. این محصول که سومین تجربه‌ی حضور خود را در لیست محبوب‌ترین‌های دیجی‌کالا سپری می‌کند، موفق شد رده‌ی هفتم را مال خود کند. نمایشگر IPS با روشنایی ۲۵۰ نیت و ۸۷ درصد نسبت صفحه‌نمایش به بدنه اولین چیزی است که در مواجهه با لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی هواوی مدل MateBook D15 Bohr‌‌B نظرتان را جلب خواهد کرد. وبکم این مدل در کیبورد قرار گرفته که این موضوع امنیت کاربر را تضمین خواهد کرد. قابلیت شارژ سریع با توان ۶۵ وات هم از مهم‌ترین مشخصه‌های این مدل از تولیدات کمپانی هواوی است به گونه‌ای که تنها ۱۵ دقیقه شارژ امکان استفاده از دستگاه به مدت ۲ ساعت را فراهم خواهد کرد. حسگر اثر انگشت این مدل در دکمه‌ی پاور قرار گرفته و عملکرد سریعی دارد. پردازنده‌ی ۱۰۱۱۰U corei3 با ۴ مگابایت حافظه‌ی cache به همراه ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD مجموعه مشخصات سخت افزاری این لپ‌تاپ را تشکیل می‌دهند.

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی هواوی مدل MateBook D15 Bohr‌‌B سراسر مانیتور است. این مانیتور بزرگ ۱۵.۶ اینچی به شما این امکان را می‌دهد تا تصویری بزرگ با کیفیت ۱۰۸۰در ۱۹۲۰ را مشاهده کنید و از رنگ‌های طبیعی آن لذت ببرید. تاچ‌پد این لپ‌تاپ آنقدر بزرگ است که جایی برای کیبورد باقی نگذاشته است. فضایی که در قسمت‌های کناری کیبورد قرار قرار دارد به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته و فضای بسیار زیادی است و تاچ‌پدی که ممکن است زیاد هم استفاده نشود بیشتر فضا را به خود اختصاص داده است. لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی هوآوی را می‌توان یکی از لپ تاپ‌های روز دنیا دانست. این لپ‌تاپ قابلیت‌های بسیاری دارد که به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا سنگین‌ترین نرم‌افزارها را اجرا کند. این سیستم بسیار باریک بوده و برای حمل راحت بسیار سبک طراحی شده است. ظاهر این سیستم بسیار زیبا و حرفه‌ای است و صفحه‌نمایش آن سرتاسر صفحه را پوشانده و حتی قسمت کوچکی برای وب‌کم در نظر گرفته نشده است.

این محصول برای افرادی است که می‌خواهند برای فعالیت‌های روزمره یک سیستم اقتصادی داشته باشند. این سیستم بسیار سبک است و به راحتی قابل جا به جایی است. در این سیستم درایو نوری تعبیه نشده است ولی به جای آن می‌توانید از پورت‌های USB آن استفاده کنید. وزن ۱.۵ کیلوگرمی و طراحی ظریف و باریک این لپ‌تاپ هم در کنار زیبایی، آن را به گزینه‌ای مناسب برای حمل و نقل تبدیل کرده است. به این ترتیب D15 می‌تواند از بهترین انتخاب‌ها برای دانشجویان و استفاده‌ی اداری و کاربری روزمره باشد. درگاه‌های USB-C، HDMI و USB 2.0 و USB 3.2 هم امکان اتصال ابزارهای جانبی و دیگر دستگاه‌ها را با D15 برای کاربر فراهم می‌کنند. شما می‌توانید این لپ‌تاپ بسیار باکیفیت را بدون کاهش قیمت نسبت به هفته‌ی گذشته با قیمت ۱۵,۱۰۰,۰۰۰ تومان از فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا تهیه فرمایید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۱۰. لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی الین ویر مدل M15 R3

نماینده جدیدی از شرکت دل در لیست محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌های این هفته‌ی دیجی‌کالا قرار دارد؛ معرفی می‌کنیم لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی الین ویر مدل M15 R3. لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی مدل Alienware M15 R3-K یکی از مدل‌های جدید Alienware سری M15 است. الین ویر از زیرمجموعه‌های برند قدرتمند دل DELL است که از نظر ظاهری بدنه، بسیار زیبا طراحی گردیده است. لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی مدل Alienware M15 R3 که مناسب امور روزمره و اداری تا استفاده‌های مهندسی نظیر نقشه‌کشی است و از جدیدترین نسل پردازنده‌های شرکت اینتل سری ده بهره می‌برد تا بسته به مشخصات فنی خیال شما از بابت کارهای پردازشی سنگین هم راحت باشد. صفحه‌نمایش لپ تاپ دل Alienware M15 R3 دارای کیفیت بسیار خوبی از نظر روشنایی، کنتراست و کیفیت نمایش است، تقریبا همان چیزی است که انتظار دارید.

یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با وضوح تصویر Full HD با روکش مات Anti-glare که خیالتان را از بابت انعکاس نور و خستگی چشم راحت خواهد کرد. Alienware M15 R3 دارای نسبت تصویر ۱۶:۹ بوده و تکنولوژی نور پس زمینه آن LED است. حافظه‌ی رم از نوع DDR4 با ظرفیت ۱۶ گیگابایت است. همچنین قابلیت نصب هاردهای معمولی و M.2 را به صورت هم زمان دارد. شما در این دستگاه با انبوهی از پورت‌ها مواجه هستید که می‌توانید به دستگاه‌های زیادی آن را متصل کنید. صدای لپ‌تاپ الین ویر Alienware m15 R3 Gaming از دو بلندگو که در جلوی بدنه‌ی تعبیه شده‌اند با یک ساب‌ووفر که در زیر بدنه قرار گرفته پشتیبانی می‌شوند و صدای تولید شده این بلندگوها، کیفیت رضایت بخشی دارند و نیاز شما را برای بلندگوهای خارجی حذف کرده‌اند.

فناوری Dolby Home Theater v4 توسط نرم‌افزاری که بر روی لپ‌تاپ است، رضایت بیشتری را در کیفیت خروجی صدا برای گیمر‌ها به همراه می‌آورد. یکی از مشکلات عمده‌ی لپ‌تاپ‌ها نداشتن خروجی بزرگ‌تر برای احساس بهتر در گیم‌پلی‌هایی است که در مانیتور کوچک‌تر نمیتوان آن را تجربه کرد و این لذت را لپ‌تاپ الین ویر Alienware m15 R3 Gaming به شما به طرز شگفت‌آوری هدیه می‌دهد، این غول که در دل خود گرافیک NVIDIA® GeForce RTX™ ۲۰۸۰ Super را دارد، برای خروجی بر روی مانیتورهای بزرگ‌تر تا کیفیت ۴K از طریق درگاه Display Port  هیچ مشکلی ندارد و خروجی کم نظیری را به ارمفان می‌آورد تا زمانی که شما در مکانی ثابت هستید، از لذت استفاده از مانتیور بزرگ بهره‌مند شوید. این لپ‌تاپ با قیمت ۷۴,۶۲۴,۲۵۰ تومان برای فروش در فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا قرار دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

نوشته ۱۰ لپ‌تاپ محبوب در دیجی‌کالا (۱ خرداد ماه ۱۴۰۱) اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala