معمولا هر شخصی که گوشی هوشمند خریداری می‌کند، بعد از راه‌اندازی اولیه، یک سری تغییرات را مطابق سلیقه‌ی خود در آن پدید می‌آورد. خیلی کم پیش می‌آید که کاربری، خصوصا نوجوان، با تنظیمات پیش‌فرض کارخانه راضی باشد و به استفاده از گوشی خود در همان حالت اولیه‌اش بپردازد.

این روزها اهمیت شخصی‌سازی به قدری افزایش پیدا کرده که حتی اپل که سال‌ها در مقابل اضافه کردن قابلیت‌های شخصی‌سازی به گوشی‌هایش مقاومت می‌کرد، بالاخره تصمیم گرفت از iOS 14 به بعد، یک سری تغییرات را در راستای آزادتر گذاشتن دست کاربر روی سیستم‌عاملش پدید بیاورد. اکنون در iOS 16 کاربران حتی می‌توانند صفحه‌ی قفل را هم به شکلی فوق‌العاده عالی، حتی بهتر از بسیاری از گوشی‌های اندرویدی، شخصی‌سازی کنند.

این نشان می‌دهد دنیای گوشی‌های هوشمند طی چند سال اخیر چقدر به سمت شخصی‌سازی رفته و سلیقه‌ی کاربران، شرکت‌ها را مجاب کرده چنین تغییراتی را درون گوشی‌های خود پدید بیاورند. کمتر کسی است که یک گوشی بخرد اما یک هفته بعد، تصویر زمینه‌اش شخصی‌سازی شده نباشد، تم جدیدی درون گوشی‌اش نصب نشده باشد و… حتی برخی از کاربران به خاطر همین موضوع، خیلی به گوشی‌های اپل تمایل نشان نمی‌دادند چون معتقد بودند شرکت آمریکایی خیلی از این بابت دست کاربر را باز نمی‌گذارد.

اما تغییر تنظیمات گوشی پس از راه‌اندازی اولیه فقط شامل ظاهر گوشی نمی‌شود. یک سری موارد دیگر هم وجود دارد که دوست داریم بدانیم آیا برای شما مهم هست یا خیر تا متوجه شویم تا چه اندازه یک سری از قابلیت‌ها برایتان اهمیت دارد.

برای مثال تنظیمات اپلیکیشن‌های مختلف، از مصرف باتری آن‌ها گرفته تا اعلانات مربوط به آن‌ها و اولویتی که برای شما دارند، حذف یا نصب اپ‌های از پیش نصب‌شده و نصب اپ‌های شخص ثالث جایگزین، تغییر لانچر پیش‌فرض گوشی به دلایل مختلف، تنظیمات مربوط به باتری گوشی، تغییر رفرش‌ریت نمایشگر از حالت استاندارد به ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز (و یا بالاتر)، انیمیشن سیستم و بسیاری موارد دیگر. تمام این‌ها تنظیماتی هستند که کاربر به محض راه‌اندازی اولیه ممکن است تغییر دهد و ما هم کنجکاو هستیم بدانیم شما در ابتدا به سراغ کدام یک می‌روید؟

توجه داشته باشید اضافه کردن وای‌فای، حساب کاربری گوگل، اضافه کردن حسگر اثرانگشت یا مواردی از این دست که باید انجام شوند، منظور ما نیست، بلکه مواردی را مد نظر داریم که هر کاربر مطابق سلیقه‌ی خودش انجام می‌دهد؛ مثل تم یا تصویر زمینه.

به شخصه بعد از خرید یک گوشی، نخستین چیزی را که تغییر می‌دهم، تصویر زمینه‌ی پیش‌فرض گوشی و نصب یک اپ مخصوص تصویر زمینه است. معمولا لانچر را تغییر نمی‌دهم اما رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، واقعا از اهمیت بالایی برخوردار است. سایر تنظیمات را سعی می‌کنم تغییر ندهم چون به اندازه‌ی کافی مناسب سلیقه‌ی من هستند.

حال شما چه تغییراتی را روی گوشی خود اعمال می‌کنید؟

  • تنظیمات اپلیکیشن‌ها
  • حذف اپ‌های شرکتی و نصب اپ‌های شخص ثالث
  • لانچر
  • تصاویر زمینه و تم
  • تنظیمات مربوط به باتری و شارژر
  • تنظیمات مربوط به نمایشگر
  • انیمیشن سیستم‌ها
  • سایر تنظیمات

نظر شما در این رابطه چیست؟

  • شما بگویید؛ چه قابلیتی باعث می‌شود گوشی جدید بخرید؟

منبع: Andorid Authority

نوشته شما بگویید؛ نخستین چیزی که در گوشی جدید خود تغییر می‌دهید چیست؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala