آیفون 14

بهره‌گیری از محفظه‌ی بخار برای کاهش دما

با افزایش قدرت آیفون و استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر، متعادل نگه داشتن دمای بدنه سخت‌تر از گذشته می‌شود. در همین رابطه مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اعلام کرده که گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس احتمالا از محفظه‌ی بخار برای پایین نگه داشتن دمای بدنه استفاده می‌کنند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، بسیاری از گوشی‌های اندرویدی سال‌هاست از چنین قابلیتی استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد اپل هم بعد از سال‌ها انتظار قصد دارد این مشخصه را عملی کند. گفتنی است مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از تراشه‌ی A16 بهره می‌برند که توان بسیار بیشتری را نسبت به نسل قبلی به ارمغان می‌آورد.

بهبود قابل توجه کیفیت عکس‌ها

آیفون 14

سنسور دوربین اصلی استفاده شده برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ حدود ۵۷ درصد بزرگ‌تر از سنسور دوربین اصلی آیفون ۱۳ پرو مکس است. برای یادآوری باید بگوییم که اندازه‌ی سنسور دوربین ارتباط مستقیمی با کیفیت عکس‌های ثبت شده دارد. زیرا هرچقدر سنسور بزرگ‌تر باشد، می‌تواند نور بیشتری را دریافت کند که این بهبود به‌خصوص هنگام عکس‌برداری در محیط‌های کم‌نور بیشتر نمود پیدا می‌کند. در ضمن به جای استفاده از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، رزولوشن این سنسور به ۴۸ مگاپیکسل می‌رسد.

بهبود کیفیت دوربین سلفی تمام مدل‌ها

آیفون 14

اگرچه افزایش اندازه‌ی سنسور دوربین اصلی محدود به مدل‌های پرو آیفون ۱۴ است، اما تمام مدل‌های این خانواده قرار است با دوربین سلفی بهتری راهی بازار شوند. به طور مشخص این دوربین‌ها حالا از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برند و دیافراگم هم از F/2.2 به F/1.9 رسیده که یعنی نور بیشتری راهی سنسور می‌شود. به همین خاطر با استفاده از دوربین سلفی تمام مدل‌های آیفون ۱۴ در شرایط نوری متفاوت می‌توانید سلفی‌های بهتری ثبت کنید.

آغاز روند حذف درگاه سیم‌کارت

اپل در سال ۲۰۱۶ جک هدفون را از آیفون حذف کرد و در سال ۲۰۱۷ هم دکمه‌ی هوم کنار گذاشته شد. حالا به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۲ قرار است روند حذف درگاه سیم‌کارت آغاز شود. بر اساس یک گزارش، برخی از مدل‌های سری آیفون ۱۴ در آمریکا بدون درگاه سیم‌کارت عرضه خواهند شد. گفته می‌شود این مدل‌ها صرفا متکی به تکنولوژی eSIM خواهند بود. برخی افشاگران اعلام کرده‌اند که تمام مدل‌های آیفون ۱۵ بدون درگاه فیزیکی سیم‌کارت راهی بازار می‌شوند ولی هنوز در این مورد با قاطعیت نمی‌توانیم صحبت کنیم.

بهره‌گیری آیفون ۱۴ پرو مکس از ظرفیت ۲ ترابایتی

سال گذشته کاربران برای خرید آیفون ۱۳ پرو مکس با مدل ۱ ترابایتی روبرو شدند. حالا به نظر می‌رسد اپل قصد دارد مدل ۲ ترابایتی آیفون ۱۴ پرو مکس را به دست کاربران برساند. برای افرادی که با آیفون خود فیلمبرداری ۴K انجام می‌دهند، بهره‌گیری از ظرفیت بیشتر اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال فقط ۶۰ ثانیه‌ی فیلم ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه حدود ۴۴۰ مگابایت حجم دارد.

  • چرا احتمالا آیفون ۱۴ مکس/پلاس فروش فوق‌العاده‌ای خواهد داشت؟

منبع: MacRumors

نوشته ۵ شایعه‌ی مربوط به آیفون ۱۴ که احتمالا آن‌ها را از دست داده‌اید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala