بر اساس گزارش نشریه کره‌ای «TheElec»، سامسونگ در حال ارزیابی مجدد استراتژی تولید خود برای سال ۲۰۲۲ است. این شرکت هدف عرضه‌ به بازار گوشی‌های هوشمند خود را برای سال جاری از ۳۰۰ میلیون گوشی به ۲۶۰ میلیون گوشی هوشمند تغییر داده است.

  • سامسونگ انتظار دارد در سال ۲۰۲۵ فروش گوشی‌های تاشو از سری S بیشتر شود

باید اشاره کنیم که هدف اولیه‌ی غول فناوری کره‌ای تولید ۳۳۴ میلیون گوشی هوشمند بود. از مجموع ۳۳۴ میلیون دستگاه، ۲۸۴ میلیون در کارخانه‌های خود سامسونگ ساخته می‌شد، در حالی که تولید ۵۰ میلیون گوشی باقی‌مانده به شرکای مشترکش در چین سپرده شده بود. با این حال، این شرکت در حال حاضر در تصمیم خود تجدید نظر کرده و گزارش شده که آمار و ارقام مد نظر خود را اصلاح کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده از TheElec، سامسونگ قصد دارد بین ماه اکتبر تا نوامبر سال جاری ۳۴ میلیون گوشی هوشمند را تولید کند که این آمار بسیار کمتر از سه‌ماهه‌ی قبلی و بازه‌ی زمانی مشابه سال‌های گذشته است.

سامسونگ 2022

در حقیقت پس پایان یافتن قرنطینه‌های ناشی از کووید ۱۹، مردم هزینه‌ی کمتری برای خرید محصولات الکترونیکی و علی‌الخصوص گوشی‌های هوشمند پرداخت می‌کنند. کارشناسان فعال در این حوزه یک رکود اقتصادی را در سرتاسر جهان پیش‌بینی کرده‌اند و بازار گوشی‌های هوشمند نیز درحال‌ حاضر خود را برای این شرایط آماده می‌کند.

همچنین در حال حاضر نرخ تورم در برخی بازارهای مهم در بالاترین میزان خود قرار دارد و به عقیده برخی تحلیلگران این موضوع علت اصلی دور شدن مشتریان از بازار دیجیتال بوده است. این یعنی کاربران نیز درست مثل شرکت‌های بزرگ فناوری تا حد امکان از مخارج اضافی زندگی خود کاسته‌اند و این موضوع می‌تواند حتی به کاهش فروش محصولات اقتصادی بازار هم منجر شود.

  • سامسونگ همچنان نتوانسته کاربران را برای خرید گوشی تاشو متقاعد کند

برای مقایسه باید اشاره کنیم که حدود ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری به فروش رسید و سری گلکسی S22 سامسونگ و گوشی وان‌پلاس ۱۰ پرو نقش بسیار پررنگی در به دست آمدن این آمار و ارقام داشته‌اند. این در حالی است که در سه‌ماهه دوم امسال تنها ۲۷۰ میلیون گوشی هوشمند به فروش رفته که افت قابل توجه ۹ درصدی را به دنبال داشته است.

سامسونگ در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با چالش‌های زیادی مواجه شد و نهایتا در آن سال ۲۵۰ میلیون گوشی هوشمند به فروش رساند. همه‌گیری در سال ۲۰۲۱ کمی کاهش یافت که این به وضوح به نفع این شرکت بود، زیرا سامسونگ ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند را تولید و ۲۷۰ میلیون از آن‌ها را روانه‌ی بازارهای جهانی کرد. اما هدف جدید این شرکت برای سال ۲۰۲۲ بسیار کمتر از سال‌های قبلی در نظر گرفته شده است.

سامسونگ 2022

یکی از تحلیلگران Canalys در این رابطه توضیح می‌دهد که کاهش تقاضا باعث به وجود آمدن نگرانی‌های زیادی برای زنجیره‌های تأمین گوشی‌های هوشمند شده است. وی امیدوار است که این مشکلات موقتی باشد و به‌زودی برطرف شود. با این حال، مشکلات لجستیکی و مرتبط با تولید همچنان ادامه خواهد داشت. این‌ها شامل مسائلی مانند محدودیت‌های واردات از کشورهای در حال توسعه است که منجر به تأخیر بیشتر در فرآیندهای گمرکی خواهد شد. البته به نظر می‌رسد که نه تنها سامسونگ، بلکه تقریباً همه‌ی شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند درگیر این مشکلات هستند. ظاهراً تنها شرکتی که به نظر می‌رسد تحت تاثیر این مسائل قرار نگرفته، اپل است.

  • گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ عمر باتری بهتری از S22 اولترا دارند

منبع: Gizmochina

نوشته سامسونگ عرضه‌ی گوشی‌های خود را برای سال ۲۰۲۲ کاهش می‌دهد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala