گوشی‌های تاشو اگرچه به اعتقاد بسیاری از کاربران، آینده‌ی گوشی‌های هوشمند را تشکیل خواهند داد اما اگر مقاومت را کنار بگذاریم، فعلا از یک نظر مشکل بزرگی دارند که آن هم طول عمر باتری است. اگر دقت کرده باشید، می‌بینید گوشی جدید موتورولا ریزر ۲۰۲۲ واقعا گوشی تاشوی خوبی است اما متأسفانه یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شده پاشنه‌ی آشیل آن. گلکسی زد فلیپ ۴ هم همینطور. حتی گلکسی زد فولد ۴ که گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ به حساب می‌آیند. سامسونگی که در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت فعال در زمینه‌ی تولید گوشی، چه معمولی و چه تاشو به حساب می‌آید.

اوپو و ویوو با گوشی‌های فایند N و X فولد تا حدودی توانستند این ضعف را برطرف کنند چرا که برای این گوشی‌ها، یک باتری ۴۵۰۰ و ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته‌اند. این باتری‌ها واقعا برای گوشی‌های تاشو که طراحی پیچیده‌ای دارند، پرظرفیت محسوب می‌شوند چرا که این گوشی‌ها وقتی تا می‌شنوند، دیگر نمی‌توانند یک باتری بزرگ داشته باشند، بلکه باید دو باتری در آن‌ها بکار گرفته شود که در مجموع ظرفیت بالایی داشته باشد.

با این وجود، حالا به نظر می‌رسد آنر می‌خواهد این مشکل را با گوشی آنر مجیک V2 برطرف کند. آنر که اکنون دیگر زیر نظر هواوی نیست و به صورت کاملا مستقل به تولید گوشی می‌پردازد، نخستین گوشی تاشوی خود یعنی مجیک V را با باتری ۴۷۵۰ میلی‌آمپر ساعتی راهی بازار کرد که عملکردش در این زمینه واقعا تحسین‌برانگیز بود. هنوزم که هنوزه هیچ شرکتی نتوانسته یک گوشی تاشو با باتری بزرگ‌تر این میزان تولید کند. حالا جالب اینجاست که آنر می‌خواهد با نسل دوم این گوشی، رکورد خود را بشکند و از یک باتری بزرگ‌تر در آن استفاده کند.

طبق گفته‌های افشاگر چینی معروف یعنی Digital Chat Station، آنر توانسته یک باتری سفارشی جدید و قدرتمند بسازد که به دو باتری (یک باتری دو سلولی) با ظرفیت ۲۰۳۰ و ۲۸۷۰ میلی‌آمپر ساعت تقسیم می‌شود. همانطور که در بالا اشاره شد، درون گوشی‌های تاشو باتری باید به این صورت بکار گرفته شود چون در غیر این صورت اصلا نمی‌شود باتری بزرگی در گوشی بکار برد و باید منتظر پیشرفت علم ماند.

آنر حالا به روش معمولی، توانسته یک باتری دو سلولی بزرگ برای گوشی خود در نظر بگیرد که در مجموع ظرفیت آن‌ها به ۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد. این میزان هم در مشخصات گوشی به احتمال زیاد ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ثبت خواهد شد. اگر این خبر درست باشد، قطعا برای گوشی‌های قدرتمندی مثل گلکسی زد فولد ۴ که به‌تازگی با باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی رونمایی شده، خبر بدی خواهد بود چرا که تقریبا می‌توان گفت از لحاظ مقاومت، کیفیت ساخت و… همه‌ی گوشی‌های تاشوی شرکت‌های بزرگ به یک حد از کیفیت رسیده‌اند و حالا فقط مانده بخش‌هایی نظیر باتری، دوربین و شکل ظاهری که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. ظاهرا آنر هم با درک این موضوع، تصمیم گرفته خیلی زودتر از رقبا دست بکار شود و روی یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی هوشمند، چه تاشو و چه غیر تاشو کار کند و آن را ارتقا دهد.

منبع این خبر معتقد است آنر مجیک V2 وارد بازار جهانی نمی‌شود که این خبر بسیار بدی است. هرچند وجود آن در بازار هم می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای سایر شرکت‌ها تا عملکرد بهتری در تولید گوشی تاشوی خود داشته باشند. متأسفانه فعلا اطلاعات زیادی در رابطه با این گوشی در اختیار نداریم و باید منتظر بمانیم ببینیم افشاگران و خبرگزاری‌های مختلف طی چند هفته‌ی آینده چه جزئیات بیشتری در رابطه با آن منتشر می‌کنند.

  • نقد و بررسی کلاسیک گوشی آنر X9
  • شیائومی از گوشی تاشوی میکس فولد ۲ با قیمت ۱۳۳۵ دلار رونمایی کرد

منبع: NotebookCheck

نوشته گوشی تاشوی آنر مجیک V2 باتری بزرگ‌تری از نسل قبل خواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala