شیائومی در حال حاضر سری ۱۲ را به عنوان جدیدترین و بهترین پرچم‌داران خود در اختیار دارد. اما به نظر می‌رسد امسال قصد دارد یک ماه زودتر، یعنی در ماه نوامبر، از پرچم‌داران سری ۱۳ خود رونمایی کند. این در حالی است که شرکت چینی همین چند وقت پیش بود که از ۱۲S اولترا به عنوان یکی از پرچم‌داران سری ۱۲ خود رونمایی کرد. اگرچه این گوشی فقط در کشور چین در دسترس قرار گرفته اما با این حال فاصله‌ی آن با نسل بعد خیلی زیاد نیست که این، اهمیت پرچم‌داران را در دنیای امروزی نشان می‌دهد.

سری شیائومی ۱۳ اگرچه باید تا کمتر از سه ماه دیگر رونمایی شوند، اما تاکنون خبرهای خیلی زیادی راجع به آن‌ها نشنیده‌ایم. بیشتر خبرها در رابطه با نمایشگر و کیفیت ساخت آن‌هاست چرا که می‌دانیم این گوشی‌ها قرار است از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ یا حتی نماینده‌ی جدید مدیاتک به عنوان قلب تپنده بهره ببرند که ظاهرا کوالکام قصد دارد در ماه نوامبر به جای دسامبر از آن رونمایی کند. البته نمی‌خواهیم در این مطلب راجع به تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام صحبت کنیم اما یک اشاره‌ی کوچکی به آن می‌کنیم؛ اینطور که به نظر می‌رسد، در این نسل قرار است هم چینش تراشه‌ها تغییر کند و هم اینکه ظاهرا از لحاظ مصرف انرژی وضعیت بسیار بهتری را در مقایسه با نسل کنونی شاهد خواهیم بود.

بر می‌گردیم به شیائومی ۱۳. محصولی که باز هم خبر جدید، در رابطه با نمایشگر آن است. افشاگر چینی معروف یعنی Digital Chat Station، مدعی شده شیائومی می‌خواهد سری ۱۳ از پرچم‌داران خود را در مدل‌های مختلف رونمایی و راهی بازار کند. یکی از این مدل‌ها، به احتمال زیاد مدل استاندارد قرار است نمایشگر تختی داشته باشد. یک مدل دیگر که طبیعتا پرو خواهد بود، نمایشگری منحنی خواهد داشت. این نوع طراحی مدت‌هاست که در گوشی‌های شرکت چینی استفاده می‌شود و حتی یک سری دیگر از شرکت‌ها نظیر سامسونگ هم از آن پیروی کرده و فقط محصولات پریمیوم را به نمایشگری منحنی مجهز می‌کنند.

شیائومی 13 گلکسی S22

مدل پرو از این سری قطعا اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را به عنوان قلب تپنده در اختیار خواهد داشت اما نمی‌دانیم آیا مدل استاندارد هم از همین پردازنده استفاده خواهد کرد یا خیر. شاید شیائومی تصمیم بگیرد از تراشه‌ی ساخت مدیاتک در این مدل استفاده کند که آن هم اصلا خبر بدی نیست چون مدیاتک این روزها عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه‌ی تولید تراشه دارد؛ خصوصا در زمینه‌ی پایدار ساختن آن‌ها چون در تست‌ها دیدیم که حتی یک تراشه‌ی میان‌رده مثل دایمنسیتی ۸۱۰۰ هم توانست بسیاری از تراشه‌های بالارده را در تست پایداری شکست دهد.

شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو از هر تراشه‌ای که بهره ببرند، این تراشه قطعا پرچم‌دار خواهد بود بنابراین خیلی روی آن مانور نمی‌دهیم. آنچه باعث شده کمی در رابطه با این محصولات هیجان‌زده شویم، فناوری جالبی است که در آن‌ها بکار گرفته شده است. این فناوری باز هم درون نمایشگر آن‌هاست. ظاهرا دوربین سلفی این گوشی‌ها باز هم قرار است به صورت حفره‌ای درون نمایشگر تعبیه شود اما ظاهرا حواشی اطراف این پنل به خاطر فناوری جدیدی که شیائومی قصد دارد استفاده کند، بسیار کاهش خواهد داشت.

اخیرا شنیده بودیم سامسونگ پنل‌های جدید خود را به گونه‌ای طراحی کرده که حواشی تقریبا به صفر رسیده است. در واقع کاری که سامسونگ کرده این بوده که از چسب‌های شفاف استفاده کند و از آن‌جایی هم که این شرکت قصد دارد تولید نمایشگر ۲K با پنل E5 (یا جدیدتر) از نوع LTPO شیائومی ۱۳ را بر عهده بگیرد، بنابراین باید انتظار داشته باشیم این گوشی‌ها از لحاظ زیبایی، بسیار زیبا باشند.

لازم به ذکر است سری شیائومی ۱۳ قرار است در ماه نوامبر رسما در دسترس قرار بگیرند. حالا نمی‌دانیم این اتفاق دقیقا در چه روزی رخ خواهد داد.

  • ردمی K50 اولترا با شارژ ۱۲۰ واتی و قیمت ۴۴۵ دلاری از راه رسید
  • سری شیائومی ۱۳ شاید از لحاظ طراحی شبیه به گلکسی S22 باشد
  • سری شیائومی ۱۳ با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ پاییز امسال معرفی می‌شود

 

منبع: NotebookCheck

نوشته شیائومی ۱۳ حاشیه بسیار کمی اطراف نمایشگر خواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala