افشاگر معروف حوزه‌ی فناوری یعنی «Digital Chat Station»، ادعا می‌کند که ۲ محصول جدید شیائومی را در پایگاه داده MIIT شناسایی کرده است. اگرچه شماره مدل این دو محصول با شماره مدل ردمی K50 اولترا و تبلت شیائومی پد ۶ که در گزارش‌های قبلی به آن اشاره شد، مطابقت دارد، اما هیچ نامی از این دو محصول جدید در پایگاه داده MIIT فاش نشده است.

  • سری شیائومی ۱۳ پاییز امسال با قابلیت‌های جذاب رونمایی می‌شود

K50 اولترا و پد 6

ردمی یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت شیائومی است که توانسته با تولید گوشی‌های هوشمند باکیفیت و قیمت مناسب نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند. این شرکت چینی همانند سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی خود را برای حضوری قدرتمندانه‌تر در بازار جهانی محصولات هوشمند آماده می‌کند تا بتواند روند روبه رشد سال گذشته را در سال جاری نیز ادامه دهد. در همین راستا، این شرکت قصد دارد در نیمه‌ی دوم سال جاری از قدرتمندترین گوشی هوشمند خود یعنی ردمی K50 اولترا رونمایی کند.

گوشی جدید ردمی با شماره مدل ۲۲۰۸۱۲۱۲C در پایگاه داده MIIT به ثبت رسیده است. طبق گفته‌‌ی افشاگران، این شماره مدل با سایر شماره‌ مدل‌هایی که پیش‌تر از این گوشی هوشمند فاش شده بود، اگرچه یکسان نیست اما شباهت بسیار زیادی دارد. طبق گفته‌ی Digital Chat Station، ردمی برای این گوشی هوشمندش از پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بهره خواهد برد.

بر اساس ادعای کوالکام، این تراشه‌ی جدید ۱۰ درصد سرعت بیشتری در مقایسه با نسل قبل دارد اما نکته‌ی مهم‌تر اینجاست که از لحاظ توان مصرفی، ۱۵ الی ۳۰ درصد هم کم‌مصرف‌تر شده است. باید اشاره کنیم تراشه‌ی مدل استاندارد از سه نوع هسته بهره می‌برد؛ Cortex-X2 به عنوان تک هسته‌ی قدرتمند، Cortex-A710 به عنوان سه هسته‌ی نسبتا قدرتمند و Cortex-A510 به عنوان چهار هسته‌ی کم‌مصرف. دقیقا همین هسته‌ها در مدل پلاس هم قرار دارند با این تفاوت که فرکانس آن‌ها از ۳/۰، ۲/۵ و ۱/۸ گیگاهرتز به ۳/۲، ۲/۷۵ و ۲/۰ گیگاهرتز ارتقا داشته است.

به گفته‌ی منابع متعدد چینی، ردمی K50 اولترا مجهز به نمایشگر E5 AMOLED است و از رزولوشن QHD+ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. با توجه به موفقیت‌های اخیر شیائومی در زمینه نمایشگرها، می‌توان انتظار داشت که نمایشگر این گوشی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. شنیده‌ها حاکی از آن است که گوشی ردمی K50 اولترا به لطف دوربین اصلی ۵۰  مگاپیکسلی‌ IMX866 سونی پیشرفت‌های قابل توجهی را در زمینه‌ی عکاسی برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

  • شیائومی ۱۲ اولترا ممکن است از نظر طراحی شبیه به سری شیائومی ۱۲S باشد

ظاهراً یکی از سنسورهای این گوشی هوشمند اندازه‌ای ۱/۱.۵۷ یا ۱/۱.۳ اینچی خواهد داشت که همین مقوله تجربه‌ی عکاسی فوق‌العاده‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین تحلیلگران بر این باورند که این گوشی هوشمند از سرعت شارژ ۱۲۰ واتی همانند گوشی شیائومی ۱۲ پرو بهره خواهد برد.

K50 اولترا و پد 6

در مورد تبلت جدید شیائومی نیز باید گفت که پایگاه داده MIIT، این محصول را با شماره مدل ۲۲۰۸۱۲۸۱AC به ثبت رسانده است. Digital Chat Station با بررسی این شماره مدل با سایر شماره‌ مدل‌های این تبلت، از این محصول به عنوان تبلت شیائومی پد ۶ یاد می‌کند. این تحلیلگر پیش‌تر اعلام کرده بود که تبلت‌های مورد انتظار شیائومی در مقایسه با نسل قبل پیشرفت خوبی خواهند داشت و احتمال زیاد از تراشه‌ی قدرتمند Dimensity 9000 مدیاتک یا اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام به عنوان قلب تپنده استفاده خواهد شد.

شایان ذکر است علاوه بر فناوری ۴ نانومتری TSMC که به خودی خود این تراشه را به یکی از پردازنده‌های امسال مدیاتک تبدیل کرده، از معماری v9 شرکت ARM هم در تولید هسته‌های آن استفاده شده است. باید دید در روزهای آینده چه اطلاعات دیگری در مورد محصولات جدید شیائومی در رسانه‌های خبری منتشر خواهد شد.

  • گوشی‌های پوکو F4 و پوکو X4 GT در تاریخ ۲ تیر رسما معرفی می‌شوند

منبع: Notebookcheck

نوشته منابع چینی عرضه‌ی گوشی ردمی K50 اولترا و تبلت شیائومی پد ۶ را تأیید کردند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala