اینطور که به نظر می‌رسد، شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند تقریبا از ایجاد تغییرات در طراحی و قابلیت‌های گوشی‌های خود خسته شده‌اند و تصمیم دارند به‌جای رونمایی از یک گوشی کاملا جدید از لحاظ ظاهر و مشخصات فنی، گوشی‌های قدیمی را با سخت‌افزاری به‌روزتر راهی بازار کنند. البته اگر گوشی‌های سری گلکسی زد سامسونگ را ندید بگیریم، باید بگوییم این شرکت هم ظاهرا می‌خواهد مسیر اپل را در طراحی پرچم‌داران سری S خود در پیش بگیرد. یعنی عرضه‌ی آن‌ها با کمترین تغییر در مقایسه با قبل.

اپل وقتی از سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد، جز تغییر در طراحی دو مدل پرو که آن هم فقط به حذف ناچ و تعبیه‌ی حفره روی نمایشگر خلاصه می‌شود، هیچ تفاوت معنادار دیگری را مشاهده نکردیم. حالا به نظر می‌رسد اتفاق مشابهی را باید برای پرچم‌داران سری گلکسی S23 هم شاهد باشیم. یعنی این گوشی‌ها بدون تغییری خاص در مقایسه با قبل راهی بازار خواهند شد. این خبر را یکی از معروف‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری یعنی Ice Universe منتشر کرده؛ شخصی که غالب صحبت‌هایش در رابطه با گجت‌های هوشمند درست از آب در آمده است.

  • سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 چندان بزرگ‌تر از انتظار نخواهد بود

این افشاگر مدعی شده جز تراشه، هیچ چیز دیگری بین دو نسل (سری S22 و S23) تغییر نکرده است. البته منظور دو مدل استاندارد و پلاس هستند چرا که ظاهرا مدل اولترا قرار است یک سری تغییرات محسوس‌تری داشته باشد که از جمله این موارد می‌توان به نمایشگر جدیدتر و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اشاره کرد. اما آیا این تغییرات کافی هستند؟

به صورت کلی این باور اکنون بین جامعه‌ی فناوری وجود دارد که گوشی‌های هوشمند طی چند سال اخیر کسل‌کننده شده‌اند. بیشتر ارتقاها هم به تراشه و بزرگ‌تر شدن مگاپیکسل دوربین خلاصه شده است. البته یک سری محصولات هم هستند مثل گوشی‌های تاشو که در حال حاضر برای کاربران خاص و جذاب به نظر می‌رسند اما گوشی‌های معمولی چند سالی است که دیگر از مفهوم «انقلابی» فاصله گرفته‌اند.

سامسونگ هم که این روزها تمرکز خود را غالبا روی گوشی‌های تاشو معطوف کرده، به نظر می‌رسد دیگر نمی‌خواهد خیلی روی طراحی گوشی‌های معمولی تمرکز کند. این شرکت کره‌ای انتظار دارد در آینده‌ای نزدیک (طبق پیش‌بینی خود شرکت در سال ۲۰۲۵) فروش گوشی‌های تاشو بیشتر از گوشی‌های سری گلکسی S شود. اما این نمی‌تواند توجیه خوبی باشد. اعداد و ارقام نشان می‌دهد که این شرکت در بازار گوشی‌های بالارده وضعیت خوبی ندارد. اگر سامسونگ بخواهد در آینده موفق باقی بماند باید تغییرات بیشتری جز فقط پردازنده برای گوشی‌های نسل جدید خود در نظر بگیرد.

با این حال باید منتظر ماند و دید آیا صحبت‌های Ice Universe درست از آب در می‌آیند یا خیر. فعلا که خبرها و شایعات به گفته‌های این افشاگر دامن زده‌اند.

  • مشخصات شارژر گلکسی S23 اولترا فاش شد؛ تغییری در کار نیست

منبع: PhoneArena

نوشته یک افشاگر معروف‌: گلکسی S23 هیچ فرقی با نسل قبل نخواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala