آن طور که به نظر می‌رسد، سونی در حال توسعه‌ی گوشی پرچم‌دار سال ۲۰۲۳ خود است و قصد دارد اکسپریا ۱ مارک ۵ را به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی سال ۲۰۲۳ به کاربران معرفی کند. در مورد این گوشی هوشمند شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیار زیادی در رسانه‌های خبری به گوش می‌رسد که اگر صحت داشته باشند، بدون شک سونی قیمت این گوشی هوشمند پرچم‌دار را بسیار بالا خواهد برد.

  • اکسپریا ۱ مارک ۵ سونی ممکن است قیمتی کمتر از نسل قبلی داشته باشد

اکسپریا 1 مارک 5 سونی

اخیرا بسیاری از شایعات اکسپریا ۱ مارک ۵ سونی در مورد سیستم دوربین قدرتمند این گوشی بوده، اما به نظر می‌رسد که سونی در حال بازنگری اساسی سیستم‌ خنک‌کننده‌ی این گوشی پرچم‌دار است. به گفته‌ی یک افشاگر چینی در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، پرچم‌دار ۲۰۲۳ سونی از بدنه‌ای با جنس شبیه سرامیک بهره می‌برد. باید اشاره کنیم که مقصود این افشاگر بدنه‌ی سرامیکی نیست، بلکه ماده شبیه به سرامیک است. بنابراین در حال حاضر مشخص نیست که اکسپریا ۱ مارک ۵ سونی با چه بدنه‌ای عرضه خواهد شد.

با این حال، این ماده‌ی عجیب ظاهراً زمانی که صحبت از اتلاف گرما به میان می‌آید، کار خواهد کرد و قادر است حدود ۵۰ درصد بیشتر از بدنه‌ی گوشی پرچم‌دار اکسپریا ۱ مارک ۴ سونی گرمای تولید شده را از گوشی خارج کند. در حالی که تنها این منبع چینی به این قابلیت جدید بدنه‌‌ی سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ اشاره کرده، اما می‌توان تا حد زیادی اطمینان حاصل کرد که سونی در حال بهینه‌سازی سیستم خنک‌کننده‌ی این گوشی هوشمند است.

پیش‌تر برخی کاربران گوشی پرچم‌دار اکسپریا ۱ مارک ۴ سونی از گرم شدن بیش از حد این گوشی هوشمند گله‌مند بودند و بررسی‌های انجام شده نشان داد که این گوشی در برخی مواقع تا ۴۰ درجه سانتیگراد نیز گرم می‌شود. طبیعتاً این گرمای تولیدی می‌تواند به قطعات گوشی هوشمند آسیب بزند و در عملکرد صحیح آن اختلال ایجاد کند. بهره‌گیری از پردازنده‌ی جدید نیز می‌تواند به سونی در این رابطه کمک کند، زیرا پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ اکسپریا ۱ مارک ۴ نیز طبق گزارش‌ها گرمای زیادی تولید می‌کند.

جدا از سیستم خنک‌کننده‌ی بهبودیافته‌تر، گفته می‌شود که سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ با سیستم دوربین پیشرفته‌تری روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند خواهد شد. ظاهراً سونی در قاب پشتی این گوشی هوشمند پرچم‌دار خود از یک سیستم دوربین سه‌گانه برخلاف سونی اکسپریا ۱ مارک ۴ بهره خواهد برد. شایعات حاکی از آن است که این گوشی پرچم‌دار از یک سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی استفاده خواهد کرد که ۱/۱٫۲۸ اینچ اندازه و پیکسل‌هایی با اندازه‌ی ۱٫۲۲ میکرومتر دارد.

این سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ظاهراً همانی خواهد بود که در گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ اپل یعنی سری آیفون ۱۴ مورد استفاده قرار گرفته است. در کنار این سنسور اکسپریا ۱ مارک ۵ از سنسورهای IMX650 و IMX563 سونی به‌عنوان دوربین تله‌فوتو و دوربین‌ اولترا واید استفاده خواهد کرد. گوشی هوشمند جدید سونی احتمالاً مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED خواهد بود که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، HDR، رزولوشن ۱۶۴۴ در ۳۸۴۰، نسبت ابعاد تصویر ۲۱:۹ و تراکم پیکسلی ۶۴۳ ppi پشتیبانی خواهد کرد.

اکسپریا 1 مارک 5 سونی

در مورد پردازنده‌ی این گوشی هوشمند پرچم‌دار هنوز اطلاعات زیادی در دسترس نیست، اما شنیده شده که قلب تپنده‌ی سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ پردازنده‌ی تازه معرفی شده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود که با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC تولید شده و حدود ۳۵ درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود ارائه خواهد کرد. سونی به احتمال بسیار زیاد برای این گوشی هوشمند جدید خود از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند که با شارژ سریع ۳۰ واتی، انرژی مجدد آن تأمین خواهد شد.

  • اطلاعات بیشتری از دوربین گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ منتشر شد

منبع: Notebookcheck

نوشته اکسپریا ۱ مارک ۵ سونی با سیستم خنک‌کننده‌ پیشرفته‌تری عرضه می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala