اینکه آیا این افزایش ظرفیت در همه‌ی مدل‌های سری گلکسی S23 سامسونگ اعمال خواهد شد یا تنها در نسخه‌ی استاندارد این سری، هنوز اطلاعات دقیقی در این رابطه منتشر نشده است. اما گزارش‌هایی که پیش‌تر مطرح شده بود نشان می‌دهند که ممکن است همه‌ی اعضای این سری جدید پرچم‌دار با باتری بزرگ‌تر روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند شوند.

  • سامسونگ شاید همزمان با سری گلکسی S23 از شارژر جدیدی رونمایی کند

گلکسی S23

گزارشی جدید از یک نشریه کره‌ای ادعا می‌کند که نسخه‌ی استاندارد گلکسی S23 در مقایسه با باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی S22 شاهد افزایش جزئی ۵ درصدی در ظرفیت باتری خود خواهد بود. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در هنگام افزایش ظرفیت باتری یک گوشی هوشمند مطرح می‌شود، فضای اشغال شده توسط آن باتری است. این فضا همچنان یک محدودیت اصلی به شمار می‌رود و دست بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند را برای استفاده از باتری‌های پر ظرفیت‌تر بسته است.

هدف اصلی این شرکت‌ها این است که یک باتری بزرگ‌تر را بدون نیاز به ضخیم کردن غیرضروری بدنه‌ی گوشی هوشمند، درون آن تعبیه کنند. بنابراین همچنان باید پیشرفت‌های بسیار بیشتری در حوزه شارژدهی باتری صورت بگیرد تا کاربران دیگر دغدغه‌ای بابت کمبود شارژ گوشی‌های هوشمند خود نداشته باشند. شرکت «سامسونگ SDI»، یکی از تأمین‌کنندگان باتری گوشی‌های هوشمند گلکسی، اکنون از فناوری انباشتگی برای افزایش ظرفیت باتری‌های کوچک استفاده می‌کند.

اگر چه غول کره‌ای دنیای فناوری اطلاعات رسمی را درباره‌ی مشخصات فنی گوشی‌های هوشمند سری S23 منتشر نکرده، اما در رابطه با این موضوع خبرهای متعددی توسط برخی افشاگران حوزه فناوری فاش شده است. اخیراً گوشی گلکسی S23 پلاس، گواهینامه‌ی مربوط به باتری خود را دریافت کرده، اما به دلیل تار بودن تصویر آن، ظرفیت باتری این گوشی هوشمند هنوز مشخص نیست. در مورد گلکسی S23 اولترا نیز باید اشاره کنیم که بر اساس شایعات این گوشی احتمالا همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نسل قبلی خود را خواهد داشت. اگرچه با این تفاسیر پرچم‌دار بعدی این شرکت ظرفیت باتری بیشتری نخواهد داشت، اما از نظر تئوری باید به لطف ارتقاء سایر قطعات، عملکرد بالاتر و بازده‌ی انرژی بهتر شارژدهی بیشتری را به کاربران ارائه دهد.

از آن جا که گلکسی S23 اولترا به عنوان قدرتمندترین پرچم‌دار سال ۲۰۲۳ سامسونگ شناخته می‌شود، گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با مشخصات این گوشی مطرح شده که اکثر آن‌ها به سیستم دوربین این گوشی هوشمند مربوط می‌شود. در این راستا تحلیلگران حوزه‌ی فناوری بر این باور هستند که این گوشی هوشمند قدرتمند از سنسورهای ISOCELL HP1 یا ISOCELL HP3 موجود استفاده نمی‌کند، بلکه با سنسور دوربین جدیدی را که سامسونگ هنوز معرفی نکرده، به کاربران عرضه می‌شود. این شرکت ظاهراً قصد دارد دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سال گذشته گلکسی S22 اولترا را با یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی جایگزین کند.

با توجه به این موضوع که سنسورهای ISOCELL HP1 و HP3 به ترتیب دارای پیکسل‌های ۰.۶۴ و ۰.۵۶ میکرومتری هستند، افشاگران پیش‌بینی می‌کنند که سنسور ISOCELL HP2 می‌تواند به عنوان دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا با پیکسل‌های ۰.۶۰ میکرومتری به انجام وظیفه بپردازد. همچنین گفته می‌شود که این سنسور فقط اندکی بزرگ‌تر از سنسور بکار رفته در نمونه‌ی ۱۰۸ مگاپیکسلی در S22 اولترا خواهد بود که اندازه‌ی سنسور آن به ۱/۱٫۳۳ اینچ و گشودگی دیافراگم آن هم به F/1.8 می‌رسد.

گلکسی S23

جدا از بخش دوربین، پیش‌تر گفته می‌شد که سامسونگ قصد دارد برای گوشی‌های پرچم‌دار سال بعد خود تنها از تراشه‌ی ساخت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کند. اما طبق خبری که اخیراً منتشر شده، این شرکت در  حال کار روی تولید تراشه‌ی اگزینوس ۲۳۰۰ است تا گلکسی S23 را در برخی از بازارها به این تراشه معرفی نشده مجهز کند. انتظار می‌رود در هفته‌های آینده خبرهای بیشتری از این سری جدید پرچم‌دار در رسانه‌های خبری مطرح شود.

  • آیا عرضه‌ی گلکسی S23 با تراشه‌ی اگزینوس اشتباه بزرگی است؟

منبع: Sammobile

نوشته گلکسی S23 ممکن است با باتری بزرگ‌تر عرضه شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala