طبق گزارش BBC، مردی به نام «اوین دیویس» در حوالی مرداد و شهریور ماه سال گذشته، در حال قایق سواری بود که ناگهان گوشی آیفون او به درون آب پرت می‌شود. داستان اما به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا فرد دیگری به نام «میگل پاچکو»، گوشی این فرد را هنگام قایق سواری در رودخانه پیدا کرد، آن را به خانه برد و خشک کرد. سپس عکس این آیفون را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت تا صاحب این گوشی هوشمند را پیدا کند.

  • دولت آمریکا در مسیر اتحادیه‌ی اروپا؛ اپل راهی جز پذیرش USB-C ندارد

آیفون در رودخانه

پاچکو با توجه اینکه گوشی پر از آب شده بود، خیلی به سالم ماندن آن امید نداشت. اما در هر صورت آن را خشک کرد تا شاید بتواند با انتشار عکسش صاحب آن را پیدا کند. او در این رابطه گفت: «می‌دانم اگر گوشی هوشمند خودم را گم کنم، عکس‌های زیادی از فرزندانم دارم که از بین می‌روند، بنابراین حدس زدم که صاحب این گوشی نیز اطلاعات مهمی درون آن دارد که دوست ندارد آن‌ها را از دست بدهد.»

این مرد قبل از اینکه گوشی را در جای خشکی قرار دهد، آن را به وسیله‌ی کمپرسور هوا کاملا خشک کرد. صبح روز بعد او این گوشی را به شارژ زد. با کمال تعجب آیفون روشن شد و تصویر پس‌زمینه‌ی آن نیز عکس یک زن و شوهر را نشان می‌داد. او با تعجب در این رابطه گفت: «نمی‌توانستم باور کنم که این گوشی بعد از مدت‌ها ماندن در زیر آب کاملاً صحیح و سالم است و به راحتی روشن شده است.»

پاچکو تصویر این گوشی را در فیس‌بوک به اشتراک گذاشت و از سایر دوستانش خواست تا آن‌ها نیز این پست را به اشتراک بگذارند. در نهایت این پست بیش از ۴۰۰۰ بار توسط کاربران فیس‌بوک دست به دست شد تا بالاخره این مرد توانست دیویس و نامزدش را از طریق عکس پس‌زمینه‌ی گوشی پیدا کند و آن را به صاحبش برگرداند.

  • سری آیفون ۱۴ به جز مدل پرو مکس، احتمالاً از باتری بزرگ‌تری بهره خواهند برد

دیویس همچنین در ادامه توضیح ‌می‌دهد که چطور گوشی هوشمندش به درون آب افتاد: «وقتی با نامزدم در حال قایق سواری بودیم، به درون آب افتادیم. از آن جایی که گوشی در جیب پشتی من قرار داشت، به راحتی از جیب من سر خورد و به درون آب سقوط کرد.» او همچنین از پاچکو به خاطر تلاش‌هایش در جهت پیدا کردن صاحب گوشی، قدردانی کرد.

گوشی‌های جدید اپل از استاندارد IP پشتیبانی می‌کنند و این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند در عمق نه چندان زیادی (۱.۵ متری) زیر آب شیرین تا نهایتاً ۳۰ دقیقه سالم بمانند، اما سالم ماندن گوشی در کف رودخانه آن هم پس از گذشت ۱۱ ماه واقعاً عجیب است. البته تاکنون داستان‌های زیاد و قابل توجهی درباره مقاومت گوشی‌های آیفون و مخصوصاً محصولات جدیدتر آن از جمله آیفون ۱۲ و ۱۱ در مقابل چنین حوادثی در رسانه‌های خبری مطرح شده است.

آیفون در رودخانه

برای مثال پیش‌تر خبری مبنی بر مقاومت عجیب یک آیفون ۱۱ در اعماق دریاچه‌ای منتشر شده بود. در واقع این گوشی مربوط به کاربری بود که به مدت ۲ ماه در کف دریاچه Seven Seas Lagoon دیزنی ورلد جا خوش کرده بود. این گوشی پس از پیدا شدن، بدون هیچ مشکلی روشن شد و به کار کردن ادامه داد. یا در مثالی دیگر یک آیفون در آب‌های سرد و زمستانی روسیه دوام آورد و پس از ۳ ماه، صحیح و سالم به دست صاحبش رسید.

با توجه به این داستان‌ها، باز هم می‌توان انتظار داشت که خبرهای این چینی به سوژه‌ی عجیب و غریب کاربران در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شوند.

  • گلکسی S22 اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس در آوریل امسال فروش خوبی داشتند

منبع: Appleinsider

نوشته کاربری آیفون گمشده‌‌اش در رودخانه را پس از ۱۰ ماه صحیح و سالم پیدا کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala