وان‌پلاس بعد از اینکه تصمیم گرفت میان‌رده‌های سری نورد را تولید و روانه‌ی بازار کند، تعداد گوشی‌های این شرکت در هر سال افزایش پیدا کرد. پیش‌تر فقط ۳ یا نهایتا ۴ گوشی از این شرکت را در بازار شاهد بودیم اما بعدها این تعداد به ۵ و بیشتر هم رسید. حال به نظر می‌رسد شرکت چینی اکنون که تقریباً دو فصل کامل از سال ۲۰۲۲ را سپری کرده‌ایم، تا فصل پاییز از ۸ گوشی جدید رونمایی کند که یکی از آن‌ها گوشی هوشمند وان‌پلاس ۱۰T خواهد بود. بنچمارک گیمینگ این گوشی هوشمند که اخیراً منتشر شده نشان می‌دهد که عملکرد گیمینگ وان‌پلاس ۱۰T از وان‌پلاس ۱۰ پرو بهتر است. پیش‌تر به لطف افشاگران توانستیم به برخی اطلاعات در مورد مشخصات و طراحی این گوشی هوشمند دسترسی پیدا کنیم.

  • وان‌پلاس ۱۰T 5G با اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ یا دایمنسیتی ۹۰۰۰ عرضه می‌شود

علاوه بر آن، این افشاگر اعلام کرده که آزمایشات این گوشی هوشمند در هند آغاز شده است. به گفته‌ی Yogesh Brar، گوشی وان‌پلاس ۱۰T با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در حین بازی و با اعمال بالاترین حد تنظیمات دمایی بین ۴۳-۴۶ درجه سانتیگراد داشته است. این در حالی است که وان‌پلاس ۱۰ پرو در حین بازی و با اعمال همان تنظیمات دمایی بین ۴۵-۴۹ درجه سانتیگراد از خود نشان داده است.

این نتیجه‌ی به دست آمده خیلی هم جای تعجب ندارد، زیرا پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ وان‌پلاس ۱۰T بهبودهایی نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ وان‌پلاس ۱۰ پرو پیدا کرده است. تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه‌ی قدرتمندتر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ روانه‌ی بازار شده است. باید خاطر نشان کنیم که این چیپست جدید به جای فرآیند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ، به کمک فرآیند ۴ نانومتری TSMC تولید شده است. کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود ۱۰ درصد سریع‌تر است و برای فرکانس پردازنده‌ی گرافیکی هم با ۱۰ درصد افزایش روبرو خواهیم شد. در مجموع می‌توان گفت که اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ از نظر پایداری عملکرد نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد.

رندرهای این گوشی هوشمند وان‌پلاس که اخیرا معرفی شده، نشان می‌دهد که وان‌پلاس ۱۰T روی پنل جلویی مجهز به حفره‌ی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی است. در سمت چپ بدنه‌ی این گوشی دکمه‌ی کم و زیاد کردن صدا و در سمت راست آن نیز دکمه‌ی پاور دیده می‌شود. به نظر می‌رسد که این گوشی هوشمند هم نیز فاقد نوار لغزنده‌ی هشدار وان‌پلاس است. روی قاب پشتی وان‌پلاس ۱۰T یک ماژول دوربین بسیار بزرگ تعبیه شده که تقریبا یک سوم قاب پشتی را اشغال می‌کند.

  • گوشی وان‌پلاس ۱۰T احتمالاً آخرین پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ وان‌پلاس خواهد بود

همچنین بر اساس آنچه از قبل در مورد این گوشی هوشمند می‌دانیم، وان‌پلاس ۱۰T مجهز به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED است که رزولوشن Full HD+ و نرخ رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. وان‌پلاس روی پنل جلویی این گوشی هوشمند یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی تعبیه کرده که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند. سیستم دوربین سه‌گانه‌ی این گوشی هوشمند نیز متشکل از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است. در این سنسور، دوربین اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز دیده می‌شود.

کاربران ظاهراً می‌توانند از ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن استفاده کنند. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که این گوشی هوشمند جدید از شارژری با سرعت شارژ ۱۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. شارژری که گفته می‌شود می‌تواند باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را در مدت تنها ۱۳ دقیقه به صورت کامل از صفر تا صد شارژ کند.

  • گوشی وان‌پلاس Ace ریسینگ ادیشن با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی رونمایی شد

منبع: ۹۱Mobiles

نوشته عملکرد گیمینگ وان‌پلاس ۱۰T از وان‌پلاس ۱۰ پرو بهتر است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala