بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ تفاوت زیادی با نسل قبلی خود ندارند ولی مدل‌های پرو با تغییرات قابل توجهی راهی بازار می‌شوند. از بین این تغییرات می‌توانیم به استفاده از دوربین‌های بسیار بهتر، بهره‌گیری از نمایشگر حفره‌دار، چیپست A16 و دیگر موارد اشاره کنیم.

همانطور که احتمالا می‌دانید، این خانواده از ۴ مدل تشکیل شده است. به طور مشخص با آیفون ۱۴ مبتنی بر نمایشگر ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۴ مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی، آیفون ۱۴ پرو مجهز به نمایشگر ۶.۱ اینچی و در نهایت آیفون ۱۴ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی روبرو خواهیم شد. با توجه به فروش پایین آیفون ۱۲ و ۱۳ مینی، اپل تصمیم گرفته مدل مینی را به طور کامل کنار بگذارد و دیگر خبری از مدل جدید این گوشی نیست.

آیفون 14

با وجود اینکه مدل‌های پرو با چیپست تازه‌نفس A16 معرفی می‌شوند، ولی مدل‌های استاندارد بار دیگر با چیپست قدیمی A15 که در سری آیفون ۱۳ استفاده شده، راهی بازار خواهند شد. برخی افشاگران بر این باور هستند که اپل احتمالا چیپست A16 را تحت عنوان A16 پرو ارائه می‌دهد و تراشه‌ی A15 به عنوان A16 در دو مدل موردنظر تعبیه می‌شود.

بعد از سال‌ها استفاده از دوربین‌های اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، قرار است مدل‌های پرو با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی از راه برسند. اگرچه اخیرا خبری در مورد پایین بودن کیفیت این دوربین در محیط‌های تاریک نسبت به نسل قبلی مطرح شده، ولی به احتمال زیاد این شایعه صحت ندارد. زیرا سنسور این دوربین بزرگ‌تر از نسل قبلی است و هرچقدر سنسور بزرگ‌تر باشد، در محیط‌های کم‌نور عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. نمایشگر حفره‌دار مدل‌های پرو هم احتمالا توجه زیادی را جلب می‌کنند. در بخش فوقانی نمایشگر این دو گوشی یک حفره‌ی کپسولی شکل و یک حفره‌ی دایره‌ای قرار دارد که میزبان دوربین سلفی و سنسورهای مربوط به سنسور تشخیص چهره هستند.

در رابطه با قیمت هم به نظر می‌رسد کاربران برای خرید مدل پایه آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس باید به ترتیب ۹۰۰ و ۱۰۰۰ دلار بپردازند و مدل‌های پرو هم به ترتیب با قیمت ۱۱۰۰ و ۱۲۰۰ دلار راهی قفسه‌ی فروشگا‌ه‌ها می‌شوند.

آیفون 14

در کنار آیفون‌ها، اپل روی سه مدل جدید اپل واچ هم کار می‌کند. به طور مشخص گزارش‌های مختلف به ساخت اپل واچ سری ۸، مدل جدید اپل واچ SE و مدل موسوم به اپل واچ پرو اشاره کرده‌اند که این مدل آخر از بدنه‌ی بزرگ‌تر با دوام بیشتر و طراحی متفاوت بهره می‌برد. از سوی دیگر نباید مدل‌های جدید آیپد را از قلم بیندازیم که قرار است چند ماه دیگر از آن‌ها رونمایی شود.

اگر تاریخ ۱۶ شهریور برای معرفی سری آیفون ۱۴ صحت داشته باشد، پس بدون شک تقریبا یک هفته قبل از این تاریخ دعوتنامه‌ی مربوط به مراسم برای رسانه‌ها ارسال خواهد شد. گفته می‌شود امسال هم این رویداد به صورت مجازی برگزار می‌شود و اپل در حال آماده‌سازی ویدیو‌های مربوط به آن است.

  • چرا احتمالا آیفون ۱۴ مکس/پلاس فروش فوق‌العاده‌ای خواهد داشت؟

منبع: MacRumors

نوشته آیفون ۱۴ به احتمال زیاد در تاریخ ۱۶ شهریور معرفی می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala