تونی بلوینس، معاون بخش تدارکات اپل قرار است به‌زودی از این شرکت جدا شود. دلیل این جدایی غیرمنتظره هم حرف‌های زشت و زننده‌ای بود که او در یک ویدیو به زبان آورد؛ ویدیویی که توسط یک کاربر با نام دنیل مک در تیک‌تاک منتشر شد و سر و صدای زیادی هم به پا کرد.

ماجرا از این قرار است که دنیل مک تصمیم می‌گیرد از کسانی که خودروهای لوکس و گران‌قیمت دارند ویدیویی تهیه کرده و از آن‌ها بپرسد که کارشان چیست. وقتی او بلوینس را در خودروی مرسدس بنز SLR مک‌لارن می‌بیند از او همین سوال را می‌پرسد. بلوینس هم علی‌‌رغم اینکه در سخنوری ماهر است، به شکل عجیبی به این پرسش در کمال خامی و البته از نظر بعضی‌ها، توهین‌آمیز پاسخ داد. او گفت که خودروهای گران‌قیمتی دارد، گلف بازی می‌کند و در آخر هفته به تعطیلات می‌رود و به خوش‌گذرانی مشغول است.

او همچنین در لابلای صحبت‌های خود به یک سری کارهای دیگر هم اشاره کرد که این موضوع خیلی به مذاق کاربران خوش نیامد و باعث شد اپل هم به این ماجرا ورود کند. بلوینس یک مقام ارشد در اپل به حساب می‌آمد و به عنوان نائب رئیس بخش تدارکات اپل فعالیت می‌کرد. وظیفه‌ی او این بوده که با تأمین‌کنندگان و شرکای تجاری اپل همکاری کند. جالب است بدانید در قراردادی که اپل با شرکت گلوبال‌استار برای آوردن قابلیت ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های سری آیفون ۱۴ امضا کرد، او هم بخشی از تیم این شرکت کوپرتینویی در این قرارداد بود.

شهرت بلوینس اما به خاطر مهارتش در مذاکره است. اپل در بسیاری از مواقع بلوینس را برای کاهش هزینه‌های خود برای صحبت با تأمین‌کنندگان مأمور می‌کرد. در سال ۲۰۲۰، وال استریت جورنال به این موضوع نیز اشاره کرد که در شرکت اپل به بلوینس لقب «the Blevinator» داده‌اند چرا که او در مذاکره واقعا سرسخت و ماهر است. گفته می‌شود بلوینس کسی بوده که در دعوای بین کوالکام و اپل، کوالکام را از بهره‌ی مالکانه محروم کرد و علاوه بر این ها، شخصا از طرف تیم کوک برای انجام مذاکرات در اپل پارک برگزیده شده بود.

اپل بعد از شنیدن ماجرایی که در ویدیوی یادشده رخ داد تصمیم گرفت به بررسی این موضوع بپردازد و بعد از اینکه مشخص شد بلوینس چه اشتباهی مرتکب شده، تصمیم گرفت او را از ریاست تیمش برکنار کند. بلوینس هم در گفت‌و‌گویی با بلومبرگ ضمن اعتراف به بیان حرف‌های نه چندان جالبش گفت که متأسف است و از تمام کسانی که به خاطر صحبت‌هایش به آن‌ها توهین شده عذرخواهی کرد.

یکی از سخنگویان اپل در رابطه با این موضوع گفته که بلوینس قرار است از این شرکت جدا شود. بعد از جدایی بلوینس، جف ویلیامز، نائب رئیس ارشد بخش عملیات اپل نظارت تیم او را در اپل بر عهده خواهد گرفت. البته فعلا هنوز مشخص نشده که بلوینس چه زمانی از اپل جدا می‌شود اما به نظر می‌رسد جدایی او قطعی باشد.

  • کو: گزارش کاهش تولید آیفون ۱۴ اپل عجیب است!

منبع: MacRumors

نوشته اپل معاون بخش تدارکات خود را به خاطر شوخی توهین‌آمیزش اخراج می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala