آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو مکس در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ توانستند عنوان محبوب‌ترین گوشی را از آن خود کنند. حال در ماه آوریل که چهارمین ماه میلادی به حساب می‌آید، شاهد ادامه‌ی این روند بودیم. به گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint Research، در لیست ۱۰ گوشی پرفروش ماه آوریل، اپل با داشتن ۵ نماینده با اختلاف در صدر قرار دارد و بعد از آن هم سامسونگ را شاهد هستیم که با ۴ نماینده در رده‌ی دوم قرار دارد.

۴ گوشی پرفروش نخست در آوریل امسال، آیفون بودند

اگر مدل مینی از گوشی‌های اپل را که یک اشتباه از سوی این شرکت بوده به حساب نیاوریم، سه گوشی دیگر عملکردی استثنائی از لحاظ فروش داشتند. تقریبا می‌توانیم بگوییم هر سال وضعیت همین است و از لحاظ فروش بر اساس مدل، آیفون‌ها هیچ رقیبی ندارند. هرچند از لحاظ فروش کلی، باز هم سامسونگ است که پیروز نبرد می‌شود.

در رده‌ی نخست این جدول، آیفون ۱۳ قرار دارد که به لطف تعادل استثنائی بین قیمت و عملکرد، توانست در رده‌ی نخست قرار بگیرد. اندازه‌ی عالی، عملکرد سخت‌افزاری شگفت‌انگیز، امکانات نرم‌افزاری زیاد در کنار قیمت مناسب باعث شده این گوشی مثل هر سال به انتخاب نخست عاشقان آیفون تبدیل شود و به تنهایی، ۵٫۵٪ از سهم بازار را در ماه آوریل مال خود کند.

حال شاید فروش بالای این گوشی را به قیمت پایین آن ربط دهیم اما جالب است بدانید آیفون ۱۳ پرو مکس با قیمت ۱۱۰۰ دلاری خود توانسته در این لیست در رده‌ی دوم قرار بگیرد و ۳٫۴٪ از سهم بازار را در اختیار بگیرد. این تنها محصولی بود که توانست تا این اندازه از لحاظ فروش، نزدیک به آیفون ۱۳ قرار بگیرد هرچند فاصله بین آن‌ها واقعا زیاد است. در رده‌ی سوم هم دیگر گوشی گران‌قیمت اپل یعنی آیفون ۱۳ پرو را شاهد هستیم که ۱٫۸٪ از سهم بازار را در اختیار دارد و باز هم ثابت کرد کاربران حتی اگر گوشی‌های اپل گران هم باشند، از آن‌ها استقبال می‌کنند.

فروش گلکسی S22 اولترا

در نهایت هم می‌رسیم به آیفون ۱۲ که آخرین مدل در بین چهار گوشی پرفروش آوریل بود. این گوشی توانست ۱٫۶٪ از سهم بازار را در این ماه در اختیار بگیرد که اگرچه در مقایسه با آیفون ۱۳ بسیار پایین‌تر بوده اما با همین درصد از تمام گوشی‌های دیگر بالاتر قرار گرفت. این گوشی در حالی در رده‌ی چهارم قرار گرفت که سال گذشته پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۲۱ شناخته شد. آیفون SE 2022 هم اگرچه مطابق انتظارات اپل فروش نداشت اما توانست خود را به هر نحوی که شده در بین ۱۰ گوشی پرفروش ماه آوریل جا دهد و ۱٫۴٪ از سهم بازار را هم مال خود کند. از دلایل اصلی فروش بالای این گوشی، محبوبیت بالای آن در بازار ژاپن بوده است.

گلکسی S22 اولترا پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی آوریل بود

فروش گلکسی S22 اولترا

گلکسی S22 اولترا توانست با در اختیار گرفتن ۱٫۵٪ از سهم بازار از لحاظ فروش، بهترین گوشی اندرویدی این لیست ده‌تایی شود. به نظر می‌رسد تصمیم سامسونگ مبنی بر تجهیز این گوشی به قلم S-Pen و شبیه کردن آن به سری نوت بسیار هوشمندانه بوده و باعث شده کاربران به خرید آن رغبت بیشتری نشان دهند.

درست پشت سر گلکسی S22 اولترا، گلکسی A13 را شاهد هستیم که یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های شرکت کره‌ای به حساب می‌آید. آیفون SE 2022 بعد از این گوشی و با همین درصد در رده‌ی هفتم قرار گرفت. دو گوشی بعدی هم با درصد مشابه، گلکسی A03 Core و گلکسی A53 5G بودند که البته مورد آخر توانست ۱٫۳٪ از سهم بازار را مال خود کند.

ردمی نوت ۱۱، دهمین گوشی پرفروش ماه آوریل

در نهایت هم این جدول ده‌تایی با ردمی نوت ۱۱ ۴G به پایان رسید. این محصول اگرچه به‌تنهایی توانست ۱۱٪ از فروش گوشی‌های خود شرکت چینی را تشکیل دهد اما در این لیست، مثل گلکسی A53 5G توانست ۱٫۳٪ از سهم بازار را در اختیار بگیرد.

  • میلی‌آمپر ساعت چیست و چرا برای باتری گوشی اهمیت زیادی دارد؟

منبع: PhoneArena

نوشته گلکسی S22 اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس در آوریل امسال فروش خوبی داشتند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala