ایسوس در حال حاضر یکی از بهترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند است. شرکت تایوانی محصولات بسیار زیادی در این زمینه تولید کرده و قصد دارد با عرضه‌ی سری راگ فون ۶ به این روند ادامه هم بدهد.

گوشی‌های سری راگ فون ۶ طبق آنچه که می‌دانیم از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به عنوان قلب تپنده بهره می‌برند. تراشه‌ای که در حال حاضر اگر تراشه‌های مدیاتک را در نظر نگیریم، قدرتمندترین مدل موجود برای استفاده در یک گوشی اندرویدی است. البته اگر با خود می‌گویید چرا شرکت‌ها از تراشه‌های مدیاتک در گوشی‌های خود استفاده نمی‌کنند باید بگوییم این موضوع داستان دیگری دارد و از ارزش تراشه‌های این شرکت کم نمی‌شود.

بر می‌گردیم به اصل موضوع یعنی گوشی گیمینگ مورد انتظار ایسوس راگ فون ۶ که به‌تازگی حتی تصاویر آن هم منتشر شده است. به لطف تصاویر منتشر شده، توانستیم متوجه شویم این گوشی چه ظاهری دارد.

Asus ROG Phone 6 renders reveal design and accessories

همانطور که مشاهده می‌کنید، این تصویر با یک قاب محافظ ثبت شده که به احتمال بسیار فراوان باید درون خود جعبه‌ی گوشی وجود داشته باشد. شفاف بودن قاب خوشبختانه باعث شده چیزی از نمای پشتی محصول از ما پنهان نماند.

اینطور که به نظر می‌رسد، در سمت راست پنل پشتی، یک نمایشگر کوچک تعبیه خواهد شد. حال این نمایشگر دقیقا چه نقشی را ایفا می‌کند مشخص نیست و از این بابت اطلاعی نداریم. علاوه بر این‌ها، نمای ماژول هم تغییر کرده و اکنون به یک شش‌ضلعی بسیار بزرگ تبدیل شده که سه دوربین را به علاوه‌ی یک فلش LED در خود دارد.

طبق اطلاعاتی هم که خودمان از این گوشی داریم، می‌توانیم بگوییم ایسوس ایده‌ طراحی حاشیه‌دار این محصول را حفظ کرده و باز هم خبری از دوربین حفره‌ای یا ناچ روی صفحه نیست. به‌جای این دو، شرکت تایوانی ترجیح داده از حاشیه در بخش بالا و پایینی نمایشگر استفاده و تمام سنسورها را هم در همین حواشی (بالا) تعبیه کند. نمایشگر به این خاطر تمام صفحه نیست که از کلیک‌های ناخواسته جلوگیری شود.

در سمت چپ دستگاه یک پورت USB و درگاه سیم‌کارت دیده می‌شود، در حالی که در بخش راست فریم که هنگام بازی در واقع به فریم بالایی گوشی تبدیل می‌شود، از شانه‌های مکانیکی و کلید پاور را شاهد هستیم.

Asus ROG Phone 6 renders reveal design and accessories

راگ فون ۶ قابلیت‌های بسیار مهم دیگری هم دارد که از جمله این موارد می‌توان به وجود یک خنک‌کننده‌ی AeroActive بسیار قدرتمند و بزرگ اشاره کرد که روی پنل پشتی تعبیه می‌شود. این خنک‌کننده کاملا متفاوت با نسل قبل طراحی شده اما از مهم‌ترین قابلیت آن مدل یعنی بهره‌مندی از دو کلید R و L (مثل کلیدهای روی کنترل بازی) بهره می‌برد. لازم به ذکر است این خنک‌کننده به احتمال بسیار فراوان درون جعبه قرار نخواهد داشت و به صورت لوازم جانبی در دسترس قرار می‌گیرد.

خود قاب محافظ هم به احتمال زیاد یک سری قابلیت‌هایی خواهد داشت که به کاربر حین انجام بازی کمک می‌کند. اما متأسفانه نمی‌دانیم این قابلیت‌ها چه هستند. طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، بعید این وظیفه‌ی این قاب محافظ، فقط محافظت کردن از گوشی باشد.

تصاویر راگ فون ۶ اطلاعات نداشته‌ی زیادی را از این محصول در اختیارمان قرار داده اما با این حال هنوز موارد بیشتری وجود دارد که قطعا در رویداد ۶ روز آینده از آن‌ها باخبر خواهیم شد. لازم به ذکر است راگ فون ۶ یک مدل التیمیت/پرو هم خواهد داشت و به‌تنهایی عرضه نمی‌شود. حال باید دید مشخصات و شکل ظاهری آن گوشی چگونه خواهد بود.

  • مشخصات فنی راگ فون ۶ فاش شد؛ نخستین گوشی با اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱
  • ایسوس راگ فون ۶ سیستم خنک‌کننده‌ی فوق‌العاده قدرتمندی خواهد داشت

منبع: GSMArena

نوشته تصاویر گوشی ایسوس راگ فون ۶ منتشر شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala