نسخه‌ی جهانی گوشی پوکو M4 5G همانند اکثر گوشی‌های هوشمند اقتصادی از بدنه‌ی تمام پلاستیکی ساخته شده است. با این حال این گوشی هوشمند گواهی ضد آب و ضد گرد و غبار IP52 را دارد و صفحه‌نمایش آن توسط گوریلا گلکس کورنیگ ۳ محافظت می‌شود. ابعاد این گوشی هوشمند ۱۶۳.۹۹ در ۷۶.۰۹ در ۸.۹ میلی‌متر و وزن آن ۲۰۰ گرم است.

  • شیائومی از پوکو F4 و پوکو X4 GT رونمایی کرد

مشخصات پوکو M4 5G

این گوشی هوشمند پوکو از یک نمایشگر ۶.۵۸ اینچی LCD IPS بهره می‌برد که از نرخ رفرش ریت ۹۰ هرتزی، رزولوشن Full HD+ (2400 در ۱۰۸۰) و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. پنل پوکو M4 همچنین از تراکم پیکسلی ۴۰۱ PPI، نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ و نسبت تصویر ۲۰:۹ بهره می‌برد. روی پنل جلویی حفره‌ی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی دیده می‌شود و ۷۰ درصد طیف رنگی NTSC را پوشش می‌دهد.

  • بررسی گوشی پوکو X4 پرو ۵G؛ مقرون‌به‌صرفه و همه‌فن‌حریف

نسخه‌ی جهانی پوکو M4 5G

نسخه‌ی جهانی این میان‌رده جدید پوکو از پردازنده‌ی ۷۰۰ Dimensity مدیاتک به عنوان قلب تپنده‌ی خود بهره می‌برد. باید خاطر نشان کنیم که این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری است و از پردازنده‌های هشت هسته‌ای بهره می‌برد. در این رابطه مشخصاً باید به دو هسته Cortex-A76 با سرعت ۲/۲ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 اشاره کنیم. همچنین Mali-G57 MC2 به‌عنوان پردازنده گرافیکی این تراشه انجام وظیفه می‌کند که می‌تواند عملکرد مناسبی را به کاربران ارائه دهد.

سیستم‌عامل اندروید ۱۲ به صورت پیش‌فرض روی این گوشی هوشمند نصب شده و رابط کاربری MIUI 13 را اجرا می‌کند. در کنار پردازنده این گوشی، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی تعبیه شده است. در قاب پشتی پوکو M4 5G یک سیستم دوربین دوگانه تعبیه شده که سنسور اصلی آن یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور عمق میدان آن یک دوربین ۲ مگاپیکسلی است. در پنل جلویی این گوشی هوشمند یک سنسور ۸ مگاپیکسلی درون حفره‌ی نمایشگر قرار دارد که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت، اتصال ۵G، وای‌فای دوبانده، بلوتوث ۵.۱ و درگاه USB-C اشاره کرد. همچنین سنسور اثر انگشت ادغام شده با دکمه‌ی پاور، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و یک درگاه کارت حافظه‌ی MicroSD نیز روی بدنه‌ی این گوشی دیده می‌شود. منبع تغذیه پوکو M4 5G توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد که شارژر این گوشی درون جعبه‌ی آن قرار دارد.

کاربران می‌توانند از بین رنگ‌های مشکی، آبی و زرد این گوشی دست به انتخاب بزنند. هنوز قیمت این گوشی توسط شرکت پوکو اعلام نشده است. در نهایت باید اشاره کنیم که فروش این گوشی هوشمند از ۲۷ مرداد ماه در آسیای جنوب شرقی آغاز خواهد شد.

  • پوکو F4 GT در تست بازی ناامیدکننده ظاهر شد

منبع: Gizmochina

 

نوشته نسخه‌ی جهانی گوشی پوکو M4 5G معرفی شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala