هنوز چند هفته تا رویداد معرفی سری آیفون ۱۴ اپل فاصله زمانی داریم. انتظار می‌رود که سری آیفون ۱۴ به‌روزرسانی‌های چشمگیری را نسبت به سری آیفون ۱۳ به همراه داشته باشد و اکنون پیش از معرفی رسمی، ظاهراً افشاگری توانسته است مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را مورد بررسی قرار دهد. این اطلاعات که از طریق افشاگر معروف اپل یعنی «LeaksApplePro» در توییتر منتشر شده، به کاربری اشاره می‌کند که مدتی با آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس وقت گذرانده است.

  • تأمین‌کنندگان سری آیفون ۱۴ نسبت به فروش این محصولات نگران هستند

آیفون 14

این افشاگر مهم‌ترین تغییرات دیده شده در مدل‌های پروی آیفون ۱۴ را به شرح زیر لیست کرده است:

  • آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس وزن نسبتاً زیادی دارند.
  • در ابتدا ممکن است حفره‌‌ی کپسولی شکل در کنار حفره دایره‌ای برای شما کمی عجیب به نظر برسد، اما با گذر زمان به آن عادت خواهید کرد.
  • دوربین ۴۸ مگاپیکسلی این مدل‌ها در محیط‌های پرنور عملکرد بسیار خوبی دارند، اما این موضوع در محیط‌های با نور کم به هیچ عنوان صدق نمی‌کند و می‌توان گفت که آیفون ۱۳ پرو در این زمینه عملکرد بهتری دارد.
  • سیستم دوربین جدید مدل‌های پرو، بسیار بزرگ به نظر می‌رسد.
  • ظاهراً آیفون ۱۴ پرو از لحاظ شارژدهی و طول عمر باتری بهبود بسیار خوبی نسبت به نسل قبلی پیدا کرده است.
  • سیستم صوتی این گوشی‌ها نیز با افزایش سطح صدای بیس و شفافیت همراه شده است.
  • کیفیت صفحه‌نمایش این گوشی‌ها، مشابه آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس است.

به طور کلی، به نظر می‌رسد مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ نسبت به نسل قبلیشان، پیشرفت‌های خوبی کرده‌اند. اپل به احتمال زیاد قابلیت‌ تصویربرداری در نور کم این گوشی‌ها را نیز بهبود می‌‌دهد و حتی ممکن است چند سورپرایز برای کاربرانش در روز معرفی این محصولات داشته باشد. «مینگ چی کو»، تحلیلگر مطرح اپل معتقد است که اندازه‌ی سنسور دوربین جدید مدل‌های پرو آیفون ۱۴ حدود ۵۷ درصد بیشتر از سنسور قبلی است که جایگزین آن شده است. همچنین به گفته‌ی این تحلیلگر، دوربین جدید کاربران مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را قادر می‌سازد تا در وضوح ۸K فیلم‌برداری کند.

غول فناوری آمریکایی در سری جدید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دارش، دو آیفون ۶.۱ اینچی (آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو) به همراه دو آیفون ۶.۷ اینچی (آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس) را روانه‌ی بازار خواهد کرد. طبق اطلاعات منتشر شده، گوشی آیفون ۱۴ با رنگ‌های سبز، ارغوانی، آبی، سیاه، سفید و قرمز و مدل‌های پروی این سری با رنگ‌های سبز، ارغوانی، نقره‌ای، طلایی و گرافیتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

  • آیفون ۱۴ پرو هم در مدل پایه شاید ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی داشته باشد

آیفون 14

در مورد قیمت سری آیفون ۱۴ طی چند روز گذشته، خبرهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است. در ابتدا، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اپل سری آیفون ۱۴ را با قیمتی بالاتر از سری آیفون ۱۳ سال گذشته روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند خواهد کرد. ظاهراً، همه‌ی مدل‌های سری آیفون ۱۴ به جز آیفون ۱۴ مکس با ۱۰۰ دلار افزایش قیمت نسبت به مدل‌های قبلی خود به فروش خواهد رسید. طبق این خبر، گوشی آیفون ۱۴ قیمتی در حدود ۸۹۹ دلار خواهد داشت.

اما سپس گزارش دیگری در این مورد منتشر شد که اعلام کرد اپل برای جبران رکود اقتصادی که در بازار جهانی حاکم است، قصد دارد گوشی آیفون ۱۴ را با همان قیمت نسل قبلی یعنی ۷۹۹ دلار در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین کاربران باید ۱۰۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو و ۱۱۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو مکس بپردازند. باید دید در روزهای آینده چه اخبار دیگری در این مورد منتشر می‌شود.

  • کو: آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس قیمتی بیشتر از نسل قبلی خواهند داشت

منبع: Notebookcheck

نوشته دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو در نور کم عملکرد چندان خوبی ندارد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala