موتورولا یکی از شرکت‌های موفق در زمینه‌ی تولید گوشی هوشمند در جهان به حساب می‌آید که اگرچه به اندازه‌ی شرکت‌های بزرگ فعال در این زمینه کاربر ندارد اما توانسته با عملکرد خوب خود در بخش میان‌رده، اقتصادی و حتی پرچم‌دار، توجه عده‌ی زیادی را به خود جلب کند. موتورولا اج ۳۰ لایت نیز یکی از این گوشی‌ها است که در آینده‌ی نزدیک در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. وب‌سایت ۹۱Mobiles، اولین تصاویر از گوشی جدید شرکت موتورولا را منتشر کرده تا از این طریق بتوانیم به اطلاعاتی در مورد طراحی و مشخصات این گوشی هوشمند دسترسی پیدا کنیم.

  • تبلت موتورولا موتو تب G62 با پردازنده اسنپدراگون به‌زودی معرفی می‌شود

موتورولا اج 30 لایت

ظاهراً این گوشی هوشمند پرچم‌دار با نام رمزی Miami در وب‌سایت‌های صدور گواهینامه ظاهر می‌شود. موتورولا اج ۳۰ لایت، همانطور که از نامش پیداست، پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه‌ی سری اج ۳۰ خواهد بود. طراحی قاب پشتی این گوشی هوشمند در تصویر منتشر شده، به طور واضح نمایان است. گزارش‌های متعدد حاکی از آن هستند که این گوشی هوشمند در پنل جلویی مجهز به یک نمایشگر ۶.۲۸ اینچی P-OLED خواهد بود که از رزولوشن FHD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد که موتورولا قصد دارد از یک سیستم دوربین دوگانه برای این گوشی هوشمند بهره ببرند که این مقوله با توجه پرچم‌دار بودن این گوشی کمی عجیب است.

این روزها شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند حتی برای گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود نیز از سیستم‌های دوربین سه‌گانه و چهارگانه بهره می‌برند، اما ظاهراً موتورولا به استفاده از تنها دو سنسور دوربین در موتورولا اج ۳۰ لایت بسنده خواهد کرد. به گفته‌ی منابع متعدد، سنسور اصلی این گوشی هوشمند یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی است که در کنار یک سنسور اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی قرار خواهد گرفت.

کاربران می‌توانند از بین رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سبز این گوشی دست به انتخاب بزنند. طبق آخرین شایعات منتشر شده، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند شرکت موتورولا به انجام وظیفه خواهد پرداخت. باید خاطر نشان کنیم که این تراشه پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با حداکثر فرکانس کاری ۲٫۲ گیگاهرتزی و هسته‌های Kryo 660 دارد. کوالکام می‌گوید که این تراشه، از اینترنت ۵G در دو حالت mmWave و Sub-6GHz پشتیبانی می‌کند. به گفته‌ی این سازنده، عملکرد رندر گرافیکی و سرعت پردازش اطلاعات در پردازنده مرکزی این تراشه، به ترتیب تا ۳۰ و ۱۵ درصد قدرتمندتر شده است.

  • گوشی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی موتورولا اواخر تیر معرفی می‌شود

همچنین در کنار این پردازنده، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز تعبیه خواهد شد. روی پنل جلویی این گوشی یک حفره‌ی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار داده شده که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند. منبع تغذیه‌ی این گوشی هوشمند موتورولا را یک باتری با ظرفیت ۴۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی تشکیل می‌دهد. این گوشی که گفته می‌شود بسیار باریک است، ضخامتی کمتر از ۷ میلی‌متر دارد.

موتورولا اج 30 لایت

انتظار داریم در روزهای آینده اطلاعات و مشخصات دقیق‌تری از این گوشی هوشمند جدید موتورولا در اختیار ما قرار بگیرد. در همین زمینه باید اشاره کنیم موتورولا اج ۲۰۲۲، دیگر گوشی در حال توسعه‌ی شرکت موتورولا از سری اج است که طبق شایعات در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری از آن رونمایی خواهد شد. موتورولا اج ۲۰۲۲ مجهز به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی pOLED است که از رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی و رزولوشن FullHD+ بهره می‌برد. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به تراشه معرفی نشده‌ی Dimensity MT6879 مدیاتک، باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی آن اشاره کرد.

  • گوشی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی موتورولا اواخر تیر معرفی می‌شود

منبع: Gizmochina

نوشته اولین رندرهای گوشی موتورولا اج ۳۰ لایت فاش شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala