اپل قصد دارد در سپتامبر امسال از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ رونمایی کند. این یعنی اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ماه آینده‌ی میلادی باید شاهد رونمایی از آیفون‌ها باشیم که شاید کمی غیرقابل باور به نظر برسد. در این سری، چهار مدل آیفون رونمایی خواهند شد که دو مدل از آن‌ها در مقایسه با قبل تغییرات چشمگیری نخواهند داشت (البته جز اندازه‌ی مدل پلاس/مکس که جایگزین آیفون مینی شده) اما دو مدل دیگر یعنی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس، با تغییرات محسوسی همراه خواهند بود.

از جمله تغییرات مثبت سری آیفون ۱۴ پرو می‌توان به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی برای فیلم‌برداری در وضوح ۸K، پردازنده‌ی قدرتمندتر، طراحی مدرن‌تر و زیباتر، پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن و… اشاره کرد که البته در رابطه با دوربین اخیرا خبری منتشر شده مبنی بر اینکه کیفیت آن در عکاسی در نور شب پایین‌تر از نمونه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود که در سری آیفون ۱۳ بکار گرفته شده است، هرچند از این بابت خیلی مطمئن نیستیم. با این حال این تغییرات، عواملی هستند که نمی‌گذارند در رابطه با آیفون‌های جدید هیجان‌زده نباشیم.

تاکنون خبرهای زیادی در رابطه با این محصولات منتشر شده اما امروز، برای اینکه کمی از سختی‌های انتظار کاسته شود، یک طراح گرافیکی که با نام AR72014@ در توییتر فعالیت می‌کند تصاویری را از سری آیفون ۱۴ پرو با iOS 16 منتشر کرد که نشان می‌دهد سیستم‌عامل جدید اپل در قدرتمندترین آیفون‌های مورد انتظار چه ظاهری خواهد داشت. البته متأسفانه این‌ها فقط تصاویر هستند و نه ویدیو بنابراین خیلی نمی‌توانید به صورت کاملا دقیق از رابط کاربری سیستم‌عامل جدید در آیفون‌های جدید مطلع شوید.

آیفون 14 پرو iOS 16

پیش از این هم بارها شاهد انتشار کانسپت آیفون ۱۴ پرو بودیم و حتی تصویری از ماکت آن‌ها هم منتشر شد اما تفاوت کانسپت جدید این است که آخرین نسخه از سیستم‌عامل جدید را به نمایش می‌گذارد. به لطف این کانسپت توانستیم حتی یک سری از قابلیت‌های جدید iOS 16 را هم مشاهده کنیم که از جمله این موارد می‌توان به امکان شخصی‌سازی منوی قفل و همچنین نمایشگر همیشه روشن اشاره کرد.

نخستین چیزی که با دیدن این کانسپت‌ها به چشم می‌آید، همان حفره‌های دوگانه‌ی بزرگ و کوچکی هستند که در کنار هم، روی بالاترین بخش نمایشگر آیفون ۱۴ پرو دیده می‌شوند. حفره‌هایی که دوربین سلفی و سنسورهای مربوط به حسگر تشخیص چهره را درون خود دارند. این تصاویر متأسفانه فقط نمای جلوی آیفون‌ها را نشان می‌دهند و در نتیجه نمی‌توانیم ببینیم سنسور ۴۸ مگاپیکسلی جدید که بسیار بزرگ‌تر از نمونه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی است چگونه روی پنل پشتی تعبیه شده است.

آیفون 14 پرو iOS 16

در تصاویر زیر می‌بینید که در نمایش همیشه روشن، امکان مشاهده‌ی اطلاعاتی نظیر زمان، اعلانات، تاریخ و… وجود دارد که شما را از باز کردن قفل گوشی برای مشاهده‌ی آن‌ها بی‌نیاز می‌کند. همچنین در صفحه‌ی قفل هم ویجت‌هایی قرار می‌گیرند که به شما اجازه می‌دهند موارد مختلفی نظیر پخش موسیقی را کنترل کنید. البته صفحه‌ی قفل امکانات شخصی‌سازی بسیار متعددی را به کاربران می‌دهد که بیان تک تک آن‌ها از حوصله‌ی متن خارج است.

گوشی‌های جدید اپل در دو اندازه‌ی ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی در دسترس قرار خواهند گرفت اما این دو اندازه برای چهار مدل استاندارد و مکس/پلاس و پرو و پرو مکس در نظر گرفته می‌شوند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند آیفون ۱۴ مکس به دلیل اندازه‌ی مناسب و قیمت نسبتا معقول، امسال از لحاظ فروش خواهد توانست مدل استاندارد و ۶٫۱ اینچی را پشت سر بگذارد. چون کاربران پیش از این توانایی خرید گوشی‌های بزرگ اپل را نداشتند و مجبور به خرید مدل‌های ارزان‌تر با قیمت پایین‌تر می‌شدند. حالا که یک گوشی خوب به مجموعه اضافه شده، انتظار می‌رود فروش کم‌نظیری را تجربه کند. حال باید منتظر ماند و دید چه پیش می‌آید.

  • آیفون ۱۴ پرو هم در مدل پایه شاید ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی داشته باشد
  • تأمین‌کنندگان سری آیفون ۱۴ نسبت به فروش این محصولات نگران هستند
  • آیفون ۱۴ پرو مکس برآمدگی دوربین بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت

منبع: PhoneArena

نوشته کانسپت جذاب آیفون ۱۴ پرو با سیستم‌عامل iOS 16 را ببینید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala