چند وقت پیش شنیدیم سامسونگ قصد دارد قیمت محصولات مورد انتظار خود را که قرار است در رویداد آنپکد ۱۰ آگوست (۵ روز دیگر) رونمایی شوند، در مقایسه با قبل افزایش دهد. در ابتدا تصور می‌شد این خبر یک شایعه است اما ظاهرا اینطور نیست و واقعا شاهد افزایش قیمت نماینده‌های شرکت کره‌ای خواهیم بود. هرچند این افزایش قیمت خیلی چشمگیر نخواهد بود که این می‌تواند خبر خوبی باشد.

سامسونگ ۵ روز دیگر از گلکسی فولد ۴، فلیپ ۴، گلکسی بادز ۲ پرو و سری گلکسی واچ ۵ رونمایی می‌کند. جز گلکسی واچ ۵ که در دو مدل استاندارد و پرو در دسترس قرار می‌گیرد، سه محصول دیگر فقط در یک مدل راهی بازار می‌شوند. اما خبر مهم‌تر، قیمت آن‌هاست. در حالی که افزایش محبوبیت گوشی‌های تاشو در بین کاربران باعث شد فکر کنیم سامسونگ می‌خواهد قیمت گوشی‌هایش را حداقل ثابت نگه دارد، اما ظاهرا اینطور نخواهد بود.

طبق گفته‌های یکی از افشاگران معروف یعنی OnLeaks، ظاهرا گلکسی فولد ۴ با قیمت ۱۸۰۰ یورو برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی و ۱۹۲۰ یورو برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. البته گفته می‌شود یک مدل ۱ ترابایتی هم در دسترس قرار خواهد گرفت ولی چون ظاهرا این مدل به یک سری از بازارهای خاص عرضه می‌شود، متأسفانه اطلاع دقیقی از قیمت آن در اختیار نداریم. اصلا همین خبر می‌تواند نشان دهد این مدل ظاهرا در اروپا عرضه نمی‌شود که قیمت یورویی آن در دسترس نیست.

گلکسی زد فولد ۳ با قیمت ۱۸۰۰ و ۱۹۰۰ یورو به ترتیب برای مدل ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی خود در دسترس قرار گرفت. اگر این خبر جدید حقیقت داشته باشد، بنابراین قیمت گلکسی فولد ۴ در مدل ۲۵۶ گیگابایتی، برابری خواهد کرد با زد فولد ۳ با همین میزان حافظه اما مدل ۵۱۲ گیگابایتی حدودا ۲۰ یورو گران‌تر خواهد بود. از سویی دیگر، قیمت گلکسی فلیپ ۴ هم برای دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به ترتیب به ۱۱۱۰ و ۱۱۷۰ یورو خواهد رسید. گلکسی زد فلیپ ۳ با قیمت ۱۰۶۰ و ۱۱۱۰ یورو برای مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به بازار عرضه شد اما این خبر نشان می‌دهد گوشی محبوب سامسونگ افزایش قیمتی محسوسی خواهد داشت.

دلیل اینکه می‌گوییم گلکسی فولد و فلیپ و نه زد فولد و زد فلیپ این است که سامسونگ ظاهرا به خاطر دلایل متعددی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم، می‌خواهد نام آن‌ها را تغییر دهد.

گلکسی واچ ۵ هم که اخیرا تصاویر نسبتا رسمی آن هم منتشر شده، ظاهرا با افزایش قیمت مواجه خواهد شد. البته پیش‌تر هم به این موضوع اشاره کرده بودیم اما اکنون دیگر به اطمینان رسیده‌ایم که شرکت کره‌ای می‌خواهد ضررهای چند وقت اخیر را با گران‌تر کردن محصولاتش جبران کند.

ظاهرا گلکسی واچ ۵ در مدل ۴۰ میلی‌متری خود که فقط هم از بلوتوث بهره می‌برد و نه LTE، حدودا ۳۰۰ یورو قیمت خواهد داشت که این میزان برای مدل LTE به ۳۵۰ یورو می‌رسد. مدل ۴۴ میلی‌متری آن هم به ترتیب ۳۳۰ و ۳۸۰ یورو خواهد بود. این در حالی است که گلکسی واچ ۴ در مدل ۴۰ میلی‌متری خود ۲۷۰ و ۳۲۰ یورو برای مدل بلوتوثی و LTE قیمت‌گذاری شد که این یعنی افزایش قیمت حدودا ۳۰ دلاری را شاهد خواهیم بود. گلکسی واچ ۵ پرو هم با اندازه‌ی ۴۶ میلی‌متری، در دو مدل با پشتیبانی از بلوتوث و LTE با قیمت ۴۷۰ و ۵۰۰ یورو به فروش خواهد رسید.

قیمت گلکسی فولد 4
قیمت گلکسی فولد 4
  • مشخصات کلیدی هدفون بی‌سیم سامسونگ گلکسی بادز ۲ پرو فاش شد
  • گلکسی فولد ۴ محافظ نمایشگر بهتر و شارژر سریع‌تری خواهد شد

منبع: NotebookCheck Gizmochina

نوشته قیمت گلکسی فولد ۴، فلیپ ۴ و سری گلکسی واچ ۵ افزایش خواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala