شیائومی گاهی اوقات به جای عرضه‌ی گوشی‌های کاملا جدید، تصمیم می‌گیرد همان گوشی‌های قدیمی را با اندکی تغییر دوباره راهی بازار کند. برای مثال ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی محصولی است با همین نام که در سال ۲۰۱۹ راهی بازار شد و توانست فروش بسیار خوبی هم داشته باشد.

حالا شیائومی همین سیاست را روی یک گوشی دیگر از سری ردمی نوت اجرا کرد. با توجه به اطلاعاتی که به‌تازگی منتشر شده، محصولی با نام رمز «Sweet» (شیرینی) که در واقع همان ردمی نوت ۱۱ پرو ۲۰۲۳ است با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۲ در کنسول گوگل پلی دیده شده و این یعنی شیائومی در نظر دارد محصولی که اوایل امسال با تراشه‌ی هلیو G96 راهی بازار کرده را به‌زودی با پردازنده‌ای جدید راهی بازار کند.

ردمی نوت 11 پرو (2023)

اسنپدراگون ۷۱۲ تراشه‌ای ۱۰ نانومتری است که در سال ۲۰۱۹ راهی بازار شد و از ۸ هسته بهره می‌برد. ۲ هسته از نوع Cortex-A75 با فرکانس ۲٫۳ و ۶ هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز. پردازنده‌ی گرافیکی آن هم آدرنو ۶۱۶ است تا بدین ترتیب خیلی نتوان روی عملکرد پردازشی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. از آن‌جایی هم که این گوشی قرار است در سال ۲۰۲۳ راهی بازار شود، اسنپدراگون ۷۱۲ در واقع به یک تراشه‌‌ی اقتصادی و رده‌پایین تبدیل خواهد شد. هرچند در نهایت بهتر از هلیو G96 بکار رفته در مدل ۲۰۲۲ خواهد بود.

در چینش دوربین‌ها هم یک سری تفاوت‌هایی بین دو مدل وجود دارد. تغییر چینش دوربین‌ها باعث شده این گوشی به شدت شبیه به ردمی نوت ۱۰ پرو شود. محصولی که از تراشه‌‌ی جدیدتر و قدرتمند اسنپدراگون ۷۳۲G به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. اگر شیائومی در نوع دوربین ها تغییری ایجاد نکند، ردمی نوت ۱۱ پرو (۲۰۲۳) هم مثل نوت ۱۰ پرو و نوت ۱۱ پرو به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی از نوع ماکرو و سنجش عمق مجهز خواهد شد. تنها فرق نوت ۱۰ پرو و ۱۱ پرو در بخش دوربین هم سنسور ماکرو است که در مدل قدیمی‌تر سنسوری به بزرگی ۵ مگاپیکسل را شاهد هستیم. حال نمی‌دانیم ردمی نوت ۱۱ پرو ۲۰۲۳ از این حیث شبیه به ردمی نوت ۱۰ پرو خواهد بود یا نوت ۱۱ پرو.

ردمی نوت 11 پرو (2023)

شاید این پرسش برای شما هم پیش آمده باشد که چرا شیائومی همان ردمی نوت ۱۰ پرو را که پردازنده‌ی به مراتب قدرتمندتر و امکان فیلم‌برداری ۴K دارد را دوباره با سیستم‌عاملی جدید وارد بازار نمی‌کند. البته این شرکت چینی ردمی نوت ۱۱ پرو را به یک سری قابلیت‌های خوب نظیر شارژر ۶۷ واتی (به‌جای ۳۳ واتی در نوت ۱۰ پرو) و نمایشگر روشن‌تر ۷۰۰ نیتی (به‌جای ۴۵۰ نیت) مجهز کرده است. هرچند نمی‌دانیم آیا مدل ۲۰۲۳ هم این برتری‌ها را حفظ خواهد کرد یا خیر.

در رابطه با نمایشگر ردمی نوت ۱۱ پرو ۲۰۲۳ فقط نوشته شده که این محصول به پنلی از جنس AMOLED با اندازه‌ی ۶٫۶۷ اینچ با وضوح تصویر ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل مجهز خواهد شد. متاسفانه در رابطه با تاریخ رونمایی یا عرضه‌ی این محصول هیچ خبر خاصی اعلام نشده ولی با توجه به اینکه ردمی نوت ۱۱ پرو در سال ۲۰۲۲ راهی بازار شده، بعید به نظر می‌رسد این گوشی را امسال در بازار شاهد باشیم. به احتمال زیاد نوت ۱۱ پرو (۲۰۲۳) هم در ماه ژانویه سال آینده، یعنی درست یک سال بعد از رونمایی از مدل ۲۰۲۲ راهی بازار خواهد شد. حال باید منتظر ماند و دید خود شیائومی چه اطلاعاتی در این رابطه منتشر می‌کند.

  • سری ردمی نوت ۱۲ با دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی راهی بازار می‌شود

منبع: GSMArena

نوشته ردمی نوت ۱۱ پرو (۲۰۲۳) با اسنپدراگون ۷۱۲ در کنسول گوگل پلی دیده شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala