پوکو یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت شیائومی است که موفق شده با تولید گوشی‌های هوشمند باکیفیت و قیمت مناسب نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند. در ادامه‌ی این روند، این شرکت قصد دارد به‌زودی از گوشی هوشمند جدیدش با نام پوکو X5 5G رونمایی کند. طبق اطلاعات منتشر شده از پایگاه داده IMEI، این گوشی هوشمند جدید در بازارهای جهانی، هند و چین در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. شماره مدل این گوشی هوشمند برای بازار جهانی «۲۲۱۰۱۳۲۰G» است، این در حالی است که گفته می‌شود پوکو X5 5G با شماره مدل‌های «۲۲۱۰۱۳۲۰I» و «۲۲۱۰۱۳۲۰C» به ترتیب روانه‌ی بازار هند و چین می‌شود.

  • گوشی‌های پوکو M5 و M5s با قیمت مناسب معرفی شدند

نشریه XiaomiUI همچنین از طریق شماره مدل این گوشی توانسته تاریخ رونمایی آن را فاش کند. بر همین اساس، در شماره مدل این محصول یعنی ۲۲۱۰۱۳۲۰ به ترتیب ۲۲ = سال ۲۰۲۲، ۱۰ = ماه اکتبر و ۱۳ به عنوان تاریخ معرفی این گوشی هوشمند جدید (۲۱ مهر ماه) رمزگشایی شده است. گفته می‌شود که حروف G ،I و C در انتهای شماره مدل‌ها به بازار جهانی، هند و چین اشاره دارد.

به گفته‌ی افشاگران، گوشی پوکو X5 5G مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی IPS LCD است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر ۴۵۰ نیت، HDR10، نسبت بدنه به تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ ppi پشتیبانی خواهد کرد. گوریلا گلکس کورینگ ۵ نیز جهت مراقبت از این نمایشگر، روی آن قرار خواهد گرفت و حفره‌ی نمایشگر وظیفه‌ی میزبانی از دوربین سلفی این گوشی هوشمند را برعهده دارد. این نمایشگر همچنین می‌تواند رنگ‌های ۱۰ بیتی را نمایش دهد و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن هم به ۲۴۰ هرتز می‌رسد.

آن طور که شایعات حاکی از آن است پوکر ظاهراً از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس به عنوان مغز متفکر این گوشی هوشمند بهره می‌برد. برای یادآوری باید اشاره کنیم که این پردازنده عملاً مانند نسخه‌ی استاندارد ۷۷۸G است. اما برخی فاکتورها در CPU و GPU آن پیشرفته‌تر شده‌اند. همانند اسنپدراگون ۷۷۸G، نسخه پلاس آن نیز از پردازنده مرکزی با هسته‌های سفارشی Kryo 670 استفاده می‌کند. اما این پردازنده جدید با حداکثر فرکانس کاری ۲.۵ گیگاهرتزی به پردازش تصاویر می‌پردازد. انتظار می‌رود در کنار این تراشه ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی تعبیه شود.

پوکو X5 5G احتمالاً در قاب پشتی میزبان یک سیستم دوربین چهارگانه است که سنسور اصلی آن را دوربین ۶۴ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد. در کنار این سنسور، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان نیز قرار دارند. روی پنل جلویی این گوشی هوشمند نیز یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی سلفی تعبیه خواهد شد که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.

از نظر نرم‌افزاری هم باید به بهره‌گیری از رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید ۱۲ اشاره کنیم. طبق شنیده‌ها، انرژی این گوشی از طرف باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و برای شارژ کردن هم می‌توانید از فناوری شارژ اختصاصی ۲۷ واتی بهره ببرید. گفته می‌شود که این گوشی عملکرد گیمینگ بسیار روانی را به کاربران ارائه خواهد داد. باید دید در روزهای آینده چه اخبار دیگری در مورد این گوشی هوشمند منتشر می‌شود.

  • بررسی گوشی پوکو C31؛ ارزان‌قیمت، جذاب و عمر باتری بالا

منبع: Gizmochina

نوشته گوشی پوکو X5 5G ممکن است در ماه جاری معرفی شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala