در بازار گوشی‌های هوشمند، شرکت آنر یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ به حساب می‌آید که توانسته حتی بعد از قطع همکاری با هواوی هم روند خوب تولیدات گوشی‌های هوشمند خود را حفظ کند. آن طور که به نظر می‌رسد، این شرکت قصد دارد در اوایل ۲۰۲۳ از سری جدید آنر مجیک ۵ رونمایی کند. یک افشاگر چینی در شبکه‌ی اجتماعی ویبو برخی اطلاعات در مورد گوشی‌های پرچم‌دار جدید آنر مجیک ۵ و آنر مجیک ۵ پرو را منتشر کرده است. طبق این افشاگری صورت گرفته، جدیدترین گوشی‌های هوشمند سری آنر مجیک ۵ از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به عنوان قلب تپنده بهره می‌برند.

  • گوشی آنر X6 با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معرفی شد

سری آنر مجیک 5

با توجه به این موضوع که گوشی‌های جدید آنر پرچم‌داران آینده این شرکت هستند، بنابراین استفاده از تراشه‌ی جدید پرچم‌دار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خیلی جای تعجب ندارد. این تراشه‌ی جدید طراحی بسیار متفاوتی نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت و از ۴ قسمت تشکیل خواهد شد. در این پردازنده که با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC تولید می‌شود، ظاهراً یک هسته‌ی Cortex-X3، دو هسته‌ی Cortex-A720، دو هسته‌ی Cortex-A710 و ۳ هسته‌ی Cortex-A510 انجام وظیفه خواهند کرد. همچنین به گفته‌ی کوالکام، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره‌وری انرژی را در اولویت قرار داده است.

این افشاگر در ادامه‌ی گزارش خود ادعا کرده که سری مجیک ۵ با سیستم دوربین قدرتمندتری نسبت به نسل قبلی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. او همچنین بازه‌ی زمانی احتمالی رونمایی از گوشی‌های پرچم‌دار آنر را فاش کرده که بر اساس آن این سری جدید بین ماه‌های مارس و آوریل سال آینده عرضه خواهد شد. البته هنوز این اطلاعات، توسط این شرکت تأیید نشده و باید منتظر اعلام رسمی آن باشیم.

گوشی آنر مجیک ۵ پرو که گوشی قدرتمندتر این سری به حساب می‌آید، طبق شایعات مجهز به نمایشگر ۶.۸ اینچی AMOLED است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن ۱۳۴۴ در ۲۷۷۲ پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر ۱۲۰۰ نیت، نسبت بدنه به تصویر ۱۸.۵:۹ و تراکم پیکسلی ۴۵۶ ppi پشتیبانی خواهد کرد. حفره‌ی نمایشگر این گوشی احتمالاً میزبان دو دوربین سلفی خواهد بود و گوریلا گلس ویکتوس نیز به عنوان محافظ نمایشگر به انجام وظیفه می‌پردازد.

در مورد پیکربندی این گوشی اطلاعات چندانی در دسترس نیست، اما گفته می‌شود که تا حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را پشتیبانی می‌کند. آنر ظاهراً در قاب پشتی این گوشی هوشمند یک سیستم دوربین چهارگانه را تعبیه می‌کند که دوربین اصلی آن سنسور ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. در کنار این سنسور، دو دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اولترا واید و مونوکروم و یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز قرار دارند. روی پنل جلویی این گوشی هوشمند نیز دو دوربین سلفی ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی تعبیه خواهد شد که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.

سری آنر مجیک 5

گفته می‌شود که یک باتری با ظرفیت ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت هم به عنوان منبع تغذیه‌ی این گوشی هوشمند به انجام وظیفه می‌پردازد که با شارژر ۶۵ واتی به سرعت انرژی مجدد آن تأمین می‌شود. سیستم‌عامل اندروید ۱۳ نیز به صورت پیش‌فرض روی این گوشی هوشمند پرچم‌دار نصب خواهد شد. انتظار می‌رود در روزهای آینده اطلاعات و مشخصات دقیق‌تری از سری آنر مجیک ۵ در رسانه‌های خبری مطرح شود.

  • آنر با بیرون آمدن از سایه‌ی هواوی می‌خواهد بازارهای غرب را تسخیر کند

منبع: Gizmochina

نوشته سری آنر مجیک ۵ با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در راه است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala