افشاگری به نام «ShrimpApplePro» که همواره اطلاعات مربوط به محصولات اپل در رسانه‌های چینی را در توییتر به اشتراک می‌گذارد، این بار در شبکه‌ی اجتماعی چینی بایدو پستی را پیدا کرده که اطلاعات مربوط به ظرفیت باتری مدل‌های سری آیفون ۱۴ را نشان می‌دهد. البته باید خاطر نشان کنیم که صحت این اطلاعات منتشر شده، هنوز مشخص نیست. این افشاگر اعلام کرده که اپل ظرفیت دو مدل از سری آیفون ۱۴ را افزایش خواهد داد و ظرفیت یک مدل دیگر را نیز نسبت به ظرفیت نسل فعلی با کاهش روبرو خواهد کرد.

باتری سری آیفون 14

طبق اطلاعات منتشر شده در شبکه اجتماعی چینی بایدو، نسخه‌ی پایه آیفون ۱۴ از یک باتری با ظرفیت ۳۲۷۹ میلی‌آمپر ساعتی بهره خواهد برد که این نسبت به ظرفیت ۳۲۲۷ میلی‌آمپر ساعتی گوشی آیفون ۱۳ بیشتر شده است. ظاهراً آیفون ۱۴ پرو از یک باتری به ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد که این مقدار نیز نسبت به ظرفیت ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعتی آیفون ۱۳ پرو با افزایش روبرو شده است. اما نکته‌ی عجیب اینجاست که به گفته‌ی این افشاگر، ظرفیت باتری آیفون ۱۴ پرو مکس ۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود. این در حالی است که آیفون ۱۳ پرو مکس با باتری به ظرفیت با ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعتی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

  • گلکسی S22 اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس در آوریل امسال فروش خوبی داشتند

تنها مدلی که نمی‌توانیم آن را با سری آیفون ۱۳ مقایسه کنیم، مدل آیفون ۱۴ مکس یا پلاس است که احتمالاً از باتری با ظرفیت ۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده خواهد کرد. در مورد جدیدترین سری آیفون‌های اپل شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در فضای مجازی مطرح شده است. در همین زمینه، رندر‌هایی که پیش‌تر توسط «جان پراسر»،افشاگر حوزه‌ی تکنولوژی، از آیفون ۱۴ پرو مکس منتشر شد گوشی آینده‌ی غول فناوری آمریکایی‌ها را بدون بریدگی بالای نمایشگر، بدون برآمدگی ماژول دوربین، دکمه‌های تنظیم صدای دایره‌ای و اسپیکر بزرگ‌تر نشان به نمایش گذاشته است. یکی از تغییرات قابل توجهی که گفته می‌شود در آیفون‌های جدید رخ می‌دهد، حذف بریدگی بالای نمایشگر است که جای خود را به حفره‌ی دایره‌ای و قرصی شکل می‌دهد.

طبق گفته‌ی یکی از تحلیلگران معروف این عرصه یعنی «راس یانگ»، گمان می‌رود این حفره‌ی دایره‌ای شکل برای پروژکتور نقطه‌ای فیس آیدی باشد، در حالی که بریدگی قرصی شکل حداقل دوربین جلو و دوربین مادون قرمز فیس آیدی را در خود جای می‌دهد. طبق گفته‌های افشاگران و خبرگزاری‌های مختلف، اپل می‌خواهد در گوشی‌های سری آیفون ۱۴، یعنی در تمامی مدل‌ها از دوربین سلفی جدیدی استفاده کند چرا که حفره‌ی مخصوص دوربین در آن‌ها بزرگ‌تر از چیزی است که برای سری آیفون ۱۳ در نظر گرفته شده است. «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مشهور محصولات اپل به این شایعات با جزئیات جدیدی در مورد تامین‌کنندگانی که اپل برای تولید اجزای دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند خود انتخاب کرده، دامن زده است.

بر اساس گزارش کو، آیفون ۱۴ پیشرفته‌ترین دوربین سلفی سال‌های اخیر گوشی‌های آیفون را خواهد داشت. این تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند که دوربین سلفی سری آیفون ۱۴ احتمالاً از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. از جمله سایر بهبودهای دوربین سلفی جدید آیفون ۱۴، می‌توان به لنز شش قسمتی آن اشاره کرد. همچنین انتظار می‌رود که دوربین سلفی گوشی هوشمند جدید اپل دیافراگم وسیع تر ƒ/۱.۹ را به کاربران ارائه دهد. بدین ترتیب آیفون ۱۴ می‌تواند اشیای بیشتری را در یک تصویر بگنجاند. از طرفی قرارگیری سنسورهای مخصوص تشخیص چهره در یک حفره‌ی دیگر باعث می‌شود کوپرتینویی‌ها بتوانند فضای لازم برای تعبیه‌ی این سنسور را در اختیار داشته باشند.

باتری سری آیفون 14

مهم‌ترین تغییرات ظاهری این سری مربوط به پنل پشتی این گوشی‌هاست؛ جایی که سیستم دوربین سری آیفون ۱۴ (مخصوصا مدل پرو) برآمدگی نسبتاً زیادی دارد. همچنین سنسور دوربین اصلی مدل‌ پرو به دلیل اینکه قرار است با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی جایگزین شوند، افزایش یافته است. گفته می‌شود که اندازه‌ی سنسور دوربین این گوشی بیش از ۵۷ درصد بزرگ‌تر از سنسور قبلی است که جایگزین آن شده است. قطعا با اضافه شدن چنین قابلیتی‌هایی، آیفون‌ها حتی بیشتر از این می‌توانند در زمینه‌ی فیلم‌برداری و عکس‌برداری درخشان ظاهر شوند.

منبع: ۹To5Mac

نوشته سری آیفون ۱۴ به جز مدل پرو مکس، احتمالاً از باتری بزرگ‌تری بهره خواهند برد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala