یکی از تغییرات بزرگ رابط کاربری قبلی سامسونگ این بود که کاربران می‌توانستند صفحه تماس را تغییر دهند. این تغییر اگرچه انقلابی نبود اما یک قدم مثبت از سوی شرکت کره‌ای در راستای شخصی‌سازی هرچه بیشتر گوشی به حساب می‌آمد و به همین خاطر از این بابت خوشحال بودیم.

اما در One UI 5 ظاهرا باز هم صفحه تماس تغییراتی خواهد داشت. البته این رابط به صورت کلی و حداقل طبق چیزهایی که اکنون از آن شنیده‌ایم، خیلی تغییرات زیاد و معناداری در مقایسه با قبل نخواهد داشت. سامسونگ ظاهرا تلاش کرده تا قابلیت‌های جذاب کنونی را اندکی تغییر دهد و بهتر کند چون واقعا با همین رابط One UI 4 هم تقریبا می‌شود گفت به هرچه که می‌خواهیم به‌سادگی دسترسی داریم.

گزارش جدیدی که اخیرا از رابط One UI 5 منتشر شده نشان می‌دهد یکی از همین تغییراتی که خیلی معنادار نیست اما شاید در نظر برخی از کاربران بهتر از قبل باشد صفحه تماس است. شرکت کره‌ای اخیرا یک نظرسنجی منتشر کرده و در آن از کاربران خود خواسته تا بین دو صفحه‌ی مختلف تماس، یکی را انتخاب کنند. در یکی از این گزینه‌ها، تمام صفحه با رنگ‌های مختلف پر شده و در گزینه‌ی دیگر هم اندکی فضای سفید دیده می‌شود. هرچند به شخصه فکر می‌کنم اصلا تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد که اهمیتی داشته باشد.

اما نکته‌ی جالبی که وجود دارد این است که رنگ پس‌زمینه‌ی تماس با رنگ غالب موجود در تصویر مخاطب هماهنگ می‌شود تا یک ترکیب واحد و یکپارچه از رنگ‌ها را شاهد باشیم. حال اگر یک مخاطب تصویری نداشته باشد، نمی‌دانیم قرار است چه رنگی برایش به نمایش در بیاید، یا مثلا اگر شخصی که شماره‌اش درون گوشی ذخیره نیست تماس بگیرد، تصویر صفحه تماس به چه شکلی در خواهد آمد.

فعلا فقط می‌دانیم این قابلیت قرار است به One UI 5 اضافه شود و متأسفانه از جزئیات آن بی‌خبریم. شما می‌توانید این دو صفحه‌ی رنگی را هم در زیر مشاهده کنید. لازم به ذکر است اندروید ۱۳ روز گذشته رسما در دسترس قرار گرفت و به احتمال زیاد از ماه آینده باید روند انتشار آن برای گوشی‌های سامسونگ آغاز شود.

One UI 5 صفحه تماس

  • گوشی‌های سامسونگ شاید تمام قابلیت‌های اندروید ۱۳ را دریافت نکنند

منبع: SamMobile

نوشته سامسونگ در One UI 5 بار دیگر صفحه تماس را تغییر می‌دهد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala