شیائومی روز گذشته رسما اعلام کرد که قصد دارد از گوشی ۱۲S پرو به عنوان یکی دیگر از پرچم‌داران مورد انتظار خود برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کند. به صورت کلی رونمایی از گوشی‌های جدید شرکت چینی ۵ روز دیگر رخ خواهد داد اما گفته می‌شود ۱۲S پرو منحصر خواهد بود به بازار چین. البته این حرف فعلا در حد یک شایعه است و باید دید در ادامه برنامه‌ی شیائومی چه خواهد بود.

طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، شیائومی ۱۲S پرو قرار است از دوربینی بهره ببرد که با همکاری این شرکت و لایکا ساخته شده است. لایکا همان شرکتی است که پیش‌تر با یک شرکت چینی دیگر یعنی هواوی همکاری می‌کرد اما حالا که جز نام، چیز دیگری از هواوی باقی نمانده، تصمیم گرفته با شیائومی وارد همکاری شود. حال باید دید در عمل، سنسورهای گوشی یادشده چه کیفیتی از خود به نمایش خواهند گذاشت.

از این موارد که بگذریم، باید به تصویری اشاره کنیم که به‌تازگی از نتایج ثبت شده توسط شیائومی ۱۲S پرو در بنچمارک گیک‌بنچ به ثبت رسیده است. این تصویر نشان می‌دهد گوشی یادشده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد.

اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ اخیرا معرفی شده و از هشت هسته با همان ترکیب چینش مدل استاندارد طراحی شده است. یعنی ۱ هسته از نوع Cortex-X2 با فرکانس ۳٫۱۹ گیگاهرتز، ۳ هسته از نوع Cortex-A710 با فرکانس ۳ گیگاهرتز و چهار هسته هم از نوع Cortex A510 با فرکانس ۲٫۰۲ گیگاهرتز. علاوه بر این‌ها، امتیاز خوب ۴۱۷۱ در بخش چندهسته‌ای و ۱۳۲۳ در بخش تک هسته‌ای نشان می‌دهد این تراشه قطعا ۸ پلاس نسل ۱ است.

شیائومی 12S پرو Geekbench

اوایل این هفته بود که شنیدیم شیائومی می‌خواهد این محصول را با تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ یا ۹۰۰۰ پلاس راهی بازار کند. البته هنوز هم به نظر می‌رسد یک مدل از این گوشی با این تراشه راهی بازار خواهد شد ولی اگر اینطور باشد، دیگر منطقی نیست ۱۲S پرو فقط به بازار چین محدود شود. قطعا باید شاهد عرضه‌ی آن در سایر بازارها هم باشیم.

گفته می‌شود بین دو مدل مجهز به اسنپدراگون و مدیاتک، تفاوتی هم وجود خواهد داشت. ظاهرا مدل مجهز به اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ شارژری ۱۲۰ واتی دارد اما سرعت شارژر مدلی که دایمنسیتی ۹۰۰۰ یا ۹۰۰۰ پلاس را به عنوان قلب تپنده در اختیار دارد، به ۶۷ وات محدود می‌شود.

سوا از این موارد، گفته می‌شود گوشی مورد انتظار شیائومی با پنلی منحنی از نوع OLED با وضوح +QHD و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز راهی بازار خواهد شد. دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود که در کنار آن دو دوربین دیگر هم تعبیه می‌شود. یکی از آن‌ها قطعا فوق عریض است اما دیگری از چه نوعی است و چه اندازه‌ای دارد مشخص نیست. دوربین سلفی هم که به صورت حفره‌ای در مرکز نمایشگر تعبیه شده، سنسوری به بزرگی ۳۲ مگاپیکسل خواهد داشت.

اطلاعات بیشتر پیرامون این محصول قطعا طی این ۵ روز منتشر خواهد شد که مهم‌ترین آن‌ها قیمت و عرضه‌ی جهانی است.

  • ویدیوی کار با شیائومی ۱۲ لایت ۵G را پیش از عرضه تماشا کنید
  • شیائومی ۱۲S اولترا با سنسور دوربین ۱ اینچی راهی بازار می‌شود

منبع: Gizmochina

نوشته شیائومی ۱۲S پرو با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در گیک‌بنچ دیده شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala