این شرکت اعلام کرده که در مورد چشم‌انداز فروش در سه‌ماهه جاری تصورات مثبتی دارد، اگرچه در مورد تأثیر احتمالی تداوم مسائل زنجیره تامین و تورم روی فروش گوشی‌های هوشمند نیز آگاه است. خبرگزاری CNBC از رکورد درآمد جدید فاکس‌کان در ماه سپتامبر گزارشی منتشر کرده که بر اساس آن، این شرکت در این ماه در مجموع حدود ۸۲۲.۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که ۴۰.۴ درصد نسبت به سال قبل و ۸۳.۲ درصد بیشتر از ماه اوت است. در حقیقت این شرکت رکورد جدیدی را در این زمینه از آن خود کرده است.

  • اپ شبیه‌ساز جزیره پویا با استقبال گسترده کاربران اندروید روبرو شده است

آیفون 14 فاکس‌کان

این رشد عظیم درآمد ناشی از عرضه‌ی محصول جدید، تولید انبوه آن و همچنین عملکرد قوی بخش فروش محصولات الکترونیکی آن بوده که شامل تجارت مهم و کلیدی گوشی‌های هوشمند نیز می‌شود. باید اشاره کنیم که فاکس‌کان نامی از مشتریان خود از جمله اپل، در انتشار درآمدهای خود ذکر نکرده است. «Neil Shah»، یکی از تحلیلگران شرکت تحقیقاتی Counterpoint Ressearch گفته که رکورد درآمد فاکس‌کان به دلیل استقبال بی‌نظیر کاربران از مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس با قیمت بالاتر که ماه گذشته عرضه شدند، به دست آمده است.

در حالی که فاکس‌کان چشم‌انداز فروش مثبتی نسبت به کل سال دارد، روز سه شنبه اعلام کرده که چشم‌انداز فروش سه‌ماهه چهارم سال ممکن است کمی تحت تأثیر شرایط حاکم بر بازار محصولات هوشمند قرار بگیرد. تورم پویا، بیماری کرونا و مشکلات زنجیره تامین از جمله مواردی است که می‌تواند در فروش محصولات تأثیر زیادی بگذارد.

گزارش‌های متناقضی در مورد تقاضای آیفون ۱۴ منتشر شده است. در همین زمینه «مینگ-چی کو»، تحلیلگر فناوری و محصولات اپل ماه گذشته گزارش داد که اپل از فاکس‌کان خواسته تا تولید آیفون ۱۴ پرو را تا ۱۰ درصد افزایش دهد. آقای کو همچنین خاطرنشان کرد که این اقدام به افزایش میانگین قیمت فروش آیفون در سه‌ماهه چهارم سال جاری کمک فراوانی خواهد کرد. طبق این گزارش آقای کو، تصمیم اپل مبنی بر بیشتر کردن فاصله بین آیفون‌های مدل پرو با استاندارد، باعث شده که توجه کاربران بیشتر به سمت مدل‌های گران‌قیمت‌تر جلب شود.

اما چند روز پس انتشار این گزارش، خبر جدیدی از سوی خبرگزاری بلومبرگ منتشر شد مبنی بر اینکه اپل برنامه افزایش تولید سری آیفون ۱۴ را به دلیل تقاضای کم متوقف کرده است. طبق ادعای این خبرگزاری، اپل به تامین‌کنندگان خود اعلام کرده که برنامه‌ی افزایش مونتاژ آیفون ۱۴ تا ۶ میلیون دستگاه در نیمه‌ی دوم سال را کنسل کنند. ظاهراً این شرکت پیش‌بینی‌های فروش خود را در هفته‌های منتهی به عرضه آیفون ۱۴ افزایش داده بود، اما به نظر می‌رسد که تقاضای واقعی آن‌طور که انتظار می‌رفت بالا نبوده است. با این حال، گزارش اخیر در مورد کنسلی این برنامه چیزی نگفته است.

آیفون 14 فاکس‌کان

آقای کو بر این باور است که این خبر منتشر شده از خبرگزاری بلومبرگ صحت ندارد، چرا که غول فناوری آمریکایی هرگز تعداد بیشتری از این گوشی‌های هوشمند را سفارش نداده است. در مجموع اما به نظر می‌رسد که تقاضای قوی آیفون ۱۴ پرو هم توسط کاربران و هم از سوی تحلیلگران زیادی تأیید شده و منتقدان تقریباً به طور کلی گفتند که هر کسی که قصد ارتقا به مدل پایه آیفون ۱۴ را دارد، بهتر است در مورد خرید آن تجدید نظر کند.

  • مدل‌های پرو آیفون ۱۴ همچنان تقاضای بالایی دارند

منبع: ۹To5Mac

نوشته تقاضای بسیار بالای آیفون ۱۴ رکورد درآمد فاکس‌کان را شکست اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala