اپل اگرچه پنل بهترین گوشی‌های خود را غالبا از سامسونگ خریداری می‌کند اما معمولا یک سری فناوری‌های خاص هم در آن بکار می‌برد تا بدین ترتیب آن را طبق سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کند. نتیجه‌ی این شخصی‌سازی در آیفون ۱۳ پرو مکس به کسب رتبه‌ی نخست توسط این گوشی در بخش نمایشگر انجامید.

آیفون ۱۳ پرو مکس حدودا یک سال این عنوان را حفظ کرد و الان هم جانشین آن یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس توانسته از دیسپلی‌میت امتیاز عالی +A را دریافت کند. اگرچه نتیجه‌ی این تست بسیار طولانی است اما یکی از عجیب‌ترین نکات در رابطه با آن، بیشینه‌ی روشنایی ۲۳۰۰ نیت بوده است؛ در حالی که اپل در مراسم رونمایی از این محصول مدعی شد بیشینه‌ی روشنایی گوشی‌های جدیدش به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد.

به صورت کلی تعداد تست‌های صورت گرفته بسیار زیاد بوده است اما نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس توانست تقریبا در تمامی آن‌ها از دقت در نمایش رنگ گرفته تا میزان کنتراست و… بی‌نقص و عالی عمل کند.

از آن‌جایی که سامسونگ در ساخت این نمایشگر از جدیدترین فناوری‌های خود استفاده کرده، تعجبی هم نداشته که آیفون ۱۴ پرو مکس توانسته چنین جایگاهی را بدست بیاورد. گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد از همین پنل در گوشی گلکسی S23 اولترا هم استفاده کند. محصولی که قرار است اوایل سال ۲۰۲۳ به عنوان قدرتمندترین پرچم‌دار سامسونگ راهی بازار شود و شاید بتواند به لطف فناوری‌های پیشرفته‌ای که سامسونگ در نمایشگر آن تعبیه می‌کند، حتی آیفون ۱۴ پرو مکس را هم از پیش رو بردارد.

از آن‌جایی هم که سامسونگ وقت کافی برای بهبود نمایشگر پرچم‌دار مورد انتظار خود دارد، باید منتظر ماند و دید آیا گلکسی S23 اولترا در بخش نمایشگر می‌تواند قدرتمندترین پرچم‌دار اپل را شکست دهد یا خیر.

  • آیفون ۱۴ پرو در برابر ۱۳ پرو؛ نمایشگر متفاوت و عملکرد نسبتا بهتر

منبع: NotebookCheck

نوشته دیسپلی‌میت عنوان «بهترین نمایشگر گوشی» را به آیفون ۱۴ پرو مکس داد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala