تاکنون در رابطه با گوشی‌های سری گلکسی S23 خبرهای متعددی منتشر شده که در بسیاری از آن‌ها به عدم تغییر چشمگیر این گوشی‌ها از لحاظ شکل ظاهری در مقایسه با نسل قبل اشاره شده است. البته خبرهای مربوط به گلکسی S23 اولترا اندکی متفاوت هستند چرا که به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد این گوشی را با قابلیت‌های خوبی راهی بازار کند.

از جمله قابلیت‌هایی که قرار است در گلکسی S23 اولترا قرار بگیرد می‌توان به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و سنسور اثر انگشت جدید کوالکام اشاره کرد. اما اینطور که به نظر می‌رسد، دوربین تله‌فوتوی این گوشی قرار نیست حداقل از لحاظ اندازه‌ی سنسور تغییر خاصی در مقایسه با قبل داشته باشد. ولی خبری که به‌تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که سامسونگ ظاهرا در نظر دارد دوربین تله‌فوتوی این گوشی را به لرزشگیر سنسور شیفت مجهز کند. لرزشگیر پیشرفته‌ای که در حال حاضر در گوشی‌های جدید اپل هم مورد استفاده قرار گرفته است و عملکرد بسیار خوبی هم دارد.

طبق اطلاعات منتشر شده، ظاهرا سامسونگ از اواخر سال ۲۰۲۱ در حال آزمایش و بررسی فناوری سنسور شیفت بوده اما سال گذشته جزئیات زیادی در این رابطه منتشر نشده بود. حالا سامسونگ درخواست ثبت پتنتی را در سازمان مالکیت فکری جهانی (WIPO) ارسال کرده که مربوط به دوربینی تله‌فوتو با لرزشگیر سنسور شیفت است. اگرچه اصلا اشاره‌ای به این موضوع نشده که این دوربین قرار است در گلکسی S23 اولترا بکار گرفته شود اما چون این گوشی در واقع پرچم‌دار پریمیوم سامسونگ به حساب می‌آید، انتظار می‌رود به چنین دوربینی مجهز شود.

  • رندرهای گلکسی S23 اولترا از طراحی مشابه نسل قبلی خبر می‌دهند

گلکسی S23 اولترا تله‌فوتو

با این حال نباید فراموش کرد که این یک پتنت است و معمولا نمی‌توان با مشاهده‌ی یک پتنت با قاطعیت در رابطه با اینکه آیا واقعا آن را در دنیای واقعی شاهد خواهیم بود یا خیر نظر داد. باید منتظر ماند و دید چه خبرهای بیشتری در رابطه با این موضوع طی روزهای آتی منتشر می‌شود.

سامسونگ نمی‌خواهد از اپل عقب بماند

سامسونگ در زمینه‌ی لرزشگیر در حال حاضر اندکی عقب‌تر از اپل ایستاده و اگرچه در گلکسی S22 اولترا از لرزشگیر بسیار قدرتمندی استفاده کرده اما باز هم اپل به لطف لرزشگیر سنسور شیفت عملکرد بهتری در این زمینه دارد. اما از سویی دیگر سامسونگ یکی از معدود شرکت‌هایی است که توانسته دوربین تله‌فوتویی با زوم ۱۰ برابری را درون گوشی‌های سری اولترای خود تعبیه کند که ترکیب آن با لرزشگیر قدرتمند سنسور شیفت می‌تواند به یکی از نقاط قوت اصلی آن‌ها تبدیل شود. هرچند نمی‌دانیم آیا سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری اپتیکال هم این قابلیت را دریافت خواهد کرد یا خیر.

گلکسی S23 اولترا تله‌فوتو

همچنین حتی اگر دوربین تله‌فوتو در گلکسی S23 اولترا هم از لرزشگیر سنسور شیفت پشتیبانی کند، تضمینی نیست که از این فناوری در سایر دوربین‌ها نظیر دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیسکلی هم استفاده شود. همچنین نمی‌دانیم آیا دو مدل پلاس و استاندارد هم به این فناوری مجهز خواهند شد یا خیر. البته گفته می‌شود دوربین تله‌فوتوی دوم و قدرتمندتر گلکسی S23 اولترا مثل دو نسل قبل ۱۰ برابر قابلیت زوم اپتیکال و ۱۰۰ برابر زوم هیبریدی خواهد داشت که این یعنی بهره‌مندی از لرزشگیری قدرتمند برای آن بسیار واجب‌تر از سایر سنسورهاست چرا که کمک می‌کند در شرایط نوری نامساعد هم بشود از سوژه‌هایی که در فواصل دور هستند تصاویری با جزئیات بالا ثبت کرد.

سامسونگ به احتمال زیاد قصد دارد در ماه ژانویه‌ی امسال یعنی اندکی زودتر از انتظار از گوشی‌های سری گلکسی S23 رونمایی کند. در نتیجه احتمالش بالاست که طی روزهای آتی خبرهای بسیار بیشتری در رابطه با این محصولات منتشر شود.

  • اولین رندرهای گلکسی S23 و S23 پلاس طراحی متفاوت آن‌ها را نشان می‌دهند

منبع: SamMobile

نوشته گلکسی S23 اولترا شاید به دوربین تله‌فوتو با لرزشگیر سنسور شیفت مجهز شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala