سامسونگ در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت فعال در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که به لطف ورود زودهنگام به بخش گوشی‌های هوشمند تاشو توانسته در این زمینه هم فعلا بهترین باشد. شرکت کره‌ای در سبد محصولات تاشوی خود، مدل‌های متنوعی از جمله زد فلیپ، زد فلیپ ۵G، زد فلیپ ۲ و ۳، فولد، زد فولد ۲ و ۳ دارد و در ماه آگوست هم از نسل چهارم از گوشی‌های تاشوی خود رونمایی خواهد کرد.

اما این گوشی‌ها همگی پرچم‌دارانی با قیمت حداقل ۱۰۰۰ دلار هستند. این یعنی فعلا امکان خرید این گوشی‌ها برای کاربرانی که هر سال برای خرید مدل‌های میان‌رده و اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کنند و برنامه دارند، تقریبا غیرممکن است. اما از آن‌جایی که سامسونگ ماندن در رتبه‌ی نخست بهترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند را مدیون گوشی‌های ارزان‌قیمت خود است، در نظر دارد در بخش تاشو هم چنین محصولی را تولید کند.

این یعنی در آینده شاهد گوشی تاشوی ارزان‌قیمتی از سوی سامسونگ خواهیم بود که البته گفته می‌شود حالا حالاها عرضه نخواهد شد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط ETNews که یک پایگاه خبری کره‌ای است، ظاهرا شرکت کره‌ای می‌خواهد گوشی تاشوی ارزان‌قیمتی را تولید کند که کمتر از ۱ میلیون وون کره یا به عبارتی ۷۷۰ دلار قیمت دارد. البته نمی‌دانیم آیا این قیمت برای محصولی شبیه به زد فلیپ در نظر گرفته خواهد شد یا زد فولد اما هرچه که هست، یک گوشی تاشوی میان‌رده خواهد بود. البته با در نظر گرفتن قیمت زد فلیپ ۳ (۱٬۲۵ میلیون وون کره)، به نظر می‌رسد این محصول مورد انتظار از چنین طراحی برای کاهش قیمت بهره ببرد. با این حال نمی‌توان در این رابطه به صورت قطعی نظر داد.

پایگاه خبری یادشده همچنین مدعی شد که این گوشی تاشوی ارزان‌قیمت در دسته‌ی گوشی‌های گلکسی A سامسونگ قرار خواهد گرفت که البته پیش‌تر هم در رابطه با وجود چنین محصولی شنیده بودیم و حالا با انتشار خبری دیگر، تقریبا از وجود آن مطمئن شدیم. گفته می‌شود این گوشی از یک سری از قابلیت‌های پریمیوم مدل‌های تاشوی کنونی بی‌بهره خواهد بود اما متأسفانه جزئیاتی در این رابطه منتشر نشده است.

گوشی‌های تاشو بیشتر به خاطر طراحی جدید و نوآورانه‌ای که دارند مورد توجه قرار گرفته‌اند اما ETNews مدعی شده گوشی تاشوی مورد انتظار سامسونگ در سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد. این یعنی شرکت کره‌ای دو سال وقت دارد که تجربه‌ی بیشتری در این زمینه کسب کند و شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی بیشتری هم همین میزان زمان را خواهند داشت که به فناوری‌های مورد نیاز برای ساخت گوشی تاشو دست پیدا کنند تا در نهایت قطعات با قیمت کمتری به دست سامسونگ برسد. در این صورت، قیمت گوشی‌های تاشو هم خواهد شکست و عرضه‌ی یک میان‌رده اصلا دور از انتظار نخواهد بود.

البته سامسونگ با انتخاب یک پردازنده‌ی میان‌رده، حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی کمتر، دوربین‌های نسبتا ضعیف‌تر و مواردی از این دست می‌تواند تا حد زیادی قیمت گوشی تاشوی مورد انتظار را کاهش دهد. یعنی راه برای این کار حتی همین حالا هم وجود دارد اما شرکت می‌خواهد تا جایی که امکان دارد از شانس فروش گوشی‌های تاشوی پرچم‌دار با قیمت بالا استفاده کند. خصوصا حالا که هیچ رقیبی هم برایش وجود ندارد.

  • زد فولد ۴ و فلیپ ۴ با ۱ ترابایت و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه می‌شوند
  • سامسونگ انتظار دارد فروش زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ دو برابر نسل قبل باشد
  • گلکسی زد فلیپ ۳ توانست بیش از ۴۱۸ هزار بار باز و بسته شدن را تحمل کند!

منبع: Android Authority

نوشته منتظر گوشی تاشوی ارزان‌قیمت سامسونگ باشید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala