در حال حاضر سامسونگ به جز گلکسی زد فولد ۳ و زد فولد ۴، محصولی ندارد که درون آن از فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده شده باشد. اما این شرکت کره‌ای به‌تازگی پتنتی را در دفتر مالکیت فکری کره‌ی جنوبی (KIPRIS) به ثبت رسانده که طبق توضیحات، به نظر می‌رسد فناوری دوربین زیر نمایشگر دوگانه باشد.

اینطور که به نظر می‌رسد، سامسونگ در ماه مه سال ۲۰۲۱ بود که درخواست ثبت این پتنت را داد. این یعنی قبل از اینکه گلکسی زد فولد ۳ اصلا رونمایی شود، سامسونگ اقدامات لازم برای ثبت آن را انجام داد اما امروز شاهد انتشار این پتنت بودیم.

در این پتنت همانطور که گفته شده فناوری دوربین زیر نمایشگر دوگانه را شاهد هستیم که می‌تواند با اسکن کردن چهره‌ی افراد از چندین جهات مختلف به صورت همزمان، فرایند تشخیص چهره را بهبود ببخشد. این یعنی در واقع اسکن به صورت سه‌بعدی صورت می‌گیرد. در همین اسناد آمده که این فناوری قادر است حتی اندازه‌ی مردمک چشم را هم برای بهود امنیت بیومتریک، محاسبه کند.

  • توانایی زوم گلکسی S22 اولترا شاید توسط ویوو X90 پرو پلاس به چالش کشیده شود

سامسونگ احتمالا برنامه‌های زیادی برای فناوری دوربین زیر نمایشگر دارد‌

دوربین زیر نمایشگر در گلکسی زد فولد ۳ در زیر نمایشگر تاشو قرار دارد و سنسور آن ۴ مگاپیکسلی است. گشودگی دیافراگم آن هم به F/1.8 می‌رسد. در گلکسی زد فولد ۴ هم دقیقا از همین سنسور استفاده شده با این تفاوت که سامسونگ توانسته با بکارگیری فناوری جدیدتر، آن را بهتر در زیر نمایشگر پنهان کند. هرچند این فناوری هنوز آنقدر به بلوغ نرسیده که نتوان با چشم آن را دید.

به نظر می‌رسد سامسونگ یک سری برنامه‌هایی برای فناوری دوربین زیر نمایشگر دوگانه دارد اما نمی‌دانیم چه زمانی ممکن است محصولی با این فناوری راهی بازار شود. از طرفی پتنت‌ها هیچوقت به صورت تضمینی به ما نمی‌گویند که محصولی مجهز به یک فناوری خاص قرار است چه زمانی راهی بازار شود (اگر اصلا این اتفاق رخ دهد). اما قضیه‌ی سامسونگ اندکی فرق دارد. این شرکت کره‌ای نه یکبار بلکه دوبار توانسته این فناوری را در محصولاتش استفاده کند و به همین خاطر احتمالش وجود دارد که برای بار سوم، یک تغییر محسوس در آن به وجود بیاورد. با این حال نباید انتظار داشت گلکسی S23 به این فناوری مجهز شود.

هرچه که هست، به نظر می‌رسد سامسونگ در نظر دارد در آینده، گوشی‌هایش را بدون هیچگونه حفره‌ای روی نمایشگر راهی بازار کند. کاملا برخلاف اپل که ترجیح داده ناچ را به حفره تبدیل کرده و برای اینکه کاربران کمتر متوجه حفره‌ها شوند، جزیره پویا را به گوشی‌هایش اضافه کند.

همانطور که گفته شده، چون این خبر بر اساس پتنتی است که به ثبت رسیده، نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم چه زمانی شاهد رونمایی از محصولی با پشتیبانی از فناوری دوربین زیر نمایشگر دوگانه خواهیم بود. باید منتظر ماند و دید تصمیم سامسونگ چیست.

  • گلکسی S23 دوربین زیر نمایشگر نخواهد داشت؛ اما S24 شاید

منبع: SamMobile

نوشته سامسونگ روی سیستم دوربین زیر نمایشگر دوگانه برای بهبود تشخیص چهره کار می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala