در حال حاضر در دنیای گجت‌های پوشیدنی، اپل است که حرف اول را می‌زند و با ارائه‌ی محصولاتی جذاب و کاربردی در جلب رضایت کاربران بهترین عملکرد را داشته است. شرکت آمریکایی بخش بزرگی از این پیشرفت را مدیون گوشی‌های هوشمند خود یعنی آیفون‌هاست که در سراسر جهان به یک نماد برای کلاس کاری بالا تبدیل شده‌اند. با افزایش علاقه‌مندی به این محصولات، اپل سیاست انحصاری شدیدی را در پیش گرفت و می‌خواهد تا جایی که می‌تواند، کاربرانش را درون اکوسیستمش حفظ کند و به آن‌ها اجازه‌ی خروج ندهد.

برای مثال الان وقتی شما یک ساعت هوشمند از سری اپل واچ خریداری کنید، نمی‌توانید آن را با یک گوشی اندرویدی جفت کنید و عملکردی را که می‌خواهید از آن دریافت کنید. اپل کاری کرده که وقتی کسی یک ساعت هوشمند از سری اپل واچ را بخواهد، مجبور شود برای خرید آیفون هم هزینه کند. از طرفی آنقدر هم ساعت‌های خود را به قابلیت‌های جذاب مجهز کرده که نمی‌شود آن‌ها را نادیده گرفت.

ساعت‌های هوشمند اندرویدی زیادی وجود دارند که شاید از اپل و محصولاتش پشتیبانی کنند اما اپل واچ‌ها به صورت خاص فقط از اکوسیستم خود شرکت آمریکایی پشتیبانی می‌کنند و تجربه‌ی کم‌نظیری را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته این در نهایت به سلیقه و انتظاری که یک شخص با گجتی خاص دارد بر می‌گردد اما نمی‌شود انکار کرد اپل واچ‌ها واقعا در این زمینه بی‌نظیر هستند. البته رقبایی نظیر سامسونگ هم تلاش کرده‌اند تا با انحصاری کردن ساعت‌های هوشمند خود، تا حدودی نظر مثبت کاربران را به خود جلب کنند اما هیچ شرکتی در زمینه‌ی انحصار، موفق‌تر از اپل نبوده و نیست.

با این حال اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، اگرچه امکان استفاده از اپل واچ‌ها فراهم نیست اما ساعت‌های هوشمند خوبی وجود دارند که می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. از جمله این محصولات هم می‌توان به سری گلکسی واچ ۴ و واچ ۵ اشاره کرد که از سیستم‌عامل بسیار مجهز و غنی از اپلیکیشن Wear OS گوگل بهره می‌برند و با اپل واچ‌ها هم رقابت تنگاتنگی دارند.

اما این پرسش برایمان به وجود آمده که اگر اپل واچ‌ها از اکوسیستم اندروید پشتیبانی می‌کردند، آیا حاضر می‌شدید برای گوشی اندرویدی خود، یک اپل واچ تهیه کنید یا ترجیح می‌دادید از نمونه‌های موجود نظیر گلکسی واچ ۴، محصولات فیت‌بیت و… استفاده کنید که تنوع‌شان هم بسیار بالاست؟ پاسخ شما به این پرسش چه خواهد بود؟

  • بله، با کمال میل
  • شاید
  • خیر، گزینه‌های متنوع‌تر و جذاب‌تری در دنیای اندروید وجود دارند
  • دلیل دیگر (کامنت کنید)

لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

  • در آستانه‌ی رونمایی از اپل واچ پرو، اپل واچ‌ ادیشن سری ۷ کمیاب شد
  • ۱۰ ساعت هوشمند محبوب در دیجی کالا (۲۳ مرداد ۱۴۰۱)

منبع: PhoneArena

نوشته شما بگویید؛ اگر اپل واچ از اندروید پشتیبانی کند آن را می‌خرید؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala